سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله ISI رشته الکترونیک

انتشار 17 تیر 1398
مطالعه 4 دقیقه

مجلات ISI مجلاتی معتبری هستند که هر دانشجو یا محققی برای چاپ مقالات در رشته الکترونیک خود باید نحوه نگارش و اطلاعات علمی، محتوی مقالات خود را متناسب با این مجلات فرمت بندی و پایه ریزی کند.

چاپ مقاله ISI رشته الکترونیک

معرفی رشته الکترونیک

رشته الکترونیک استفاده از انرژی الکتریکی و افزایش نیاز به انتقال و نیز پردازش سریع‌تر اطلاعات، مهندسی الکترونیک را به یکی از مهم‌ترین و پر طرفدارترین رشته ها در زمینه‌ مهندسی و صنعت تبدیل کرده‌است. در واقع خود الکترونیک به بررسی حرکت الکترون در خلاء، در مواد رسانا و یا نیمه رسانا و اثرات و کاربردهای آن می پردازد.

مهندس الکترونیک نیز در زمینه ساخت قطعات الکترونیک و کاربرد آن در مدارها فعالیت می کند. مهندسان الکترونیک، قطعات، دستگاه ها، سیستم ها و یا تجهیزاتی را طراحی، توسعه و آزمایش می کنند که از برق منبع نیروی خود استفاده می کنند.

این اجزاء شامل خازن ها، دیودها، مقاومت ها و ترانزیستورها هستند. هر مرحله از پروژه شامل خلاصه اولیه برای یک مفهوم، مرحله طراحی و توسعه، تست نمونه اولیه و تولید نهایی و اجرای یک محصول یا سیستم جدید هستند. مهندس الکترونیک معمولا در تیم پروژه های متقابل با همکاران خود در شاخه های دیگر مهندسی کار می کند.

گرايش الكترونيک به دو بخش مهم تقسیم می شود: بخش اول ميكروالكترونيک است كه شامل علم مواد، فيزيک الكترونيک، طراحي و ساخت قطعات از ساده ترين آنها تا پيچيده ترين آنها است و بخش دوم نيز مدار و سيستم ناميده مي شود و هدف آن طراحی و ساخت سيستم ها و تجهيزات الكترونيكي با استفاده از قطعات ساخته شده توسط متخصصان ميكروالكترونيک است.

فرمت مقالات الکترونیک در مجلات  ISI

هر محققی برای بالا بردن سطح علمی دانش خود در هر رشته ای که باشد اقدام به چاپ مقاله در مجالات معتبری همچون ISI یا Scopus میکند. دانشجویان و محققان رشته الکترونیک نیز برای این کار در مرحله اول باید مجله متناسب مقاله خود را انتخاب نمایند. پس از قطعی شدن انتخاب مجله قسمت راهنمای نویسندگان آن را با دقت بخوانید.

برای اینکه مجله از جانب سر دبیر برگشت داده نشود، مقاله باید در چارچوب مجله انتخابی تنظیم شده باشد. زیرا این امکان وجود دارد در صورت پذیرش اولیه برای مجلات ISI، مراحل بررسی طولانی‌تری را پشت سر بگذارد. مقاله الکترونیک هم باید بعد از نگارش ویرایش شده و چندین نوبت باز خوانی شود زیرا هرچه بیشتر بر اساس فرمت مجله ISI باشد مورد توجه سردبیر قرار می گیرد.

تصویر
ارسال مقاله الکترونیک به مجله ISI و مرحله داوری
مجلات ISI  مقالات را به دو صورت الکترونکی و پستی دریافت می کنند. امن ترین راه ارسال الکترونیکی می باشد که سه تا پنج نسخه از مقاله را پرینت شده به همراه دیسکت یا CD حاوی متن مقاله، با فرمت Word  یا PDF با جدیدترین ویرایش به مجله ارسال شود. پس از ارسال مقاله باید منتظر دریافت نامه اعلام وصول از جانب سردبیر باشید که به پست الکترونیک یا آدرس پستی ارسال می شود.
مجلات خارجی نیاز به اصلاح یا رد مقاله را پس از بررسی توسط داوران مجلات ISI ارائه می کنند. بلافاصله بعد از ارسال مقاله به مجله، اگر ایده های تحقیقاتی مقاله تازه و ناب باشند ممکن است مقاله هر چه سریع تر از طرف سر دبیر مورد پذیرش قرار گیرند البته این اتفاق نادر هنگامی رخ می‌دهد که مقاله تحقیقاتی رشته الکترونیک شما واقعاً بی عیب و نقص و تکراری نباشد.

در کل مقاله پس از بررسی های اولیه و اولویت بندی توسط هیأت سردبیری مجلات ISI، در اختیار چند داور یا کارشناس قرار می‌گیرد تا به دقت آن را ارزیابی نمایند. داوران وظیفه دارند در طی یک بازه زمانی، مقاله را نقد و بررسی و نظراتشان را اعلام کنند. داوران بر اساس فرمی که در اختیار دارند، عالی بودن، کیفیت و نقاط ضعف و قوت مقاله را بررسی کنند.

بعد از داوری مقاله توسط مجلات ISI، ایمیلی با توجه به شرایط مقاله و مجله به نویسنده مقاله ارسال میشود و وضعیت مقاله را مشخص می کند. در این ایمیل در مورد وضعیت مقاله و پذیرش برای چاپ یا نیاز به اصلاحات جزیی یا کلی، بررسی مجدد احتمالی برای چاپ پس از اصلاحات اساسی، بررسی احتمالی برای چاپ نامه به سر دبیر یا گزارش کوتاه و یا غیر قابل چاپ را ارسال میکنند.

در این حالتها باید اصلاح و بازبینی هایی بروی مقاله انجام شود تا مورد پذیرش مجله قرار بگیرد. پس از تمامی باز بینی ها ویرایش نهایی حتی از طرف سر دبیر به ویراستار فنی ارجاع میشود و نسخه برای آخرین بار بررسی و آماده برای چاپ میشود.

خدمات موسسه سینا در مورد چاپ و پذیرش مقالات ISI الکترونیک

پذیرش مقالات علمی در رشته های مختلف بسیار مهم و ارزش فراوانی برای محققان دارد زیرا به نوعی اعتبار علمی آنان محسوب میشود. رشته الکترونیک هم جز رشته های مهم محسوب میشود و موسسه سینا می تواند تمامی خدمات چاپ، ویرایش، ارسال، پذیرش مقالات ISI و مقالات علمی شما را در تمامی رشته ها برعهده بگیرد وبه دلیل رایزنی موسسه با مجلات، امکان داوری و پذیرش مقالات در زمان کوتاهی و با کمترین هزینه در مجلات معتبر به چاپ برساند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام