سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش چاپ مقاله Scopus در رشته مدیریت

انتشار 18 تیر 1398
مطالعه 4 دقیقه

اسکوپوس یکی از پایگاههای معتبر و بسیار مهم محصولات الزویر است به همین منظور چاپ مقالات دانشجویان ارشد رشته مدیریت و دکتری و حتی اعضای هئیت علمی دانشگاها در این پایگاه باعث ارتقا سطح علمی و اعتبار آنان می شود.

پذیرش چاپ مقاله Scopus در رشته مدیریت

چاپ مقاله اسکوپوس

پایگاه اطلاعاتی Scopus یکی از نمایه‌های استنادی معتبر و شناخته ‌شده‌ است که اطلاعات کتاب ‌شناختی حدود ۶۰ میلیون سند را در خود جمع‌آوری کرده‌ است و این پايگاه حاوي مقالات، کتاب ها و خلاصه کنفرانس هاي علمي است. اسکوپوس اطلاعات محصولات حدود ۵ هزار ناشر علمی را از سراسر جهان در خود جای داده ‌است.

 این پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس یکی از محصولات ناشر هلندی Elsevier است که برای استفاده از اطلاعات آن نیاز به اشتراک و پرداخت هزینه می باشد و یکی از معتبر ترین مجلات بعد از مجلات ISI ایمپکت دار محسوب می شوند. انتخاب مجله برای چاپ مقاله در پایگاه استنادی اسکوپوس با توجه به محتوای مقاله و رشته صورت می گیرد. معمولاً چکیده مقاله را دریافت می کنند و با توجه به کلید واژگان مقاله، مجله متناسب و مرتبطی به دانشجو معرفی می کنند.

اسکوپوس همه حیطه‌های علوم زیستی، فیزیک و شیمی و علوم اجتماعی را در بر می گیرد. با توجه به اینکه Scopus مبنای بین رشته ای است، افراد می توانند مقالات و کتاب ها را در همه زمینه ها و رشته ها جستجو کنند. مجلات اسکوپوس (Scopus) بر اساس میزان کیو Q يا Quartile Scores رتبه بندی می شود که در حقیقت مانند نسبت ضریب تاثیر مجلات ISI می باشند.

Quartile Scores از يک تا 4 متغير می باشد و در حقيقت این امتياز عملکردي هر مجله در category خود به شمار مي رود. داشتن نمره بين Q1 تا Q4 حاکي از ارزش متغیر آن مجله است که ممکن است بر اساس کیفیت مقالات چاپ شده از سالی به سال دیگر تغییرکند.

Q1و Q2 معمولا نسبت به سایر متغییرها در بسياري از ارزشيابي های مجلات به عنوان مجلات معتبر به شمار مي روند و در دانشگاهای داخلی نیز در مصاحبه های دکتری بسیار حائز اهمیت هستند.

تصویر
 
رشته مدیریت

در یک نهاد کاری مدیریت اساسی ترین بخش آن محسوب میشود. چون تأمین نیازهای فنی، خدماتی، درمانی و تفریحی جامعه، بدون وجود مدیران لایق که بالاترین کارآیی و بهره ‌وری را داشته باشند، امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل هر جامعه‌ ای برای حل و فصل کردن تمامی مشکلات سازمانی خود، قبل از هر چیز باید به مسأله آموزش صحیح و موثر مدیریت توجهی بنیادی داشته باشد.

رشته‌ مدیریت‌ دارای‌ شاخه‌های‌ متعددی‌ است که‌ از آن‌ جمله‌ می‌توان‌ به‌ مدیریت‌ بازرگانی‌، صنعتی‌، دولتی‌، جهانگردی‌، بیمه‌، بیمه ‌اکو، امور گمرکی‌ و امور بانکی‌ اشاره‌ کرد و همچنین‌ از شاخه‌های‌ تخصصی‌ تری‌ مثل‌ مدیریت‌‌ دریایی‌ یا اداره‌ امور بیمارستان‌ها نام‌ برد.

دانشجویان در رشته مدیریت نیز برای کسب دو نمره پایان نامه کارشناسی ارشد خود، تقویت رزومه علمی، اخذ بورسیه تحصیلی، ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیاز به چاپ مقالات در مجلات معتبر را دارند.

انتخاب ژورنال مناسب برای ارسال مقالات درشته مدیریت یکی از مهمترین مراحل در اکسپت و چاپ مقاله می باشد. دانشجویان دکتری رشته مدیریت همانند دیگر رشته ها، برای دفاع از رساله خود حتما باید یک مقاله داخلی و یک مقاله JCR داشته باشند تا مجوز دفاع داشته باشند.

امروزه  مقالات علمی در رشته مدیریت و گرایش های مختلف نوشته می شود، که هر سال بر تعداد مجلات مختلف منتشر شده در این زمینه افزوده می شود. اما با توجه به این که مجلات و نشریات مختلفی در سراسر جهان وجود دارد که از نظر رتبه بندی متفاوت هستند، لذا انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله آسان نیست.

تصویر
پذیرش و چاپ مقاله مدیریت در مجلات معتبر اسکوپوس

بیشتر مجلات اسکوپوس رشته مدیریت از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و سردبیران به نام و متبحری که در حیطه مدیریت بسیار مشهورهستند مسئولیت علمی این مجلات را برعهده دارند. بنابراین باید به کیفیت مقالاتی که به این مجلات فرستاده میشود و همچنین انتخاب مجله با موارد اساسی دقت ویژه‌ ای کرد.

یک مقاله مدیریت برای به چاپ رسیدن در یک مجله اسکوپوس مراحلی را طی میکند. انتخاب مجله مهمترین قسمت از این مرحله میباشد که روندهای دیگر را با خود به همراه می آورد چرا که در انتخاب مجله با توجه به مواردی مانند مدت زمان داوری و چاپ، هزینه مجله، کیفیت و شاخص‌های مجله و حوزه‌های موضوعی مجله انجام می‌گیرد.

بعد از آن آماده سازی و سابمیت مقاله و پیگیری اصلاحات داوران و سر دبیر مجله طی میشود.در این مراحل مقاله باید به زبان اصلی یا  ترجمه نیتیو و تخصصی باشد که دارای اهمیت ویژه ای است.

هنگامی که سابمیت مقاله توسط سر دبیر نهایی و تایید شد، مقاله به داوران ارسال می‌گردد و نویسنده مسئول باید اصلاحات مورد نظر را بر روی مقاله انجام دهد. بعد از انجام اصلاحات بررسی های نهایی انجام میگیرد و نتیجه اکسپت یا ریجکت مقاله صادر میشود.

تصویر
خدمات موسسه سینا در زمینه چاپ مقاله اسکوپوس مدیریت

در موسسه سینا شما می توانید فایل ورد خود را به کارشناسان ما ارسال نمایید تا مراحل پذیرش و چاپ مقاله را آغاز کنند و سپس مقاله به بخش ترجمه ارسال میشود و توسط مترجمین متخصص ترجمه میشود و بعد از آن مجله مناسب برای چاپ مقاله انتخاب میشود و مقاله فرمت بندی میشود و در نهایت به مجله مورد نظر سابمیت می شود و منتظر نتیجه پذیرش می مانیم. همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه ثبت سفارش، فرم‌های مربوطه را پر کنید تا همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام