سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله Scopus رشته معماری و شهر سازی

انتشار 19 تیر 1398
مطالعه 3 دقیقه

در رشته شهر سازی برای بهتر شدن کیفیت زندگی شهروندان تدابیر امور شهری، برنامه ریزی، طراحی و ساخت و ساز معابر، بنا و تنظیم فضا و فعالیت و همچنین انجام امورات معماری از جمله طراحی و ساخت بناها و دکوراسیون داخلی ساختمان ها انجام میشود.

چاپ مقاله Scopus رشته معماری و شهر سازی

رشته شهرسازی و معماری

رشته شهر سازی و معماری شاید به ظاهر هم گرایش به نظر برسند اما از نظر کارایی دو شاخه کاملا متفاوتی هستند که معماری زیر مجموعه شهر سازی است. رشته شهر سازی طراحی فضا و محیط درون شهری به منظور توسعه و هماهنگ کردن ساخت سازها و فضاهای خود شهر است و با این روش تلاش میکند با ابزار و روش‌هایی به طراحی و توسعه شبکه معابر، کاربری اراضی، تراکم محدوده‌ها و حریم‌ها نظم بخشد.

 این رشته احتیاجات و مشکلات اجتماعی و اقتصادی شهری را با پاسخگویی به نیازهای مردمی و جمعیت شهری مطالعه و طرح ریزی میکند و در نهایت تمامی طرحها را به اجرا در می آورد.

انجام عملیات عمرانی، محاسبات سازه، بحثهای معماری که اکثرا بر روی تک بنا و یا یک محدوده مشخص متمرکز هستند، نیاز بسیار زیادی به رشته ای همچون شهرسازی احساس می شود. رشته شهرسازی، در واقع رابط بین علوم گوناگون است، از علوم انسانی گرفته، تا علوم فنی و مهندسی، همانند عمران، تاسیسات، ترافیک، حمل و نقل و و هنر، همانند طراحی، معماری و… .

در رشته مهندسی شهر سازی حداقل شش محور اصلی از جمله برنامه ریزی شهری، برنامه ریزی حمل و نقل، برنامه ریزی منطقه ای، برنامه ریزی شبکه های زیر ساختی، برنامه ریزی محیط زیست، طراحی شهری وجود دارد که بسیار سرنوشت ساز هستند.

تصویر
رشته معماری

رشته معماری در واقع نوعی رشته هنری است که ترکیبی زیبا از فن و هنر محسوب میشود به همین منظور این رشته خلاقیت و ذوق هنری و قدرت خلاقیت می طلبد، یک معمار کار کشته باید تخیل قوی و روحیه کار گروهی داشته باشد. در واقع طراحی و ساخت بناها و ساختمان ها را معمار انجام میدهد و نقشه های ساختمان های جدید و برنامه بازسازی و محافظت از ساختمان های قدیمی را طراحی می کند و طرح دکورلسیون داخلی زمینه نمای ساختمانها پلانهای طبقات را نیز طراحی میکند.

 مهندسان معمار ترکیب و نحوه قرار گیری مجموعه ای از ساختمان ها و فضاهای اطراف آنها را نیز طرح ریزی میکنند. در حقیقت نحوه قرار گرفتن ساختمانها و فضاهای اطراف آنها را طراحی و نحوه قرارگیری بنا ها را مشخص می کنند. معمار ناظر نهایی و هماهنگ کننده همه ی نقشه‌های بنا شامل نقشه‌های معماری و طراحی، نقشه‌های محاسبات سازه‌ ای و نقشه‌های تأسیساتی می‌باشد.

روند کار مهندس معمار

وقتی که سازه یک ساختمانی ساخته میشود در اولین مرحله باید نقشه مربوط به آن سازه طراحی شود. نقشه این ساختمانها به دو گروه  نقشه های معماری و نقشه های سازه تقسیم می شوند که نقشه های معماری  قبل از همه طراحی می شوند زیرا نقشه های معماری شامل پلان های مختلف ساختمان، برش و نمای ساختمان است.

محل و مشخصات کاربری ها برای مثال برای ساختمان مسکونی مثلا آشپزخانه، اتاق خواب، هال، اتاق نشیمن و … در این نقشه ها مشخص خواهد شد و در ادامه نقشه های سازه که توسط مهندس محاسب که مهندس معمار برای ساختمان های کوچک است، طراحی می شوند. که جزئیات و نحوه اجرای اسکلت و اجزای سازه ای را شامل می شود.

تصویر

 

 گرایش‌ها و ابعاد مختلف این رشته  

رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش‌های معماری-معماری، معماری-منظر، تکنولوژی معماری، معماری-انرژی، معماری-مرمت بناها و بافت‌های تاریخی و معماری-مدیریت پروژه و ساخت است.

چاپ مقالات اسکوپوس معماری و شهرسازی

Scopus بزرگترین پایگاه اطلاعاتی چکیده و استنادی جهان است؛ یعنی علاوه بر چکیده مقالات، دارای فهرست منابع هر مقاله نیز بوده و بدین ترتیب امکان محاسبه تعداد استنادات به هر مقاله را فراهم می‌کند. این پایگاه نیزهمانند پایگاه اطلاعاتی ISI، نشریات رسمی سراسر دنیا را پس از رعایت استانداردهای لازم می توانند درخواست کرده و در این پایگاه ثبت نمایند و نمایه اسکوپس را دریافت نمایند. اسکوپوس همه حیطه‌های علوم زیستی، فیزیک و شیمی و علوم اجتماعی را شامل میشود.

دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در رشته معماری و شهرسازی یا در حال تحصیل هستند، برای دریافت نمره بالا در پایان نامه و همچنین تقویت رزومه ی تحصیلی خود، میتوانند با چاپ مقالات خود در ژورنالهای معتبر Scopus، از امتیازات بالای آن برخوردار شوند.

تصویر
خدمات موسسه سینا و چاپ مقالات اسکوپوس معماری و شهر سازی
  1. ثبت سفارش مقاله خود از طریق سایت موسسه سینا
  2. بررسی و ویرایش مقاله شما طبق مجلات نمایه شده در پایگاه Scopus
  3. ترجمه تخصصی مقاله جهت چاپ در مجله Scopus
  4. سابمیت مقاله به مجلات Scopus
  5. انجام کلیه مکاتبات لازم جهت پذیرش مقاله
  6. پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله ودر صورت پذیرش، ارسال نامه اکسپت به ایمیل نویسندگان مقاله
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام