سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله تخصصی

انتشار 25 شهریور 1399
مطالعه 10 دقیقه

چاپ یک مقاله علمی ، نشانه تخصص یک فرد در رشته تحصیلی اوست. انتشار نتایج تحقیقات در قالب مقالات علمی و پژوهشی در سطح علمی جهانی اهمیت زیادی دارد ولی کار دشواری است، دانشجویان و اساتید میتوانند با استفاده از خدمات چاپ مقاله توسط موسسه سینا مقالات خود را در مدت زمان کوتاهی چاپ کنند.

چاپ مقاله تخصصی

هدف از چاپ مقاله

انتشار مقاله در ژورنال های معتبر به عنوان جزء اجتناب ناپذیر پروسه تحصیل در مقاطع دانشگاهی به شمار می آید. چاپ مقالات علمی نشان دهنده ی علاقه ی دانشجو به انجام کار تحقیقاتی و میزان جدیت وی در انجام آن می باشد. و در بیشتر دانشگاه های کشور 2 نمره پایان نامه اختصاص به چاپ مقاله از پایان نامه تعلق می گیرد. دانشجویانی که دارای مقالات علمی هستند، شانس بالاتری برای دریافت پذیرش در مقاطع تحصیلی بالاتر، به ویژه در مقطع دکتری هستند همچنین موفقیت در انتشار و چاپ مقالات علمی یکی از فاکتور های تعیین کننده در ارزیابی فعالیت های تحقیقاتی و طرح های پژوهشی محسوب می گردد.

مزایای چاپ مقاله برای اساتید

افزایش رتبه علمی اسایتد

افزایش مزایای شغلی

امکان عضویت در هیئت علمی دانشگاه ها

عرضه تحقیقات علمی در سطح جهانی

مزایای چاپ مقاله برای دانشجویان

امکان پذیرش راحت تر در مقطع دکتری

فراهم شدن شرایط گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاه های بین المللی

درج در رزومه و امکان استخدام ساده تر

امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان

مراحل چاپ مقاله در مجلات تخصصی

برای چاپ مقاله در مجلات معتبر اولین قدم آماده سازی مقاله است.

نگارش مقاله

نگارش یک مقاله اصولی نیاز به صرف حداقل 6 الی 1 سال زمان و هزینه دارد و از آنجائیکه مسئله زمان و هزینه برای بسیاری از دانشجویان اهمیت ویژه ای دارد ، بهتر است روش هایی اتخاذ شود که در آن ، از نظر هزینه و زمان مقرون به صرفه تر باشد. یکی از این راه ها ، استخراج مقاله از پایان نامه ارشد یا رساله دکتری است.

ترجمه مقاله

اگر قصد ارسال مقاله خود به مجلات تخصصی خارجی را داشته باشید باید ابتدا مقاله تان ترجمه شود . مقاله ای که برای نشریات علمی ارسال می کنید، به منزلۀ درخواست پذیرش شما از دانشگاه های معتبر مورد استناد قرار می گیرد و در بخشی از رزومه پژوهشی شما اثرگذار خواهد بود. بنابراین ارائه ترجمه صحیح، دقیق و باکیفیت در قبول شدن شما تأثیرگذار خواهد بود. رد شدن مقاله به دلیل کیفیت نامناسب می تواند عواقب زیادی برای شما داشته باشد و حتی سرنوشت تحصیلی یا حرفه ای شمارا کاملاً تحت تأثیر قرار دهد.

انتخاب مجله

بعد از اینکه مقاله آماده شد ، یکی از مهمترین تصمیمات ، انتخاب مجله مناسب با موضوع مقاله است. متاسفانه عدم توجه به انتخاب مجله باعث شده است تا بیشترین آمار ریجکت مقاله ، به همین انتخاب مجله باز گردد. بهتر است تنها به عنوان مجله اکتفا نکنیم و بخش aims & scop مجلات را بخوبی مطالعه کنیم. همه مجلات علمی اهداف محدودی را دنبال میکنند و برای اینکه مقاله برای داوری مجوز بگیرد ، شرط اول این است مقاله و مجله هم اسکوپ باشند.

انواع مجلات تخصصی

انواع مجلات تخصصی داخلی و خارجی با نمایه های معتبر متفاوتی وجود دارند که این بخش به بررسی نمایه های این مجلات می پردازیم.

مجلات ISI

مؤسسه اطلاعات علمی یا ISI) Institute for Scientific Information)‏ موسسه ای با تمرکز بر علم سنجی و انتشارات علمی است که در سال ۱۹۶۰ توسط یوجین گارفیلد تأسیس شد. این مؤسسه توسط مؤسسه علمی تامسون در سال ۱۹۹۲ خریداری و به عنوان Thomson ISI شناخته شد و اکنون نیز با نام Thomson Scientific شناخته شده است. هر مجله علمی قبل از انتخاب شدن و فهرست شدن در ISI یکسری مراحل ارزیابی را پشت سر می گذارد. ازجمله عوامل مورد ارزیابی و رعایت استانداردهای بانک اطلاعاتی ISI ، کمیته علمی منتخب مجله، تنوع بین المللی مقالات چاپ شده در آن، نشر به موقع مجله و جایگاه نشرآن می باشد. اگر چه اطلاعات علمی مهم به تمامی زبانها به چاپ می رسد اما باید به زبان انگلیسی باشد تا تحت داوری و ارزیابی ISI قرار گیرد. مجلات ای اس اس خود به دو نوع تقسیم بندی می شوند: 1) مجلات ISI دارای ضریب تاثیر( ایمپکت فاکتور) : این مجلات که به JCR معروف هستند، کاملا تخصصی هررشته ای هستند و اغلب رایگان هستند. 2) مجلات بدون ضریب تاثیر : این مجلات اصطلاحا ISI Listed نام دارند و اغلب بین رشته ای هستند و برای پذیرش و چاپ هزینه از نویسنده دریافت می کنند.

مجلات Scopus اسکوپوس

یکی از بزرگترین منابع برای انتشار مقالات علمی در دنیا اسکوپوس شناخته شده است. در این پایگاه اطلاعاتی علمی آرشیو کاملی از اطلاعات استنادی و چکیده موجود است. اسکوپوس اواخر سال 2004 از سوی الزوير (ناشر هلندی) با همکاری 21موسسه از سراسر دنیا تاسیس شد یکی از نمایه های استنادی معتبر و شناخته شده جهان است که برای جستجوی سریع، آسان و جامع بکار می رود. برای دسترسی به اطلاعات کتاب شناختی و مقاله های آن نیاز به پرداخت هزینه و گرفتن اشتراک دارید.

مجلات ISC

Islamic World Science Citation Center مرکز استنادی علوم جهان اسلام می باشد. که دانشگاه های اسلامی را بر اساس ارزش های سنجش معتبر اسلامی رتبه بندی می کند. در حال حاضر 57 کشور مقالات آی اس سی تولید می کنند. ایران بعد از پایگاه ISI آمریکا و اسکوپوس هلند، سومین پایگاه تولید مقالات علمی را دارد که isc نامیده می شود. آدرس این پایگاه http://www.isc.gov.ir می باشد و مقالات به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی در ISC منتشر می شوند.

مجلات PUBMED

Pubmed یکی از مهمترین ابزار برای جستجوی منابع حوزه ی علوم پزشکی در وب جهان گستر است که توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI = National Center for Biotechnology Information) واقع در کتابخانه ی ملی پزشکی آمریکا (NLM) تهیه شده است. موسسه NCBI ایندکس کننده مجلات Pubmed و Medline به شمار می رود. پایگاه های پابمد و مدلاین یکی از مهمترین پایگاه ها برای اطلاعات پژوهشی و تحقیقات رشته های پزشکی و زیست شناسی به شمار می روند. این پایگاه ها بصورت کاملا رایگان برای تمامی محققین گروه پزشکی و علوم پایه پزشکی در دسترس است.

مجلات علمی پژوهشی خارجی (اینترنشنال)

این مجلات ، معمولا به مجلات جدید النشری گفته میشوند که هنوز ، یکی از نمایه های معتبر لیست بالا را دریافت نکرده اند. همچنین مجلاتی ISI و اسکوپوسی که به دلایل مختلف از این پایگاه ها خارج میشوند ، جز این گروه از مجلات قرار میگیرند. درجه اعتبار این مجلات D میباشد.

مجلات داخلی

مجلات علمی-پژوهشی

انجام تحقیقات گسترده در حوزه خاص باید نهایتا منجربه نگارش یک مقاله شود. مقالات اغلب به عنوان یک اثر علمی نویسنده شناخته می شوند که نویسنده ماهها و سالهای عمرش را گذاشته تا به این اطلاعات دست یابد. مقالاتی که به این صورت نگارش شده باشند و حاصل دسترنج فردی خود نویسنده باشند مقالات علمی پژوهشی گفته می شود. مقالاتی که پایه و اساس آنها نوآوری باشد و حاصل ایده های خود پژوهشگر باشد مقاله عملی پژوهشی می باشد اما برخی دیگر از مقالات وجود دارند که ایده اصلی آنها از خود نویسنده نمی باشد و در پی تحقیقات گذشته نوشته شده اند. مقالات علمی پژوهشی از اصالت و ابداع برخوردار هستند. ایده اصلی و تمامی محتوای مقاله حاصل تحقیقات یک نویسنده می باشد.

همانطور که از نام آن مشخص است مقالات علمی پژوهشی داخلی اغلب در مجله های تخصصی مرتبط به آن پژوهش اکسپت و چاپ می گردد در این نوع مجلات رعایت اصل اختصار و خلاصه نویسی در تدوین مقالات بسیار ضروری است. با این حال نتایج یک پژوهش علمی در مقاله باید به گونه ای گرداوری شود که در آن هیچ یک از جنبه های مهم پژوهش از قلم نیافتند

مجلات علمی- ترویجی

یک مقاله علمی–ترویجی برای ارتقای سطح اطلاعات خواننده موضوعی علمی را ترویج می کند. اصولاً این مقالات جز آشناسازی هدفی ندارند و می توانند ترجمه با تألیف باشند. مخاطب این نشریات، افراد دارای تحصیلات دانشگاهی دانش آموزان دبیرستان، صنعت گران، مخترعان، افراد دارای تحصیلات غیررسمی هستند.

مجلات علمی- تخصصی

این مجلات معمولا وابسته به برخی سازمانها و نهادهای خاص بوده و مباحث تخصصی در یک زمینه را مطرح می کنند و نویسندگان مختلف می توانند مطالب خود را برای این مجلات ارسال کنند. نکته قابل توجه در مورد این نوع مجلات این است که این مجلات معمولا هیچ گونه امتیاز و مجوز علمی را از ارگانهای زیربط مثل وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی یا حوزه علمیه دریافت نکرده اند و صرفا به منظور اطلاع رسانی و بالا بردن آگاهی های قشر خاصی از افراد جامعه در زمینه های تخصصی به چاپ مطالب می پردازند.

فرمت بندی مقاله

مقالاتی که دانشجویان و محققین آنرا با عجله و بسیار سریع مینویسند تا مراحل نگارش آن به اتمام برسد از لحاظ ساختار و قالب نیاز به یک سری بررسی ها دارند اگر بدون اینکه مقاله را ویرایش فنی و ساختاری کنید به مجله مورد نظرتان سابمیت کنید حتما مقاله ریجکت خواهد شد.مقاله ای که نوشته میشود قبل از فرمت بندی در روش اصولی و صحیح نمیباشد مقاله قبل از سابمیت به مجله مورد نظر میبایست هم از لحاظ فنی و هم ساختاری حتما بررسی شود. فرمت بندی خواسته شده توسط هر مجله در قسمت راهنمای نویسندگان قابل رویت است.

تصویر

سابمیت مقاله

سابمیت (submit) یعنی ارسال مقاله به مجله ی خارجی. این ارسال دارای قواعدی است که باید با آنها آشنا باشید. بعد از اینکه مقاله تان را می نویسید و تصمیم می گیرید که آن را به مجله ای خارجی ارسال نمایید باید وارد فرایند آماده سازی آن شوید.

داوری مقالات

رحله ای می باشد که همیشه در نویسندگان باعث ایجاد ترس و دلهره شده است زیرا سرنوشت سازترین مرحله در چاپ مقالات می باشد و همه چیز در این بخش مشخص خواهد شد. داوری از یک مسابقه ورزشی گرفته تا در مصاحبه های علمی و ... وجود دارد. ولی نحوه داوری و سختگیری بستگی به کیفیت دارد تمامی ژورنالهای داخلی و خارجی از بیشترین سطح کیفی تا کمترین, بخش داوری دارد و داوری در هر ژورنال بسته به کیفیت آنها متفاوت می باشد. داوران ژورنال های معتبر می بایست مقاله را از لحاظ میزان سطح کیفی و علمی بررسی کنند و نتیجه پذیرش یا عدم پذیرش را بیان کنند

اگر مقاله پذیرفته نشد چه باید کرد؟

بعد از اینکه مقاله شما پذیرفته نشد امید خود را از دست ندهید راههای دیگری وجود دارد که شانس قبولی مقاله در ژورنالهای معتبر را به شما می دهد:

1) درخواست تجدید نظر در قبال عدم پذیرش: گر احساس می کنید که مقاله شما لایق پذیرش بود و ناعادلانه ریجکت شده است می توانید درخواست دوباره خود را به سردبیر ارائه کنید سعی کنید بدون توهین کردن و کاملا قانع کننده دلیل خود را نسبت به سابمیت دوباره مقاله بیان کنید.

2) سابمیت مجدد در همان مجله: ژورنال ممکن است درخواست اولیه تان را رد کرده باشد، اما از شما دعوت کند که پس از انجام اصلاحات پیشنهادی داوران، مقاله را دوباره سابمیت کنید.

3) اعمال تغییرات و سابمیت کردن در یک ژورنال دیگر: گزینه سوم از تمام گزینه ها رایج تر است. بازخوردهای داوران را به دقت مدّنظر قرار دهید، مقاله را اصلاح کنید، و آن را برای یک ژورنال دیگر سابمیت کنید. مطمئن شوید که جزئیاتی مانند کاورلتر، قالب رفرنس ها، و سایر جزئیات را، پیش از سابمیت کردن، با شیوه نامه های ژورنال تطبیق داده اید.

4) هیچ تغییری را اعمال نکنید و مقاله را در یک ژورنال دیگر سابمیت کنید: با اینکه ساده ترین کار ممکن پس از پذیرفته نشدن و ریجکت شدن مقاله همین مورد است اما به صورت کلی این کار ایده خوبی نیست. اگر نکات نوشته شده توسط داوران را تغییر ندهید، در حقیقت تمام تلاش هایی که در مرحله داوری صرف کارتان شده است را نادیده گرفته اید. احتمال دارد که نکات مذکور کیفیت مقاله را افزایش دهند، حتی اگر برخی از آن ها نادرست باشند. داوران جدید ممکن است دست روی نکات مشابهی بگذارند؛ تا فرصت باقی است، آن ها را اصلاح کنید.

نتیجه گیری پایانی:

برای اخذ پذیرش و چاپ مقاله خود در مجلات معتبر تخصصی می توانید مقاله خود را در مجلات داخلی و یا خارجی سابمیت نمایید. برای استخراج مقاله خود از پایان نامه ارشد و یا دکتری می توانید پایان نامه خود را جهت بررسی استخراج مقاله به کارشناسان موسسه سینا ارسال نمایید تا توسط محقق رشته شما ، مقاله استخراج شده و توسط مترجم رشته ی شما به صورت طلایی با گارانتی کیفی ترجمه گردد. کارشناسان بعد از مشاوره و معرفی مجلات داخلی و خارجی معتبر، مقاله شما را به مجله مورد تایید شما ارسال کرده و برای اخذ پذیرش و چاپ مقاله تان تلاش مینماید.

با پشتیبانی نامحدود کارشناسان ما، شانس پذیرش مقاله خود را افزایش دهید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام