سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله ترجمه شده در مجلات بین المللی

انتشار 16 شهریور 1399
مطالعه 8 دقیقه

مقالات علمی صرفا زمانی دارای اعتبار علمی می‌باشند که در یک مجله معتبر بین المللی منتشر شوند و انتشار مقاله در یک مجله به این معنی می‌باشد که مقاله کلیه استاندارد ها و کیفیت لازم برای انتشار در یک مجله را داشته است.

چاپ مقاله ترجمه شده در مجلات بین المللی

مجلات بین المللی چه مجلاتی هستند؟

دانشجویانی که در زمینه تحقیقات و پژوهش های علمی فعالیت داشته اند یقینا با مجلات بین المللی و اعتبار این مجلات آشنایی دارند و به خوبی می دانند که مجلات بین المللی جز معتبرترین مجلات علمی منتشر شده در دنیا شناخته می شوند و با توجه به اعتبار علمی بسیار بالای این مجلات داوری بسیار دشواری دارند و شرایط پذیرش مقاله در این مجلات به مراتب دشوارتر می باشد. مقالاتی قابلیت انتشار در این مجلات را دارند که سطح علمی بالایی داشته باشند و محتوای علمی قوی داشته باشند. البته مجلات خارجی نیز از لحاظ اعتبار علمی یکسان نمی باشند و تفاوت هایی با یکدیگر دارند که این تفاوت ها در شیوه پذیرش مقاله و نحوه داوری مجلات می باشد. نویسندگانی که تصمیم به مهاجرت شغلی و تحصیلی داشته باشند مجبور به انتشار مقاله در مجلات بین المللی می ‍باشند زیرا مجلات داخلی اعتبار بین المللی ندارند و تنها در داخل کشور دارای اعتبار علمی می باشند.

در حالت کلی سه ایندکس کنندۀ معتبر بین المللی در علوم مختلف عبارتند از شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters)، شرکت الزویر (Scopus)، و در زمینۀ پزشکی هم پابمد (PubMed). که دو مجله isi, scopus در زمینه های موضوعی علوم انسانی, فنی و مهندسی, کشاورزی و منابع طبیعی و دامپزشكی, علوم پایه, هنر و معماری مقاله پذیرش می کنند و مجلات pubmed صرفا در زمینه پزشکی و پیراپزشکی مقاله منتشر می کنند. انتشار مقاله در این مجلات بین المللی اعتبار بیشماری دارد که امتیازات آن شامل موارد زیر می باشد:

امتیازات انتشار مقاله در مجلات بین المللی برای اساتید, دانشجویان, مدیران

  • امکان موفقیت در مصاحبه دکتری در تمامی رشته ها با ارائه مقاله علمی در مجلات خارجی
  • کسب نمره کامل در پایاننامه دوره کارشناسی ارشد
  • کسب امتیاز در مصاحبه های شغلی و استخدامی
  • توانایی جذب شدن در هیات علمی
  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های خارج از کشور
  • چاپ مقاله برای اساتید سبب افزایش رتبه علمی می شود.
  • افزایش حقوق و مزایای شغلی را برای آنها در پی دارد.
  • عضویت در بنیاد ملی نخبگان از دیگر مزایای آن می باشد.
  • شناخته شدن به عنوان یک فرد متخصص و صاحب نظر در موضوعات مختلف
  • گرفتن پروژه های تحقیقاتی با درآمد هایی بسیار هنگفت و ایجاد فرصت شغلی
  • افزایش رتبه علمی
  • افزایش حقوق و مزایای شغلی
  • افزایش رتبه مدیریتی
  • شناخته شدن به عنوان متخصص و صاحب نظر در موضوع

تصویر

  1. اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر بالا از طرح پژوهشی دانشجو 6-7 امتیاز دارد.
  2. اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر بالا خارج از طرح پژوهشی دانشجو 5-7 امتیاز دارد.
  3. اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر پایین از طرح پژوهشی دانشجو 5-6 امتیاز دارد.
  4. اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر بالا خارج از طرح پژوهشی دانشجو 4-6 امتیاز دارد.

نکته: قابل یادآوری میباشد که مجلات داخلی isc دارای اعتبار و امتیاز علمی لازم برای تقویت رزومه دانشجو می باشند و صرفا تفاوت در این است که مجلات داخلی در خارج از کشور اهمیت و اعتبار علمی بالایی ندارند و تنها در داخل کشور می توان از اعتبار این مجلات استفاده کرد.

شیوه نگارش مقاله برای مجلات بین المللی

برای نگارش مقاله تقریبا یک متد مشخصی وجود دارد که این چهارچوب برای اغلب مجلات داخلی و خارجی یکسان می باشد اما محض احتیاط دانشجو می تواند فرمت و چهارچوب مقاله را قبل از نگارش از سایت رسمی ژورنال بررسی کند که دچار مشکل نشود اما چهارچوب کلی و متد نگارش مقاله در مجلات داخلی و بین المللی به شرح زیر می باشد:

شیوه نگارشی عنوان مقاله بین المللی

عنوان مقاله پارامتری حساس است که باید کوتاه، اما جذاب و منتقل کننده مفهوم باشد؛ یعنی در عین حال که کامل است، جامع و مانع نیز باشد؛ عنوان نباید به حدی طولانی باشد که مخاطب را جذب نکند، همچنین نباید خیلی جزئی باشد. عنوان مقاله نباید از لغات اضافه یا ایهام دار استفاده کرد، عنوان باید به نحوی انتخاب شود که بیشترین جذابیت را برای خواننده و بیشترین ارتباط را با محتوای مقاله داشته باشد.

شیوه نوشتن چکیده مقاله بین المللی

چکیده یکی دیگر از موارد مهم در نوشتن یک مقاله و یکی از ارکانی است که در داوری مجله و مقاله بررسی می شود؛ برخی از نشریه ها چگونگی نوشتن چکیده را در سایت خود بیان می کنند تا مخاطبان آن را در نوشتن مقاله مورد توجه قرار دهند. چکیده مقاله به ۲ شکل آزاد و ساختاری نوشته می شود؛ در شکل آزاد چکیده، مطالب در قالب یک پاراگراف کامل مطرح می شود. شکل ساختاری چکیده که در ایران هم مرسوم است از چهار قسمتی که در مقاله وجود دارد، تشکیل شده است؛ اکثر مقاله های حوزه علوم انسانی دارای چکیده ساختاری هستند. اصولا چکیده ۱۵۰ کلمه است و باید پس از شکل گرفتن طرح مقاله و بیان روش مورد استفاده در آن که می تواند یک جمع بندی خوب را ارائه داد، نوشته شود.

شیوه نوشتن مقدمه مقاله بین المللی

قسمت مقدمه از مراحل مقاله نویسی به منظور معرفی مسئله اصلی مورد تحقیق و انگیزه های رفع مشکل مذکور نگارش می شود. این بخش بایستی اطلاعات کافی را در اختیار خواننده قرار دهد به نحوی که خواننده کار شما را مورد تمجید قرار دهد و برای خواندن ادامه متن مشتاق گردد. پاراگراف اول مقدمه معمولا میزان کاربرد روش و یا مواد مورد استفاده را بیان می کند. یک استراتژی مفید برای نگارش این بخش از مراحل مقاله نویسی شروع از مسئله و طرح کلی و رسیدن به موضوع مقاله است. با این وجود این بخش نباید چندان طولانی گردد و گسترش یابد و در نگارش آن باید به این مسئله توجه کنید که مخاطب متن شما فردی با اطلاعات مشابه شما است. تنها نکات اصلی را برشمارید و به سرعت و بدون مقدمه به اصل موضوع اشاره کنید.

شیوه نوشتن روش تحقیق مقالات بین المللی

این بخش مربوط به زمان، مکان و چگونگی انجام تحقیقات است. محقق در این بخش از مراحل نوشتن مقاله، طرح تحقیقاتی، لوازم مورد نیاز، روش جمع آوری اطلاعات و کنترل نتایج را در اختیار مخاطب قرار می دهد. مثلا می توانید مواد استفاده شده و ابعاد آنها را بیان کنید. پس از آن می توانید دستگاه های استفاده شده را معرفی کنید و در ادامه آن، فرآیند و روش کار را به شکل دقیق و کامل بیان کنید.

شیوه نوشتن نتایج و یافته های مقالات بین المللی

مهم ترین قسمت کار روی یافته ها انجام می شود و ترتیب منطقی و نظم بین آنها مورد بررسی قرار می گیرد؛ مقاله هایی که دارای نتایج و یافته های گیج کننده یا به اصطلاح فاضل وار باشد و خواننده نتواند با آن ارتباط برقرار کرده و مطالب را دریافت کند، توسط موسسه برگردانده می شود تا قسمت مورد نظر که مشکل دارد، اصلاح شود.

شیوه نوشتن بحث و تجزیه و تحلیل مقالات بین المللی

تفسیر نتایج به دست آمده از مقاله دارای اهمیتی بسیار و برای موسسات بین المللیخیلی مهم است؛ در ایران مقاله ها پس از نتیجه گیری رها می شوند و تفسیری از نتایج صورت نمی گیرد، در حالی که ISI بر تفسیر نتایج و اینکه چگونه این نتایج به دست آمده است، تاکیدی بسیار دارد.

شیوه نوشتن نتیجه گیری مقالات بین المللی

در طریقه نوشتن تحقیق بایستی نحوه نتیجه گیری کلی را در نظر داشت. در این قسمت نویسنده بایستی بتواند به سادگی نتیجه کلی حاصل از تحقیق، معنای آن و تفسیر خود از نتایج به دست آمده را برای خواننده متن ارائه کند.

شیوه نوشتن منابع مقالات بین المللی

در این قسمت نویسنده بایستی لیستی از تمامی منابعی که در نگارش مقاله به آن ها استناد کرده است، تهیه کرده و در انتهای مقاله خود آن را درج کند. استفاده از هرگونه داده، تصویر، نمودار و غیره از مقالات علمی دیگر بدون اشاره به نام آن در لیست منابع، نوعی سرقت علمی به شمار می رود.

نحوه چاپ مقاله در مجلات بین المللی

مقالاتی که توسط نویسندگان ایرانی نوشته می شوند اغلب به زبان فارسی می باشند اما با توجه به اینکه مجلات بین المللی صرفا مقالات را به زبان انگلیسی پذیرش می کنند لازم است مقاله قبل از هرچیز به زبان انگلیسی ترجمه شود. مقالات باید با کیفیت مطلوب به زبان انگلیسی برگردانده شوند به نحوی که خواننده و مخاطب مقاله متوجه هیچگونه قصور و یا افت کیفیت نشود و ترجمه کیفیت لازم را داشته باشد. ترجمه مقالات بین المللی فقط باید توسط یک مترجم متخصص و با سابقه انجام شود. بعد از ترجمه باید سایر اقدامات من جمله ویراستاری, پارافریز انجام شود. در نظر داشته باشید که کیفیت ترجمه رابطه مستقیم با کیفیت محتوای مقاله دارد.

تصویر

مراحل چاپ مقاله در مجلات بین المللی

  • ترجمه تخصصی
  • ویراستاری مقاله از لحاظ دستور زبانی و فنی
  • پارافریز تخصصی مقالات با کیفیت بسیار بالا
  • انتخاب مجله معتبر و مناسب برای مقاله
  • فرمت بندی مقاله
  • سابمیت مقاله

خدمات موسسه سینا برای چاپ مقالات بین المللی

  • خدمات ترجمه تخصصی با کیفیت طلایی و به صورت صد درصد تضمینی با هزینه حداقل هزینه مقالات در این حوزه به 37 زبان زنده دنیا ترجمه می شوند و همه مقالات و شاخه های تخصصی تحت پوشش این مجموعه می باشد. همه مقالات ترجمه شده با کیفیت طلایی دارای 72 ساعت گارانتی معتبر می باشند
  • خدمات ویراستاری تضمینی مقالات با کیفیت بسیار بالا و به صورت کاملا تضمینی و تخصصی انجام می شود و هر مقاله توسط ویراستار متخصص در زمینه مرتبط انجام می شود
  • خدمات پارافریز تضمینی و تخصصی مقالات با کیفیت بسیار بالا و به صورت کاملا تضمینی انجام می شود
  • معرفی مجلات داخلی و خارجی معتبر برای انتشار مقاله
  • خدمات فرمت بندی مقالات به صورت کاملا تضمینی و با کیفیت کاملا مطلوب
  • خدمات سابمیت مقاله به مجلات معتبر و تخصصی با کیفیت بسیار بالا و کاملا تضمینی و تخصصی
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام