سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ و پذیرش مقاله ISI در مجلات معتبر

انتشار 5 اسفند 1398
مطالعه 5 دقیقه

برای اینکه بدانید رعایت چه نکاتی تضمین کننده چاپ مقاله در ژورنالهای ISI است، با ما در این مقاله همراه باشید.

چاپ و پذیرش مقاله  ISI در مجلات معتبر

موسسه اطلاعات علمی یا ISI پایگاه داده ایست که به پژوهشگران این امکان را می دهد که بدانند کدام مقاله ها بیشتر مورد استناد قرار گرفته و چه مقالاتی از این مقاله مطلبی را نقل قول کرده اند.

به همین دلیل در کل دنیا،جامعه علمی از تحقیقات و مقالاتی که در مجللات ISI به چاپ رسیده باشد، استقبال میکند؛ چرا که این امر مهر تاییدی بر سطح بالای علمی این مقالات است. در ایران نیز خصوصا طی سالهای اخیر، محققان، دانشجویان و اساتید برای ارتقاء سطح و بهبود رزومه علمی خود، به چاپ رساندن مقاله در مجلات معتبر ISI را در اولویت فعالیتهای پژوهشی خود قرار داده اند و درواقع این مسئله به دغدغه اساسی جامعه علمی کشور بدل شده است. از آنجایی که پروسه و روند پیگیری چاپ مقاله برای دانشجویان و اساتید کار آسانی نیست و نیاز به پیگیری بسیار زیادی دارد، موسسات مختلفی شروع به ارائه خدمت در این زمینه کرده اند. اما اینکه فعالیت و خدمات آنها تا چه اندازه متضمن چاپ مقالات در مجلات ISI میباشد، خود محل بحث است.

به این دلیل که دادن وعده چاپ تضمینی مقاله مستلزم تخصص، تعهد و سطح علمی بالا و نیز پیگیری مجدانه موسسه است. موسسه سینا با داشتن کادری مجرب و متعهد و به پشتوانه تجربه چندساله خود و ارتباط موثر با مجلات و نشریات معتبر جهانی قادر به ارائه این تضمین به مشتریان خود است. البته این تضمین به این معنی نیست که هر مقاله ای با هر سطح علمی و باهر محتوایی را میتوان به چاپ رساند. بلکه لزوما باید محتوای مقاله به لحاظ علمی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و اصول نگارش در آن رعایت شده باشد. اما برای اینکه بدانید رعایت چه نکاتی تضمین کننده چاپ مقاله است با ما در این مقاله همراه باشید.

نکاتی که برای تضمین چاپ مقاله در مجلات ISI در نظر گرفت:

  • انتخاب نشریه معتبر: در قدم اول، نشریه مناسبی را که با موضوع مقاله شما همخوانی داشته باشد، انتخاب کنید. برای اینکار روشهای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها بررسی لیست مجلات مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت است. روش دیگر استفاده از لیست مجلات منتشر شده در رفرنس jcr است. با اینکار هم از اعتبار مجلات اطمینان حاصل خواهید کرد هم از این که مجله در بلک لیست وزارت علوم و تحقیقات کشور قرار نداشته باشد. در این زمینه، کارشناسان موسسه سینا مشاوره ها و راهنمایی های مبسوط و کاملی را در اختیار شما محققین و دانشجویان عزیز قرار میدهد.
  • انتخاب صحیح و اصولی عنوان برای مقاله: شما باید بسته به قالب موضوعی و نحوه ارائه اطلاعات در مقاله خود، یک عنوان مناسب برای مقاله انتخاب کنید که در عین شیوایی و شفافیت، کامل نیز باشد. عناوین اغلب مقالات در ژورنالها بصورت توصیفی هستند.
  • محتوای علمی: محتوای مقاله شما باید به اندازه ای پربار، مفید، کاربردی و به روز باشد که توجه مسئولین و داوران نشریه را به خود جلب کند. پس قبل از تصیم به سابمیت مقاله برای ژورنالهای خارجی، مقاله خود را به لحاظ محتوایی سبک سنگین کنید و حتما از اساتید و افراد خبره در این حوزه مشاوره بگیرید.
  • استفاده از منابع مطالعاتی معتبر و به روز: منابع مورد استفاده در نگارش مقاله یکی از فاکتورهای مهم در تعیین سطح علمی مقاله به شمار میرود. بنابراین از منابع و مراجعی استفاده کنید که سایتیشن بالایی در سایتهایی نظیر گوگل اسکولار داشته باشد. چرا که میتواند تاییدی بر سطح علمی مقاله شما باشد.

احتمال پذیرش مقاله در چه ژورنالهایی بالاتر هست؟

اگر پس از رعایت موارد بالا و اصول کلی چاپ مقاله به دنبال ژورنالهایی بودید که بصورت تضمینی مقالات شما را اکسپت و چاپ کنند، میتوانید به ارسال مقاله به مجلاتی مانند pubmed, scopus, ISI که در محافل علمی دنیا کاملا شناخته شده هستند، فکر کنید. در این ژورنالها شاید بتوان به شعار چاپ تضمینی اعتماد کرد که البته در وهله اول همه چیز بستگی به کیفیت محتوا و سطح علمی مقاله دارد. ژورنالهای اسکوپوس و دسته ای از ژورنالهای ISI اکثرا در تمامی رشته ها مقاله پذیرش می کنند و چاپ مقاله در آنها کاملا به صورت تضمینی می باشد. ژورنالهای Pubmed نیز مختص مقالات پزشکی و پیراپزشکی است که بسیار معتبر هستند و چاپ مقاله در آنها به صورت تضمینی می باشد.

نکته دیگری که میتوان در خصوص چاپ تضمینی مقاله به آن اشاره کرد، اینست که برخی از مجلات برای چاپ مقاله هزینه دریافت میکنند. به این مجلات اوپن اکسس گفته میشود. از آنجایی که این مجلات ارجاعات کمتری برای چاپ مقاله دارند، در صورت سابمیت مقاله برای این مجلات، احتمال چاپ مقاله و تسریع در روند بررسی و اکسپت مقاله برای شما بالا خواهد بود. اما در صورت انتخاب این نوع مجلات باید در نظر داشته باشید که مبلغ پرداختی در ابتدای کار از طرف شما، حتی در صورت ریجکت مقاله نیز به شما برگردانده نخواهد شد. توصیه ما استفاده از خدمات چاپ تضمینی مقاله در موسسه سیناست تا به اطمینان کاملی در چاپ مقالات خود برسید.

برای سپردن کار چاپ مقاله خود به موسسه سینا میتوانید به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل pub.sina@gmail.com
  2. بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا برقراری تماس تلفنی برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان
  3. معرفی مجلات تضمینی و با هزینه مناسب و پذیرش و چاپ درکوتاهترین زمان ممکن مرتبط با موضوع مقاله شما و یا بررسی مجله پیشنهادی شما
  4. تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما
  5. ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری
  6. پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله
  7. و در نهایت ارسال اکسپت به محققین و فرهیختگان

بیشتر بخوانید: نگارش و ترجمه مقاله فارسی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام شما میتونید درصد پذیرش مقاله رو بالا ببرید؟
سلام و عرض ادب احتراما بله ما مجلاتی داریم که درصد پذیرش بالایی دارند. می توانید برای دریافت مجلات با کارشناسان ما از طریق تلگرام،واتساپ، ایمیل و یا ایتا در ارتباط باشید تا مجلات مرتبط که درصد پذیرش بالایی دارند تقدیم نماییم هر کدام را تایید فرمودید جهت پذیرش و چاپ اقدام شود. با تشکر
5 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام شما میتونید درصد پذیرش مقاله رو بالا ببرید؟
6 ماه پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام