سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله ISI معتبر

انتشار 6 اسفند 1398
مطالعه 4 دقیقه

جستجو برای یافتن ژورنال معتبر که چاپ مقاله در آنها تضمینی باشد،خود به یک چالش در بین اقشار مختلف جامعه علمی تبدیل شده است. ما نیز به همین دلیل برآن شدیم در این زمینه معیارهایی در اختیار فرهیختگان عزیز قرار دهیم تا درست ترین انتخاب را در این زمینه انجام دهند. البته که موسسه سینا نیز با کادر مجرب و متخصص خود در این مسیر مشاور و راهنمای شما خواهد بود.

چاپ مقاله ISI معتبر

انتخاب مجله مناسب و دارای ارزش و اعتبار علمی یکی از مهمترین قسمتهای فعالیت محققین و دانشجویان و اساتید میباشد. چراکه اعتبار مجله، در واقع ارزش و اعتبار علمی مقاله در محافل علمی و پژوهشی محسوب میشود. از این رو، جستجو برای یافتن ژورنال معتبر که چاپ مقاله در آنها تضمینی باشد، خود به یک چالش در بین این قشر از جامعه علمی تبدیل شده است. ما نیز به همین دلیل برآن شدیم در این زمینه اطلاعاتی در اختیار فرهیختگان عزیز قرار دهیم تا درست ترین انتخاب را در این زمینه انجام دهند. البته که موسسه سینا نیز با کادر مجرب و متخصص خود در این مسیر مشاور و راهنمای شما خواهد بود.

مراحل انتخاب مجله مناسب برای ارسال مقاله

اگر تصمیم دارید در زمان کوتاهی پروسه نگارش، ارسال و چاپ مقاله خود را به اتمام برسانید، توصیه ما به شما این است که قبل از شروع کار پژوهشی خود، با بررسی دقیق و در نظر گرفتن موضوع و حوزه پژوهشی خود، یک مجله معتبر و مناسب برای ارسال مقاله انتخاب کنید. زیرا هر مجله ای ضوابط و شرایط خاصی برای نحوه نگارش، فرمت بندی و رفرنس دهی دارد و اگر شما از ابتدای کار طبق ضوابط مجله انتخابی خود پیش بروید، قطعا صرفه جویی قابل توجهی در زمان خواهید داشت. اما اگر پس از نگارش تصمیم به انتخاب مجله گرفتید، باید مراحلی را برای این انتخاب پشت سر بگذارید. در ادامه مراحل انتخاب مجله مناسب را مورد بررسی قرار میدهیم:

تهیه فهرستی از ژورنالهای مناسب

برای تهیه این لیست و اولویت بندی آن، در اینترنت و وبسایتهای دانشگاهی جستجو کنید و از اساتید خود راهنمایی و مشاوره بگیرید.

محدودسازی فهرست ژورنالها

فهرستی را که تهیه کردید، براساس ارتباط حوزه علمی-پژوهشی مجله با موضوع مقاله خود و نیز در نظر گرفتن کیفیت مجلات، محدود کنید. برای اطلاع از کیفیت مجلات، اچ ایندکس مجله، ضریب تاثیر و ایمپکت فاکتور ژورنال ها را مورد بررسی قرار دهید.

مراجعه به وب سایت ژورنالها

در این مرحله، با مراجعه به وب سایت مجلات، جدیدترین مقالات چاپ شده در آنها را بررسی کنید و ببینید مقاله ای مشابه با موضوع پژوهش شما قبلا در مجله چاپ شده یا نه.
پس از طی مراحل و اماده کردن لیست نهایی، انتخاب خود را از بین مجلاتی که در بالاترین رتبه های لیست قرار دارند انجام ندهید. چرا که احتمال ریجکت شدن مقاله از سوی این مجلات زیاد است. نکته مهمی که حتما باید به آن توجه کنید اینست که مقاله خود را فقط به یک مجله ارسال کنید و از ارسال همزمان مقاله به چند ژورنال خودداری کنید. چون ممکن است افراد تیم داوری یک مجله، در تیم داوری مجلات دیگر نیز حضور داشته باشند و به محض برخورد با مقاله شما بدون بررسی، آنرا ریجکت کنند.پس ابتدا مقاله خود را به یک مجله ارسال کرده و منتظر جواب و نتیجه داوری بمانید.در صورتی که مقاله تان ریجکت شد آنرا به مجله دیگری سابمیت کنید.

ژورنالهای معتبر کدامند؟

ژورنالهای متعددی با سطوح کیفی مختلف در حوزه چاپ و نشر مقالات تخصصی فعالیت دارند. برخی از این ژورنالها بسیار با کیفیت و دارای ایمپکت فکتور و برخی دیگر بدون ایمپکت فکتور هستند. مقاله چاپ شده در ژورنالهای دارای ایمپکت فکتور اعتبار بیشتری نسبت به سایر ژورنالهای تخصصی دارد. اما به همان نسبت نیز اکسپت مقاله در این مجلات دشوارتر است. به همین دلیل اغلب افراد مایل به با سابمیت مقاله خود به ژورنالهایی هستند که ضریب تاثیر نداشته باشند تا چاپ تضمینی انجام شود. چون ژورنالهای با ایمپکت فکتور بالا پذیرش تضمینی ندارند.

شناخته شده ترین ژورنالهای تخصصی در مجامع علمی با اعتبار بالا عبارتند از: isi , jcr, pubmed, scopus. شرایط داوری و پذیرش مقاله در هر یک از این ژورنالها متفاوت بوده و هر کدام زمینه موضوعی خاصی برای پذیرش مقالات در نظر گرفته اند. برای اطلاع از ISI بودن مجله میتوانید به سایتهایی نظیر (http://science.thomsonreuters.com/mjl/ ) مراجعه کنید.

برخی از ژورنالهای داخلی نیز پذیرش تضمینی مقاله ندارند از جمله ژورنالهای isc. ژورنالهای ایمپکت دار jcr نیز به هیچ عنوان پذیرش تضمینی مقاله ندارند. پس در انتخاب مجله باید از این جهات نیز مجله را مورد بررسی قرار دهید. موسسه سینا با معرفی مجلات معتبر و مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت و نیز ارائه بلک لیست مجلات فیک و نامعتبر تا مرحله دریافت نامه پذیرش بصورت تضمینی در تمامی حوزه های تخصصی در کنار شما محققین و پژوهشگران عزیز می باشد.

اگرچه زمان داوری و هزینه پذیرش مقاله بستگی به نوع مجله دارد و تا قبل از انتخاب آن و ارسال مقاله نمی توان در این مورد هیچ پیش بینی ای کرد، اما به جهت همکاری طولانی مدت موسسه با ژورنالهای مختلف، تا حد امکان میتوانیم با روشهای خاصی زمان پذیرش را برای مقاله شما پایین بیاوریم. تمامی کادر این مجموعه از مجربترین کارشناسان در سطح کشور بوده و آماده همکاری با نویسندگان، محققین و پژوهشگران می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان، هزینه و نحوه پذیرش می توانید به صورت رایگان از کارشناسان موسسه مشاوره بگیرید

بیشتر بخوانید:

چاپ مقاله در مجلات ISI ایمپکتدار

مزایای چاپ مقاله JCR برای اساتید و دانشجویان

جدیدترین بلک لیست دانشگاه ازاد دی ماه 98

ایمپکت فکتور چیست؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام