سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اکسپت مقاله علمی پژوهشی

انتشار 18 فروردین 1399
مطالعه 12 دقیقه

مقالات علمی دارای انواع مختلفی هستند. به‌عنوان یکی از معتبرترین انواع مقالات علمی می‌توان به مقالات علمی پژوهشی اشاره کرد. مقالات علمی پژوهشی برخلاف مقالات علمی ترویجی، بایستی مطلب جدیدی را به جامعه علمی تحویل دهند و محققان بایستی در نگارش این نوع از مقاله و انجام تحقیقات لازم به‌نوعی نوآوری به خرج دهند. اکسپت مقاله علمی پژوهشی دارای شرایط ویژه‌ای است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم.

اکسپت مقاله علمی پژوهشی

اکسپت در زبان انگلیسی به معنای پذیرش است. اگر مقاله‌ای به مجله علمی پژوهشی ارسال شود و مورد پذیرش داوران قرار بگیرد به‌اصطلاح اعلام می شود مقاله اکسپت شده است. پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی به‌سادگی صورت نمی‌گیرد؛ معمولاً بعدازاینکه مقاله‌تان را برای یک مجله ارسال کردید و سردبیر آن را برای داوران فرستاد، باید منتظر باشید تا نظرات آن‌ها به شما ابلاغ شود.

اکسپت مقاله

مزایای اکسپت مقاله علمی پژوهشی

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی مزایای متفاوتی دارد که ازجمله مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا

اساتید برای کسب امتیاز هیئت علمی باید پذیرش و گواهی اکسپت در مجلات ISI داشته باشند.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برای دریافت دو نمره پایان نامه باید مقاله استخراجی از پایان‌نامه خود را در مجلات معتبر به چاپ برسانند.

دانشجویان مقطع دکتری برای دریافت مجوز دفاع از پایان‌نامه و همچنین دریافت مدرک، نیاز به دو مقاله چاپ‌شده در مجلات معتبر علمی پژوهشی دارند.

در مصاحبه دکتری داشتن چند مقاله چاپ‌شده، موردنیاز می‌باشد و باعث تقویت رزومه علمی دانشجو خواهد شد؛ و تأثیر خیلی زیادی در قبولی آن‌ها خواهد داشت.

برای استخدام چاپ مقاله علمی پژوهشی از اهمیت بالایی برخودار می باشد به‌خصوص اگر قصد شاغل شدن در یک مرکز پژوهشی و یا دولتی دارید.

اگر قصداپلای به دانشگاه برتر خارجی رادارید حتماً باید مقاله پذیرش‌شده از نوع علمی پژوهشی در مجلات معتبر خارجی داشته باشید.

مجلات معتبر برای چاپ مقاله علمی پژوهشی

مجلات زیادی هستند که می‌توانند مقاله علمی پژوهشی به چاپ برسانند که در ادامه به رایج‌ترین این مجلات اشاره‌شده است:

مجلات علمی پژوهشی داخلی

نشریات علمی پژوهشی داخلی که مورد تائید وزارت علوم و وزارت بهداشت هستند اکثراً توسط یکی از دانشگاه‌های معتبر ایران چاپ‌شده و از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند. به‌طوری‌که هم‌اکنون اهمیت و اعتبار این‌گونه نشریات در حد نشریات معتبر JCR است. مقاله باید سطح علمی و اعتبار لازم را داشته باشد تا قابل‌انتشار در این مجلات باشد. همان‌طور که عنوان شد مجلات علمی پژوهشی داخلی سطح علمی بسیار بالایی دارند و ازلحاظ رتبه علمی بسیار معتبر هستند؛ اما دانشجویان که قصد اپلای دارند بهتر است برای مجلات خارجی اقدام نمایند چون پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی در خارج از کشور اعتبار کافی ندارد.

مجلات علمی

مجلات علمی پژوهشی خارجی

اکثر مجلات خارجی مانند ISI,ISC,SCOPUS,PUBMED در نشریات خود هم مقالات علمی پژوهشی و هم مقالات علمی ترویجی به چاپ می‌رسانند ولی به خاطر اعتبار و امتیاز بالا مقالات علمی پژوهشی، مجلات خارجی معتبر معمولاً مقالات از نوع علمی پژوهشی را به چاپ می رسانند. درواقع این نوع مجلات برای اساتید و دانشجویانی که قصد دفاع ارشد یا دکتری دارند و یا می‌خواهند برای اپلای اقدام کنند از جمله بهترین نوع مجلات است که در ادامه به توضیح هر یک از این مجلات خواهیم پرداخت.

مجله ISI

ISI یکی از معتبرترین و بهترین نمایه‌ها در سطح جهان است که توانسته رتبه اول را بر خود اختصاص دهد. از زیر مجموعه‌های دیگر شرکت تامسون رویترز، شرکت WOS می‌باشد که این شرکت مجلاتی را که صلاحیت های لازم برای اخذ نمایه ISI را دارند بررسی و در صورت پذیرش، آن‌ها را وارد ایندکس ISI می‌کند. اگر بخواهیم دقیق‌تر مجلات ISI را بررسی کنیم، بهتر است بدانید که این مجلات به دودسته تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به‌اختصار به توضیح این دو نوع مجلات پرداختیم:

مجلات isi

مجلات ایمپکت دار

دسته اول مجلاتی‌اند که دارای ایمپکت فکتور یا ضریب تاثیر است. برای به چاپ رساندن مقاله در این مجلات که با نام JCR شناخته شده‌اند، سطح علمی مقاله باید بسیار عالی باشد.

مجلات بدون ایمپکت

دسته دوم نیز مجلاتی است که بدون ضریب تاثیر و سخت گیری آنها نسبت به JCR ها کمتر است و با نام ISI LISTED مشهور هستند.


مجله اسکوپوس

می‌توان گفت مجلات اسکوپوس scopus مجلاتی هستند که تقریباًهمه‌ی علوم ازجمله علوم زیستی، علوم مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی، فیزیک و شیمی را دربرمی گیرد. در مقایسه با پایگاه Web of science مربوط به موسسه ISI Thomson، ژورنال‌های بیشتری را شامل می‌شود. Scopus یکی از پایگاه‌های جستجوی مقالات و ژورنال‌ها در حوزه‌های مختلف است که توسط پایگاه علمی الزویر (Elsevier) تهیه‌شده است. اسکوپوس برای هر مؤلف یک کد شناسایی یا پروفایل ارائه می‌کند که یک کد جهانی برای آن مؤلف به شمار می‌آید. در حال حاضر پایگاه اطلاعاتی Scopus بیش از 25 میلیون مقاله و سند را در خود جای‌داده است. این پایگاه مجلات را به 4 دسته Q1،Q2،Q3،Q4 تقسیم‌بندی کرده است؛ علامت Q نشان‌دهنده کیفیت مجله انتخابی می‌باشد هر چه کیو مجله پایین‌تر باشد کیفیت مجله بالاتر است.

اکسپت مقاله در مجلات q1 اسکوپوس بهترین نوع اکسپت مقاله است و برای دفاع دکتری یا بورسیه در دانشگاه‌های خارج از کشور بسیار مناسب است.

اکسپت مقاله q2 دارای اعتبار بالایی است و فقط یک درجه سطح آن از q1 پایین‌تر است ولی بااین‌حال برای دفاعیات و بورسیه خارج از کشور مناسب است.

اکسپت مقاله q3 ارزش کمتری دارد و اکثراً برای رزومه کلی و یا ارشد و … کاربرد دارد.

ارزش اکسپت مقاله q4 با q3 تقریباً برابری می‌کند با این تفاوت که مجله q3 باکمی تلاش می‌تواند رتبه‌اش را q2 کند ولی مجله q4 راه زیادی در پیش دارد.

مجلات اسکوپوس


مجلات pubmed

مجلات pubmed

با توجه به اینکه هر مجله فیلد تخصصی خاصی از مقالات را پذیرش می‌کند و هر مقاله باید در مجله مرتبط با اسکوپ موضوعی خودشان منتشر شوند مجلات pubmed برای گروه پزشکی و پیراپزشکی مناسب تر است. مجلات پابمد جز معروف‌ترین و پرطرفدارترین مجلات علمی است. دانشجویان و اساتید گروه پزشکی و پیراپزشکی با هدف ارتقاء رزومه به چاپ مقاله در این پایگاه می پردازند.

مجلات اینترنشنال

مجلات علمی پژوهشی اینترنشنال، مجلات خارجی جدید هستند .این مجلات به هر دلیل موفق به کسب امتیازات لازم برای قرار گرفتن در پایگاه‌های ISI و اسکوپوس و یا پابمد نشده‌اند. امتیاز مجلات اینترنشنال از امتیاز مجلاتی که ذکر کردیم، پایین‌تر است و به دلیل فرآیند داوری غیر‌سختگیرانه، اکسپت و چاپ مقاله در آن‌ها نسبتاً آسان‌تر و سریع‌تر است.

مجلات اینترنشنال

ساختار کلی نگارش یک مقاله علمی پژوهشی

هر یک از مجلات علمی برای مقالات خود ساختار مشخصی را تعیین می‌کنند و آن را در وب‌سایت خود قرار می‌دهند. جزئیات فرمت موجود در هر مجله می تواند متفاوت باشد اما اغلب آن‌ها از یک قالب استاندارد کلی تبعیت می‌کنند که در ادامه برای شما ارائه شده است:

عنوان

در صفحه اول عنوان مقاله و نام نوسنده مقاله ذکر می‌شود.

چکیده

خلاصه‌ای از تحقیقات و نتیجه آن برای خواننده بیان می‌شود.

مقدمه

خواننده را برای ورود به متن تحقیق آماده می‌سازد و بخش‌های مختلف را توضیح می‌دهد.

متن پژوهش

متن اصلی تحقیقات در این قسمت بیان می‌شود.

روش تحقیق

اقدامات انجام گرفته بر روی داده‌ها جهت کسب نتایج به طور کامل برای محققان بعدی شرح داده می‌شود.

تجزیه و تحلیل

نتایج به دست آمده از تحقیقات برای حواننده آنالیز می‌شود.

نتیجه گیری

نتیجه نهایی تحقیقات و کاربرد تئوری و عملی نتایج برای مخاطبان شرح داده می‌شود.

منابع

لیستی از تمامی منابعی که در نگارش مقاله به آن‌ها استناد شده است، به طور کامل و به ترتیب حروف الفبا در صفحه آخر تحقیق اضافه می‌شود. اگر علمی پژوهشی داخلی باشد منابع فارسی پیش از منابع انگلیسی نوشته می‌شوند.

چه‌کار کنیم تا مقالات ما در مجلات علمی پژوهشی اکسپت شود؟

همانطورکه پیش‌تر هم بیان شد اکسپت مقاله در مجلات علمی پژوهشی نسبت به سایر مجلات سخت‌تر است و حتماً باید به یکسری موارد توجه لازم را داشته باشیم که در ادامه به برخی از این موارد که شانس اکسپت مقاله را بالا می‌برد اشاره‌شده است:

مقاله شما دیدگاه جدیدی را نسبت به یک موضوع و مسئله مهم روشن سازد

به عنوان مثال با توضیح دادن مفهوم داده‌هایی که دارای واریانس زیادی باشند و یا یافتن راه حل برای مشکلی که برای افراد زیادی مشکل ایجاد کرده بود.

دیدگاه شما برای افرادی که نقش تصمیم گیری دارند مفید باشد

در صورتی که شما موردی را برای مخاطبان شرح دهید که به افراد تصمیم گیرنده به خصوص در تصمیم‌های بلند مدت سازمانی و یا خانوادگی کمک کند، شانس اکسپت مقاله علمی پژوهشی شما افزایش خواهد یافت.

دیدگاه شما برای ساخت یک تئوری یا قالب بندی قابل استفاده باشد

در صورتی که مقاله شما برای ساخت یک تئوری جدید و یا حتی پیشبرد یک تئوری موجود قابل استفاده باشد، شانس اکسپت مقاله علمی پژوهشی بالا خواهد رفت.

دیدگاه شما سوالات مهم و جدیدی را ایجاد کند

اگر تحقیقات شما باعث ایجاد سوالات و مسائل جدیدی در ذهن سایر محققان گردد، دارای امتیاز بیشتری برای چاپ شدن خواهد بود.

روش تحقیق شما مناسب باشد

در صورتی که روش‌هایی که برای تحقیق، جمع آوری داده‌ها و آنالیز داده‌ها مناسب و در دسترس باشند، ویراستاران مجلات امتیاز بیشتری به مقاله شما خواهند داد.

دقت در جمع آوری اطلاعات بالا باشد

اگر روش‌های مورد استفاده در تحقیق به دقت انجام شده باشند و دلیل و چگونگی پوشش نتایج توسط داده‌های جمع آوری شده به درستی توضیح داده شده باشد، اکسپت مقاله علمی پژوهشی تسهیل می‌گردد.

مقاله با پژوهش‌های پیشین ارتباط داشته باشد

شکل دادن ارتباطات مقاله با کارهای پیشین در زیمنه تخصصی مشابه و یا سایر زمینه‌های تخصصی، برای ساخت استدلال‌های مناسب در پژوهش، دارای امتیاز خاصی برای اکسپت مقاله خواهد بود.

نویسنده یک داستان خوب روایت کند

به این معنا که متن مقاله به صورت مناسب و صحیح نگارش شده باشد و قابل فهم برای همگان باشد و همچنین استدلال‌های مطرح شده منطقی باشند و یکدیگر را نقض نکنند.

بررسی پلاجیاریسم مقاله

اورجینال بودن مقاله یکی از مواردی می باشد که در پذیرش مقاله نقش بسزایی دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود نرم افزارهای متعدد در زمینه سرقت علمی، در صورتی که در نگارش یک مقاله هرگونه سرقت علمی به کار رفته باشد، قبل از رسیدن مقاله به دست ویراستاران مجله این موضوع مشخص خواهد شد و نویسنده طبق قوانین مجازات سرقت علمی، مجازات خواهد شد.

مراحل پذیرش و چاپ مقاله علمی و پژوهشی

با توجه به داوری سخت‌گیرانه مجلات معتبر، لزوماً باید تمام قواعد و اصول مربوط به ساختار و قالب مقاله‌های علمی را در تمام مراحل نگارش مدنظر قرار دهید. به طور کلی پس از نگارش و تنظیم فرمت محتوایی مقاله نوبت به طی مراحل ارسال، پذیرش و چاپ مقاله می‌رسد. این مراحل شامل موارد زیر است:

ترجمه تخصصی

اصل مهم در نگارش مقاله کیفیت محتوای آن است؛ اما این کیفیت بایستی در تمام مراحل تداوم داشته باشد. یکی از این مراحل که نقش اساسی در حفظ کیفیت محتوا دارد، مرحله ترجمه مقاله برای ارسال به مجلات بین‌المللی است. ترجمه مقالات تخصصی باید به‌صورت مفهومی و باکیفیت بسیار بالا انجام گیرد. بدیهی است که چنین ترجمه‌ای مستلزم تجربه و تخصصی کافی درزمینهٔ موضوعی مقاله است. پس حتماً از یک مترجم متخصص برای ترجمه کمک بگیرید. موسسه سینا ترجمه به‌عنوان یکی از معتبرترین مؤسسات ترجمه متون تخصصی در سطح کشور است که مقالات محققین را به‌صورت کاملاً تضمینی و باکیفیت بسیار بالا ترجمه می‌کند.

ترجمه تخصصی

یافتن ژورنال معتبر

یکی از مراحل سخت کار پذیرش و چاپ مقاله یافتن ژورنال معتبر است. با توجه به گسترش علوم مختلف و تخصصی شدن شاخه‌های علمی، مجلات نیز در حوزه‌های تخصصی خود مقاله پذیرش می‌کنند. مجلات معتبر معمولا باید در لیست مجلات مورد تائید وزارت علوم باشند و بهتر است قبل از انتخاب مجله حتماً بررسی نمایید که اسکوپ ژورنال انتخابی با موضوع مقاله شما تناسب و هم‌خوانی داشته باشد. یکی دیگر از خدمات سینا ترجمه معرفی مجله معتبر تخصصی در حوزه موضوعی مقاله شما عزیزان است. کارشناس موسسه لیست مجلات متناسب و معتبر را برای شما ارسال می کنند و شما می‌توانید تصمیم خود را مبنی بر انتخاب ژورنال معتبر و متناسب بگیرید.

انتخاب کردن

ویرایش تخصصی مقاله

اگر زمان کافی برای بازبینی و ویراستاری مقاله ندارید، این کار را به یک ویراستار حرفه‌ای بسپارید. چراکه حتی کوچک‌ترین ایرادات نگارشی، ساختاری و یا دستوری از دید داوران و ادیتور مجلات پنهان نمی‌مانند.

ویرایش تخصصی

فرمت بندی مقاله

بعدازاینکه مقاله کاملاً بدون هرگونه ایرادی آماده شد با توجه به فرمت درخواستی مجله موردنظر فرمت بندی و قالب‌بندی می‌شود که فرمت بندی مقاله یکی از مواردی است که حتماً باید طبق درخواست مجله انجام شود زیرا اگر مقاله خارج از چارچوب مشخص‌شده باشد مورد داوری قرارگرفته نمی‌شود.

فرمت بندی مقاله

سابمیت مقاله

هر ژورنال راه ارتباطی و نحوه تحویل مقاله به سردبیر را در سایت رسمی خود قرار داده است که برخی از ژورنال‌ها از طریق ایمیل فایل را از شما دریافت می‌کنند و برخی دیگر سیستم مکانیزه‌ای برای دریافت مقالات دارند و می‌توانید توسط سیستم و سایت ژورنال مقاله را سابمیت کنید.

سابمیت مقاله

موسسه معتبر برای اکسپت مقاله

برای اکسپت مقاله در مجلات علمی پژوهشی بهتر است از خدمات تخصصی مؤسسات معتبر بهره بگیرید تا این پروسه به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و تخصصی و در سریع‌ترین زمان انجام شود. یکی از مؤسسات معتبر که باسابقه چندین ساله خود در امر پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی آماده ارائه خدمات تخصصی استخراج مقاله از پایان‌نامه، ترجمه متون تخصصی، فرمت بندی و سابمیت مقاله است؛ موسسه سینا ترجمه نام دارد. اگر شما هم نیاز به اکسپت سریع در مجلات معتبر دارید می‌توانید سفارش پذیرش و چاپ مقاله خود را طبق مراحل که در ادامه اشاره‌شده است ثبت نمایید.

ثبت سفارش اکسپت مقاله در مجلات

مؤسسات معتبر به علت آشنایی با درخواست مجلات مربوطه و پیگیری‌های مستمر می‌توانند پذیرش مقاله شمارا سرعت بخشند ازاین‌رو در ادامه به روند ثبت سفارش در موسسه سینا ترجمه اشاره‌شده است تا با طی مراحل زیر سفارش خود را ثبت بفرمایید.

مراحل اکسپت

ارسال درخواست خود از طریق سایت (چاپ مقاله) و یا راه‌های ارتباطی آنلاین (واتس آب، ایمیل، تلگرام، اینستا گرام)

بررسی درخواست و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی با مشتری

معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی مشتری

تائید نهایی مجله انتخابی از جانب مشتری

ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری

پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسپت به ایمیل نویسندگان مقاله)

چاپ مقاله داخلی

اکسپت مقاله در مجلات علمی پژوهشی در سینا ترجمه

برای استفاده از مزایای چاپ مقاله علمی پژوهشی علاوه بر تمرکز روی بار علمی مقالات بایستی در تنظیم فرمت آن‌ها در قالب و فرمت درخواستی مجله دقت لازم را به خرج دهید. مضافاً اینکه این مجلات داوری سختگیرانِ ای داشته و پروسه داوری در آن‌ها بسیار طولانی‌تر است و اگر شخصاً اقدام به سابمیت مقاله کنید گاها تا یک سال پروسه داوری طول می‌کشد اما اگر کار پذیرش و چاپ مقاله را به کارشناسان سینا ترجمه بسپارید، با پیگیری‌های مداوم و نیز به دلیل آشنایی کامل کادر مجرب سینا ترجمه با پروسه چاپ مقاله به دلیل سابقه چندین ساله در این حوزه، در بازه زمانی کوتاه‌تر پروسه داوری به پایان می‌رسد و نتیجه اکسپت مقاله برایتان ارسال می‌شود.

جهت ثبت سفارش پذیرش و چاپ در مجلات علمی پژوهشی می‌توانید از طریق لینک‌ زیر اقدام نمایید و یا از طریق تماس و یا ایمیل و همچنین از طریق شبکه‌های مجازی (واتساپ، اینستاگرام، تلگرام) با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی

راه های ارتباطی با ما

09149724522

04133250787

sina.pub@gmail.com

@pub.sina

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

شما می توانید با کارشناسان سینا ترجمه تماس بگیرید تا آن ها شما را راهنمایی کنند تا در نهایت بهترین مجله برای چاپ مقاله شما انتخاب شود.

شما می توانید با ارسال فایل مقاله خودتان از طریق ثبت سفارش چاپ مقاله در مجلات معتبر از طرف کارشناسان سینا ترجمه هزینه نهایی را دریافت کنید.

مدت زمان لازم برای چاپ مقاله با توجه به مجلات مختلف می تواند متفاوت باشد و بستگی به خود مجلات دارد ولی کارشناسان سینا ترجمه با استفاده از تجربه کاری تمام تلاش خود را می کنند تا مقاله شما در کمترین زمان ممکن چاپ شود.

مقاله‌­ای که پذیرش شده است به‌احتمال بسیار پایین در مراحل بعدی ریجکت می­‌شود مگر اینکه سردبیر در مراحل بعدی متوجه مسئله خاصی در محتوای مقاله شده باشد.

فاصله بین پذیرش مقاله و چاپ مقاله عمدتاً از سوی سردبیر بر روی نامه پذیرش قید می­‌شود. این زمان ممکن است از چند روز تا حتی دو سال متغیر باشد.

بله معرفی مجلات مرتبط به مقاله شما به صورت رایگان تقدیم می شود تا بررسی نمایید هر کدام مورد تایید بود جهت پذیرش و چاپ اقدام نماییم.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام