سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چه نوع مقاله ای برای مصاحبه دکتری امتیازآور است ؟

انتشار 3 بهمن 1397
مطالعه 4 دقیقه

چاپ مقاله امتیازات ویژه ای برای دانشجویان بخصوص داوطلبان دکتری دارد. اما چه نوع مقاله برای مصاحبه دکتری امتیاز خوبی به همراه دارد؟

چه نوع مقاله ای برای مصاحبه دکتری امتیازآور است ؟

یکی از مواردی که در مصاحبه دکتری بسیار بسیار مهم بوده و امتیازات خوبی برای دانشجویان به همراه دارد، چاپ مقاله  در مجلات معتبری چون jcr میباشد.اما همانطور که مطلع هستید مجلات زیادی وجود دارند که چاپ مقاله در هر یک از آنها امتیاز ویژه و خاصی دارد اما کدام مجلات امتیاز بیشتری در چاپ مقاله دارlند؟
مجلات در حالت کلی به دو دسته تقسیم مجلات داخلی و مجلات خارجی تقسیم می شوند. اما هر یک از این مجلات دارای امتیازات و اعتبار متفاوتی میباشد. از جمله این مجلات، مجلات علمی پژوهشی، علمی ترویجی، مجلات کنفرانسی و ... می باشد. مقالات علمی پژوهشی به دلیل جدید و در عین حال پژوهشی بودن آن بسیار حائز اهمیت می باشد و نتایج جدیدی از یک پژوهش جدبد را ارائه می دهد. اما مقالات علمی ترویجی،  چون به مرور مطالعات قبلی می پردازند، از لحاظ امتیاز مصاحبه دکتری، پایین تر از مقالات پژوهشی هستند.
نحوه امتیاز دهی به این سوابق پژوهشی به صورت جدول زیر می باشد :

امتیاز دهی بخش سوابق پژوهشی دانشجو در مصاحبه دکتری

سوابق پژوهشی

امتیاز

مقالات علمی چاپ شده در مجلات معتبر داخلی و خارجی

 ( علمی پژوهشی ، Isi ، Jcr ، Scopus و ..)

22 امتیاز

( مقاله 7 امتیاز )

مقالات علمی چاپ شده در مجلات علمی ترویجی

6 امتیاز

 ( هر مقاله 2 امتیاز )

مقالات ارائه شده در کنفرانس های داخلی و خارجی

4 امتیاز

 ( کنفرانس های خارجی 2 امتیاز / کنفرانس های داخلی 1 امتیاز )

چاپ کتاب / ترجمه کتاب

4 امتیاز

کیفیت پایان نامه

4 امتیاز

 ( عالی 4 امتیاز / خیلی خوب 2 امتیاز )

مجموع امتیازات سوابق پژوهشی

40 امتیاز

همان طور که در جدول مشاهده میفرمایید بیشترین امتیاز در بین همه مجلات به مجلات علمی پژوهشی تعلق دارد چه مجلات علمی پژوهشی داخلی و چه خارجی تقریبا اعتبار هر دو یکسان میباشد و تنها تفاوتی که دارند این است که با مقالات داخلی نمیتوان در مصاحبه دکتری دانشگاه های بین المللی شرکت کرد. پس اگر قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید باید اقدام به چاپ مقاله در مجلات خارجی نمایید.بعد از مجلات علمی پژوهشی بیشترین امتیاز به مجلات علمی ترویجی تعلق میگیرد که بالاترین امتیاز را در بین بقیه امتیاز ها دارند و بعد از ان، نوبت به مجلات کنفرانسی داخلی و خارجی میرسد. 

نحوه چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی

برای چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی ابتدا باید تصمیم بگیرید که میخواهید مقاله را در مجلات علمی پژوهشی داخلی چاپ کنید یا مجلات علمی پژوهشی خارجی. چون اگر بخواهید که مقاله را در مجلات علمی پژوهشی خارجی چاپ کنید باید ابتدا آنرا به زبان انگلیسی ترجمه کنید و سپس اقدام به چاپ نمایید. ترجمه باید کاملا بدون ایراد و با کیفیت باشد. چون اگر کیفیت لازم را نداشته باشد از طرف مجله تایید نخواهد شد. بعد از ترجمه باید برحسب عنوان پایان نامه مناسبترین مجله را برای مقاله انتخاب کنید. بعد از اینکه مجله مورد نظر را انتخاب کردیم باید مقاله را سابمیت کنید. در حین ارسال مقاله به سردبیر ممکن است سردبیر سوالات احتمالی از شما بپرسد و شما باید آمادگی پاسخگویی به سوالات را داشته باشید. زمان داوری در مجلات خارجی در حدود 3 ماه میباشد ولی در مجلات داخلی این زمان طولانی تر میباشد. پس اگر عجله دارید نسبت به دریافت نامه پذیرش اقدام به چاپ در مجلات علمی پژوهشی خارجی بدون ایمپکت فرمایید. بعد از مشخص شدن نتیجه داوری، شما از طرف مجله یک نامه پذیرش دریافت خواهید کرد که این نامه سند محکم و معتبری است که توسط آن شما میتوانید نسبت به پذیرش در دانشگاه ها و ...اقدام فرمایید و نیازی نیست که منتظر چاپ مقاله باشید.ارائه همین سند در مصاحبه دکتری کافی است و به منزله چاپ مقاله میباشد پس جای نگرانی نمیباشد.
اگر برای مصاحبه دکتری زمانتان محدود است و میخواهید که سریعا نامه چاپ مقاله را دریافت کنید ولی با اصول و قواعد آن آشنا نیستید میتوانید از طریق موسسه سینا اقدام به چاپ مقاله فرمایید. کارشناسان موسسه نامه پذیرش شما را در اسرع وقت از مجلات تضمینی دریافت خواهد کرد و شما میتوانید از مزایای آن استفاده کنید. موسسه سینا در زمینه چاپ مقاله در مجلات تضمینیخدمات بسیاری ارائه میدهد. از جمله این خدمات، ویرایش مقاله، تغییر ساختار و فرمت مقاله، انتخاب مجله مناسب برای مقاله و همچنین سابمیت مقاله تمامی این خدمات از طریق کارشناسان موسسه سینا در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه ارائه میشود.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در موسسه سینا :

  • گام اول: ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل  pub.sina@gmail.com 
  • گام دوم: بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی ( تلفن ثابت: ⌕   تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲) برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان
  • گام سوم: معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما
  • گام چهارم: تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما
  • گام پنجم: ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری
  • گام ششم: پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسبت به ایمیل نویسندگان مقاله)

تصویر

 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام