سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چه زمانی یک مقاله پارافریز می شود؟

انتشار 12 اسفند 1397
مطالعه 2 دقیقه

پارافرایز یا بازنویسی کردن به این معنی نیست که کلمات جمله را عوض کنید بلکه باید یک پاراگراف را مطالعه کنید و برداشت خود را به زبان خود بنویسید و با کلمات خودتان.

چه زمانی یک مقاله پارافریز می شود؟

کلمه پارافرایز به معنی های بازنویسی و دوباره نویسی میباشد و در مقاله نویسی پارافرایز کردن به این معنی است که شما میتوانید از مطالب یا یافته های یک شخص استفاده کنید بدون اینکه مستقیما از آنها استفاده کرده باشید

بسیار مهم است که مطلبی به درستی تفسیر شود چرا که تفسیر غلط و ضعیف ممکن است منجر به اتهاماتی از جمله سرقت ادبی یا کپی از یک منبع بدون ذکر آن گردد.پارافریز مقاله به نویسنده این اجازه را می­ دهد با بیان خلاقانه اظهارات شخصی دیگر و استفاده از معنا و مفهوم کار آنها به هدف و مقصود نهایی مقاله خود برسد.

چگونه باید یک متن را پارافرایز کنیم؟

شما برای پارافرایز یک پاراگراف در یک مقاله باید ابتدا اقسام کلمه را بازنویسی کنید.اقسام و اسم های کلمه را تغییر دهید مثلا شما می ­توانید در یک متن تفسیرشده قید را به صفت تبدیل کنید.

روش بعدی این است که ساختار جمله را تغییر دهید مثلا جملات معلوم را به مجهول و مجهول را به معلوم تبدیل کنید.

کاهش تعداد کلمات و یا حذف برخی جملات شما میتوانید برای اینکه متن کمی تغییر پیدا کند جملات را کوتاه تر یا بلند تر کنید و برحسب نیاز برخی از جملات را حذف کنید یا آنها را طولانی تر کنید.

جایگزینی هم معنی پارافریز از طریق جایگزینی هم­ معنی یکی از ساده ­ترین راههای پارافریز است، در این نوع تفسیر فقط کافیست کلمات هم معنی جایگزین هم شوند.

برای انجام پارافریز :

  •  بیانیه اصلی را بررسی کنید.
  • آن بیانیه را به شکلی متفاوت و جذاب بازگو کنید.

شما در گفتگوهای روزمره تان ممکن است از پارافرایز استفاده کنید مثلا زمانی که میخواهید مطلب یا خاطره ای تعریف کنید که از زمان آن زیاد گذشته است و دیگر نیازی نیست که دقیقا همان کلمات ار بازگو کنی همین که کلیات اتفاق را برای فرد تعریف کنید کافی است.

بازنویسی همچنین در نوشته های تحقیقاتی، مقالات رسمی، روزنامه ها، گزارشات اخبار و مستندات نیز استفاده می­ شود.

پارافریز می ­تواند برای توضیح یک بیانیه پیچیده یا بازگوکردن آن زمانی که نیاز نیست به طور مستقیم به همان جملات اشاره شود استفاده گردد.

شما فقط زمانی به پارافراز بازگویی یا بازنویسی نیاز دارید که بخواهید در مورد اتفاقی بنویسید که قبلا روی داده است و همین که برداشت خود را از آن اتفاق یا جملات بنوسید با کلمات خودتان پارافرایز میشود.اگر عین همان مطلب را در نوشته خود استفاده کنید این کار سرقت علمی به حساب می آید پس باید پارافرایز یا ساده نویسی انجام دهیم.

شما میتوانید برای پارافرایز در مقاله خود از کارشناسان موسسه سینا کمک بخواهید در این موسسه پارافرایز مقالات نیز با کمترین زمان و هزینه انجام میشود.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام