سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونه کتابی را ارزان به چاپ برسانیم؟

انتشار 10 تیر 1399
مطالعه 3 دقیقه

نوشتن کتاب به شما کمک خواهد کرد اندیشه ها و تجربیات خود را در مورد موضوع خاصی در سطح وسیعی بیان کنید، ودر سطح وسیعی دیده شوید چاپ کتاب مهم ترین وسیله برای رسیدن به اهدافتان می باشد.

چگونه کتابی را  ارزان به چاپ برسانیم؟

چرا کتاب بنویسیم؟ و چرا آن را به چاپ برسانیم؟چگونه کتاب ارزان به چاپ برسانیم؟

نوشتن کتاب به شما کمک خواهد کرد اندیشه ها و تجربیات خود را در مورد موضوع خاصی در سطح وسیعی بیان کنید، ودر سطح وسیعی دیده شوید چاپ کتاب مهم ترین وسیله برای رسیدن به اهدافتان می باشد. اما این قطعا تنها هدف شما نیست در بسیاری از کشور ها نوشتن یک کتاب خوب می تواند برای نویسنده درآمدc خوبی به وجود آورد ولی متاسفانه میزان مطالعه در کشور ما در سطح پایینی قرار دارد، اما چرا با این وجود توصیه می کنیم کتاب بنویسید و آن را به چاپ برسانید اگر شما دانشجو و یا فارغ التحصیل و یا شاغل هستید نوشتن کتاب می تواند امتیازات زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد از جمله اینکه در مصاحبه های دکتری دارای امتیازی بیشتر از مقاله می باشد، و در مرحله کارشناسی ارشد می تواند شما را از رقیبان و همسالان خود جلوتر بیاندازد، در ارتقاء شغلی شما تاثیر به سزایی دارد، در مصاحبه شغلی نیز یکی از موارد تاثیر گذار می باشد و همچنین به چاپ رساندن یک کتاب از سوی شما می تواند جایگاه ویژه علمی به شما ببخشد و اعتبار علمی شما را افزایش دهد.

چگونه کتاب را ارزان به چاپ برسانیم؟

هزینه چاپ کتاب به عواملی بستگی دارد که، به انتخاب شما بستگی دارد و شما می توانید با انتخاب این فاکتور ها در کل، هزینه چاپ کتاب خود را کاهش دهید بدون اینکه از میزان کیفیت کتاب چاپی شما کاسته شود.

  1. هزینه چاپ به عواملی همچون تیراژ، تعداد صفحات، سایزکتاب، جنس صفحات، نوع چاپ و نوع صحافی این ها از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در چاپ کتاب می باشند.
  • تیراژ مهم ترین موردی است که در هزینه چاپ کتاب تاثیر می گذارد زیرا میزام مواد مصرفی در چاپ را تععین می کند.
  • تعداد صفحات کتاب نیز یکی دیگر از موارد افزایش هزینه چاپ می باشد هر چقدر تعداد صفحات کتاب کم تر باشد ،در نتیجه هزینه کاهش می یابد.
  • سایز کتاب نیز تاثیر به سزایی در تعیین هزینه چاپ دارد، بسته به نوع کتاب شما که کتاب آموزشی و یا دانشگاهی و یا داستانی نوشته باشید، اندازه آن مشخص می شود.به طور مثال سایز وزیری که بیشتر برای کتاب های دانشگاهی و علمی به کار می رود ویا سایز رقعی بیشتر برای کتاب های عمومی مثل داستان استفاده می شود. و قطع رحلی برای پایان نامه های ارشد و دکتری و همچنین کتاب های نفیس به کار برده می شود.
  • جنس کاغذ مورد استفاده در کتاب نیز از عوامل تعیین کننده در هزینه های چاپ کتاب است.
  • نوع چاپ که شامل چاپ افست و دیجیتال می شود وهزینه هر کدام متفاوت می باشد.
  • نوع صحافی، تعداد کاغذ های مورد استفاده در صحافی تعیین کننده در نوع صحافی می باشد دو نوع صحافی به نام های صحافی شومیز و صحافی جلد سخت داریم.

مراحل چاپ کتاب در موسسه سینا

  • ارسال فایل مربوط به چاپ کتاب مورد نظرتان به موسسه.
  • بررسی نمودن فایل توسط موسسه.
  • بستن قرارداد و تعیین هزینه چاپ کتاب و هماهنگی های موردنیاز به منظور چاپ کتاب مانند ویراستاری، طرح جلد و …
  • دریافت شماره شابک شماره استاندارد بین المللی کتاب یا شابک شماره ای متشکل از ۱۰ یا ۱۳ رقم که به کتاب های منتشرشده منسوب می شود و هر شماره منحصر به یک کتاب است، اما تجدید چاپ کتاب باعث تغییر شابک نمی شود. شابک به انگلیسیISBN که (International Standard Book Number) را نشان می دهد.
  • اخذ فیپا یا همان فهرست نویسی که قبل از چاپ کتاب انجام می شود.
  • دریافت مجوز از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی.
  • چاپ و صحافی.
  • ارسال کتاب به وازت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعلام وصول.

موسسه علمی پژوهشی سینا

بعد از صدور مجوز، مراحل صفحه آرایی و انتخاب طرح روی جلد کتاب شما توسط کارشناسان موسسه آغاز می شود، طرح روی جلد کتاب متناسب با موضوع کتابتان طراحی خواهد شد واگر شما طرحی خودتان ارائه دهید از آن طرح در جلد کتابتان استفاده خواهد شد،

در مرحله آخر کتابهای به چاپ رسیده برای شما پست خواهد شد.برای سفارش ارزان چاپ کتاب هم اکنون میتوانید توسط یکی از روش های زیر سفارش خود را در این سامانه ثبت نمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

جهت تماس با موسسه سینا به ایمیل زیر مراجعه نمایید:

pub.sina@gmail.com

تلفن ثابت:

04133250787

تلفن همراه:

09149724522

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام