سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونه مقاله چاپ کنیم

انتشار 20 دی 1397
مطالعه 6 دقیقه

محققین و دانشجویانی که برای اولین بار میخواهند مقاله چاپ کنند این سوال برایشان پیش خواهد آمد که مقاله را چگونه چاپ کنند.همیشه بعد از مرحله نگارش دچار استرس میشوند و نمیدانند که روند چاپ مقاله چگونه است.

چگونه مقاله چاپ کنیم

چگونه مقاله چاپ کنیم؟

همه دانشجویانی که برای اولین بار مقاله ارائه میکنند میخواهند که هر چه سریع تر مقاله را چاپ کنند اما چون قبلا این کار را انجام نداده اند و مهارت و آشنایی ندارند به همین سبب دچار مشکل میشوند توصیه ما به دانشجویانی که اولین بار میخواهند این کار را انجام دهند این است که عجله نکنند.چاپ مقاله همانند یک مسابقه ورزشی میباشد که بیشتر از سرعت نیاز به آمادگی قبلی و مهارت دارد سعی کنید عجله نکنید و به جای عجله کردن مهارت خود را تقویت کنید و مقاله را قوی تر از آنچه که هست بنویسید.در این عرصه رقابتی مقالاتی که قوی تر و ناب تر و بدون ایراد میباشند میتوانند پیروز میدان باشند.اما چگونه مقاله را تقویت کنیم در این بخش تکنیک هایی آموزش خواهیم داد که به کمک آنها بتوانید در سریع ترین زمان ممکن مقاله را چاپ کنید.

بنویسید

یکی از اصولی که باعث تقویت مهارت هر چه بیشتر شما در مقاله نویسی خواهد شد نوشتن است.سعی کنید تمام هر آنچه که به ذهنتان میرسد را بنویسد حتی قبل از اینکه آمار و اطلاعات لازم برای مقاله را کسب کنید سعی کنید که تمام آنچه را که به آن می اندیشید روی کاغذ بیاورید نوشتن مزایای زیادی دارد از جمله اینکه آنچه را که به آن می اندیشید را فراموش نمیکنید و دوم آنکه مهارت نوشتنتان تقویت خواهد شد مثلا قبل از شروع به آزمایش نتایجی که فکر میکنید به آن دست خواهید یافت را روی کاغذ بیاورید.اگر مهارت نوشتن شما تقویت یابد باعث میشود که بتوانید نگارش مقاله را به مراتب بهتر از قبل به پایان ببرید و مهارت خوب نوشتن یکی از قواعدی است که شما را از رقبا جلوتر خواهد برد.

شفاف بنویسید

سعی کنید هر آنچه که میخواهید بنویسد را شفاف و دقیق و بدون پیچیدگی بنویسید این کار کمک میکند که خواننده مقاله و حتی داوران بهتر عمق مطلب را درک کنند.البته شفاف نوشتن به این معنی نیست که ضعیف بنویسید اگر ضعفی در ساختار نوشتاری مقاله باشد باعث میشود که اعتبار خود را از دست بدهد پس سعی نکنید که شفاف نوشتن ضعفی در نوشته شما به وجود آورد.در مقالاتی که قرار است ترجمه شوند باید بیشتر در ساختار نوشته توجه شود تا بدون ضعف و ایراد باشد.

 از نرم افزار رفرنس نویسی استفاده کنید

استفاده از یک نرم‌افزار رفرنس نویسی مانند نرم افزار End Note می‌تواند در آرشیو کردن مقالات مورد استفاده شما و فرمت بندی خودکار رفرنس‌های شما بسیار ایده‌آل باشد. پس مقاومت نکنید، حتما از یک نرم افزار رفرنس نویسی استفاده کنید تا فواید آن را در کوتاه مدت ببینید. 

بازخوانی کنید

فصل هایی که از یک مقاله نوشته اید حتی اگر کامل به پایان نرسیده است را باز خوانی کنید بازخوانی مقاله ای که نوشته اید به شما کمک میکند که ایرادات احتمالی را در نوشته شناسایی کنید و از بین ببرید.ممکن است ایرادات مقاله ایراد نگارشی یا محتوایی باشند و یا غلط های املایی به هر حال باید هر ایرادی که در ساختار مقاله مشاهده کردید را ویرایش نمایید ممکن است چون مقاله را خودتان نوشته اید متوجه برخی از ایرادات آن نشوید در این صورت میتوانید از یک فرد دیگر بخواهید که مقاله را بخواند و ایرادات آنرا هشدار دهد اگر در پایان هر بخش یا هر فصل کار بازبینی را انجام دهید باعث میشود در مرحله آخر کارتان راحت تر باشد.

وب سایت هایی در این زمینه وجود دارند که قبل از ارسال مقاله میتوانید از آنها کمک بگیرید که کار داوری مقاله را برای شما نجام دهند مانند وب سایت https://www.peerageofscience.org که کار داوری مقاله را برای شما در کوتاه ترین زمان انجام میدهد و ایرادات را برای تان روشن و شفاف میسازد تا بتوانید آنها را قبل از ارسال به مرحله داوری اصلی ویرایش کنید.

کاورلتر مناسبی بنویسید

نوشتن کاولتر فرصتی است تا به سردبیر مجله نشان دهید که تحقیق شما جدید و نوین بوده و باید در یک مجله ویژه چاپ گردد. با یک کاورلتر واضح، مستقیم و جالب می توانید شانس این را که سردبیر مقاله شما را به PEER REVIEW بفرستد افزایش دهید. بعضی مجلات درخواست می کنند که ارسال ها درکنار یک کاورلتر صورت بگیرد، و همچنین می خواهند که عبارات خاصی مانند ثبت آزمایش کلینیکی، انتقال داده ها به پایگاه های عمومی نیز ذکر گردد.

Cover letter نامه ای است که همراه با مقاله برای ارسال به مجله نوشته می شود و هدف اصلی از نوشتن کاور لتر، ارائه توضیح مختصر و جامع در ارتباط با مقاله و مطالعه انجام شده می باشد.

پی گیری کنید

بعد از سابمیت مقاله توسط سردبیر میتوانید از طریق ایمیل یا هرگونه را ارتباطی دیگری که مجله در اختیار شما میگذارد روند کار را پی گیری کنید این پیگیری شما باعث میشود که توجه به مقاله بیشتر شود و در زمان زودتری این پی گیری انجام پذیرد. پیشنهاد ما این است که هر دو روز یکبار ایمیلی برای ادیتور مجله بفرستید تا درباره مقاله ارسالی شما تعیین وضعیت شود. با دریافت پیام ادیتور مبنی بر تعیین وضعیت مقاله‌تان خونسرد باشید و طبق زمانبندی و محتوای ایمیل ادیتور ادامهم کار را پیگیری کنید.

تمامی این راه هایی که گفته شد باعث تسریع در روند چاپ مقاله میشود بهتر است اگر نمیتوانید این مراحل را در حین کار انجام دهید از موسسات مربوطه در این زمینه کمک بخواهید.

خدمات موسسه سینا در خصوص چاپ مقاله

موسسه سینا با سابقه چندین ساله در زمینه پذیرش و چاپ مقالات و با همکاری کادر مجرب و خبره در زمینه ویرایش ترجمه مقاله:

  • مقالات را در اسرع وقت و در سریع ترین زمان با بیشترین کیفیت ترجمه میکند.علاوه بر ترجمه حرفه ای و سطح بالا ترجمه توسط گروه کنترل کیفی بررسی میشود و تمام ایرادات احتمالی از بین میرود.نکته قابل توجه دیگر این که هر مقاله توسط کارشناس مرتبط در همان زمینه ترجمه میشود.
  • بعد از مرحله ترجمه مقاله به بخش ویراستاری واگذار میشود ت ساختار و قالب مقاله را تغییر دهند و به فرمت و ساختار قابل قبول آن مجله در آورند.
  • بعد از بخش ویراستاری مقاله باید به سردبیر ارسال گردد و سابمیت شود و در مرحله سابمیت باید با سردبیر در مورد زمان اعلام نتایج بحث و رایزنی کرد.که کارشناسان موسسه سینا با سابقه چندین ساله در زمنیه رایزنی با سردبیر میتوانند بهتر پاسخگوی پرسش های احتمالی سردبیر مجله باشند.
  • بعد از سابمیت مقاله از طرف مجله به داوری ارسال ارسال میشود و در مرحله داوری باید نتیجه پذیرش یا رد مقاله مشخص شود.چون مقاله در موسسه سینا به صورت صد در صد تضمینی ویرایش و ترجمه شده است در مرحله داوری به مشکلی برنخواهید خورد و حتما مقاله  پذیرفته خواهد شد.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در موسسه سینا :

  • گام اول: ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل  pub.sina@gmail.com 
  • گام دوم: بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی( تلفن ثابت: ⌕   تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲) برای درخواستچکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان
  • گام سوم: معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما
  • گام چهارم: تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما
  • گام پنجم: ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری
  • گام ششم: پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسبت به ایمیل نویسندگان مقاله)
 

تصویر

 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام