سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونه مقاله نویسی را شروع کنیم

انتشار 12 آذر 1397
مطالعه 2 دقیقه

اگر دانشجو هستید یا علاقمند به تحقیق و پژوهش می باشید باید بدانید این روزها اصلی ترین راه پیشرفت در مسیر تحصیلات تکمیلی تسلط داشتن روی مقاله نویسی می باشد.

چگونه مقاله نویسی را شروع کنیم

برای اینکه بخواهیم یک مقاله شروع کنیم که قابل تایید و پذیرش مجلات معتبر باشد اولین کاری که میتوانیم انجام دهیم باید از افراد با سابقه در این زمینه کمک بگیریم کسانی مانند دانشجویان و اساتید میتوانند راهنمای خوبی برایمان باشند چون قبلا خودشان هم مقاله ارائه کرده اند و با فوت و فن های آن آشنا هستند قطعا میدانید که ارائه مقاله چه مزایایی برای شما دارد از جمله مزایای ارائه مقاله میتوان به کسب دو نمره پایاننامه در دوره کارشناسی ارشد و یا پذیرفته شدن در مصاحبه آزمون دکتری اشاره کرد همچنین در اسخدام های دولتی و خصوصی نیز ارائه مقاله نیاز است در حالت کلی شما برای ادامه تحصیل یا استخدام باید یک رزومه قوی داشته باشید و این رزومه قوی نیازمند ارائه مقاله میباشد.

 
تصویر
 

راه کارهای نوشتن مقاله خوب

  • یکی از روش های ضروری قبل از شروع به نگارش مطالعه چندین مقاله در زمینه مرتبط به رشته تحصیلیتان است برای اینکار میتوانید به سایت sid.ir مراجعه کنید و چندین مقاله در زمینه دلخواهتان دانلود کنید و مطالعه فرمایید .
 
تصویر
 
  • روش دومی که میتواند در این زمینه به شما کمک کند تکرار پژوهش است یعنی مقاله ای که قبلا نگارش شده است را دوباره تکرار کنید آنقدر مقاله را تکرار کنید تا به حدی برسید که بتوانید در مورد مقاله نظر قطعی ارائه کنید برای شروع بهتر است ابزارها و پرسشنامه ‌های پژوهش مورد نظر را دوباره انجام داده و خودتان شروع به نوشتن مقاله کرده و عینا آن را اجرا کنید.
 
تصویر
 
  • شرکت در همایش ها هم میتوانند از جمله روش هایی باشند که مهارت نگارشی شما را افزایش دهند در واقع همایش ها یک کلاس آموزش مقاله نویسی محسوب می شوند. حداقل مزایای همایش ها این است که خیلی از دانشجویان مقاله نویسی را با ارسال مقاله به همایش آغاز می‌کنند. شاید تنها چیزی که از دست می دهید این است که مقاله شما پذیرش نخواهد شد. شما حتی می‌توانید در چند همایش بدون ارائه مقاله شرکت نمایید.
  • هر چیزی که در حد توانتان است بنویسید حتی اگر میدانید که قرار است محتوای مقاله بسیار ضعیف باشد باز هم شروع به نگارش کنید نوشتن مقاله ضعیف از ننوشتن آن خیلی بهتر است.
  • تهیه چارچوب مقاله بیشتر مقالات دارای یک چارچوب و استاندارد خاصی می باشند، کافی است ساختار مقاله را بیابید.
  • کنار گذاشتن جزئیات: یک مقاله استاندارد و علمی جزئیات فراوانی دارد. ضرورتی ندارد اولین مقاله شما درست و کامل باشد. چگونگی قرارگیری اسامی جداول و نمودارها، گزارش ابزارها، پژوهش های انجام شده در مقدمه و... مواردی هستند که برای شروع نگارش یک مقاله لازم نمی باشد.
  • کمال طلب نباشید:  نیازی نیست همه کارهای یک مقاله را تنها انجام دهید، یا تمام نرم افزارهای آماری را بدانید تا یک مقاله بنویسید، حتی خیلی از محققین مطرح هم با نرم افزارهای آماری آشنایی ندارند پس از دوستانتان کمک بخواهید.

اگر شما به نکاتی که در بالا گفته شد عمل نمایید ما به شما این وعده را خواهیم داد که طی یک سال آینده حتما خواهید توانست چند مقاله ارائه دهید. پیشنهاد  پایانی ما این است که هر چه سریع تر اقدام کنید و اولین مقاله خود را شروع نمایید. این نکته را هرگز فراموش نکنید که حتی شروع این کار نیز کار خیلی آسانی نیست اما باید گفت این کار، کار خیلی سختی هم نیست. اگر شما دانشگاه قبول شده‌اید پس قطعا ذکاوت، هوش،توانایی و دانش نوشتن یک مقاله را خواهید داشت.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام