سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونگی استخراج مقاله از پایان نامه

انتشار 3 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

اگر از پایان نامه یا رساله خود دفاع کرده باشید، حتما میدانید که بهترین روش برای نشر حاصل مطالعات و پژوهشهایی که برای نگارش پایان نامه یا رساله انجام داده اید، استخراج مقاله  از آنها و چاپ در مجلات معتبر علمی است. در واقع مرحله آخر هر پژوهشی انتشار نتایج حاصل از پژوهش است. ارزش کاربردی و علمی پایان نامه و رساله نیز توسط این مقاله تعیین می‌شود.

چگونگی استخراج مقاله از پایان نامه

اگر از پایان نامه یا رساله خود دفاع کرده باشید، حتما میدانید که بهترین روش برای نشر نتایج مطالعات و پژوهشهایی که برای نگارش پایان نامه یا رساله انجام داده اید، استخراج مقاله از آنها و چاپ در مجلات معتبر علمی است. در واقع مرحله آخر هر پژوهشی انتشار نتایج حاصل از پژوهش است. ارزش کاربردی و علمی پایان نامه و رساله نیز توسط این مقاله تعیین می‌شود. پایان نامه یا رساله هدف و ماهیت آموزشی دارد و دانشجویان برای نشان دادن میزان تسلط و دانش، تمام آموخته های خود را در مورد موضوعی مشخص ارائه می کنند. مقاله معمولا توسط دانشجویان و دانشمندان و محققان که به دنبال ایده های علمی ناب و قابل اجرا و دارای دلایل علمی معتبر هستند، مطالعه می شود.

به همین دلیل بایستی مقالات ارائه شده کاربردی و دارای نوآوری و دلایل محکم علمی باشد و با اصول و ساختار خاصی تدوین شود. پس مقاله استخراج شده از یک پایان نامه اگرچه بیان کننده محتوای پایان نامه و موضوعات مطرح شده در آن خواهد بود، اما ساختار و فرمت متفاوتی خواهد داشت که اشراف داشتن بر این مسئله مستلزم دانش و تخصص و تجربه در این زمینه است. بنابراین برای استخراج مقاله از پایان نامه یا باید خود شخص به قدر کافی مهارت و تخصص در این حوزه داشته باشد یا اینکار را به افراد متخصص و کاردان بسپارد. یک بخش مجزا متشکل از کارشناسان خبره در موسسه سینا به استخراج مقاله اختصاص یافته است تا در این موارد کمک حال دانشجویان و محققین عزیز باشد و با تکیه بر تجربه چندین ساله خود در استخراج مقاله و انجام امور مربوط به سابمیت و اکسپت آن، این مسیر را برای آنها هموارتر سازد. در ادامه میخواهیم کمی بیشتر با این فرایند آشنایی پیدا کنیم.

نکات لازم برای استخراج مقاله از پایان نامه

تعدیل کردن طول چکیده

معمولا حداکثر طول مجاز چکیده برای رساله دکترا ۳۵۰ کلمه و برای پایان نامه کارشناسی ارشد معمولا ۴۲۰ کلمه در ایندکس های بین المللی در نظر گرفته می شود. اما تعداد کلمات مجاز چکیده یک مقاله بین المللی برای چاپ در ژورنال ها معتبر حدود ۱۵۰-۲۵۰ کلمه است.

تنظیم مقدمه

بخش مقدمه پایان نامه و رساله از نظر ساختاری با مقدمه مقاله یکسان است، اما در پایان نامه و رساله انتظار می رود مولف با ادبیات و پیشینه تحقیق آشنا باشد و مقدمه به صورت زمینه ای جامع از موضوع تحقیق تدوین شود. در مقدمه مقاله، انتظار می رود که از منابع دست اول و به روز استفاده شود و رفرنس دهی اصولی انجام شده باشد؛ هرچند این خصیصه برای پایان نامه و رساله نیز مطلوب است.

بحث و بررسی یافته ها

این بخش معمولا در  پایان نامه و رساله طولانی تر از مقاله است. محقق یا مولف پایان نامه و رساله باید به تفسیر دقیق و کامل نتایج پرداخته، درک و برداشت خود از داده ها را شرح دهد و نتایج خود را با نتایج مطالعات قبلی حوزه تخصص خود مقایسه کند. اما این بخش در مقاله معمولا کوتاه بوده و تنها به بیان نتیجه گیری محقق از تجزیه و تحلیل داده ها میپردازد.

ذکر منابع

در مقاله صرفا منابعی ذکر می شود که در متن مقاله استفاده شده و به روز باشند، اما در پایان نامه و رساله ممکن است نیاز باشد که به  پیشینه موضوع پرداخته و منابع دیگری نیز استفاده شود که بیانگر درک و فهم دانشجو از موضوع پایان نامه و رساله باشد. بنابراین ممکن است رساله یا پایان نامه علاوه بر بخش منابع، دارای بخش کتابشناسی و یا ارجاع خواننده به منابع مفید نیز باشد.

ضمیمه 

 معمولا در مقاله از آوردن بخش ضمیمه اجتناب می شود. اما در پایان نامه و رساله مطالب زیادی ممکن است بصورت ضمیمه آورده شود مثل حاصل تجزیه و تحلیل داده های خام، ابزار پژوهش و نظایر آن.

تغییر سبک نگارش

معمولا از سبک APA برای تدوین جداول، شکل ها، نمودارها یا مراجع و یا سازماندهی فصول پایان نامه استفاده نمی شود. اما  رعایت سبک APA برای نگارش مقاله الزامی است. همچنین در نگارش محتوا بایستی به دنبال شفافیت و وضوح، حذف کلمات اضافی، اجتناب از گزارش افراطی یا تکراری، صراحت بدون جزئیات استفاده از جملات معلوم بجای جملات مجهول بود تا مفهوم در کمترین زمان و به آسانترین شیوه منتقل شود.

در حالت کلی مقالات به لحاظ محتوا، سبک نگارش، ساختار و قالب با پایان نامه ها متفاوت است که در استخراج مقاله باید مد نظر قرا گیرند. برای بهره مندی از خدمات استخراج مقاله از پایان نامه موسسه سینا میتوانید بی واسطه و بصورت آنلاین با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و پس از ثبت سفارش، فرایند استخراج را پیگیری نمایید. 

بیشتر بخوانید:

تبدیل پایان نامه به مقاله

چاپ مقاله isi از پایان نامه

تبدیل پایان نامه به کتاب

چند مقاله از یک پایان نامه استخراج می شود؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام