سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونگی پذیرش مقاله در isi

انتشار 23 اسفند 1398
مطالعه 9 دقیقه

برای اینکه مقالات علمی اعتبار بگیرند و مورد استفاده سایر محققین و پژوهشگران قرار بگیرند، بایستی در مجلات معتبر بین المللی چاپ و منتشر شوند. یک گروه از این مجلات که در بین محققین بسیار پرطرفدار بوده و و در مجامع علمی بسیار مقبول و معتبر است، مجلات ISI است. 

چگونگی پذیرش مقاله در isi

برای اینکه مقالات علمی اعتبار بگیرند و مورد استفاده سایر محققین و پژوهشگران قرار بگیرند، بایستی در مجلات معتبر بین المللی چاپ و منتشر شوند. یک گروه از این مجلات که در بین محققین بسیار پرطرفدار بوده و و در مجامع علمی بسیار مقبول و معتبر است، مجلات ISI است. ISI مخفف کلمه Institute For Scientific Information، زیرمجموعه موسسه تامسون رویترز و نام موسسه ایست که اعتبار مقالات علمی را در سطح جهانی ارزیابی میکند. تعداد مجلات ISI ثابت نیست. این مجلات سالانه به واسطه پایگاه داده‌های علمی معتبر web of science انتخاب می‌شوند و به مخاطبان معرفی میشوند، هر سال حدود بیست هزار مجله برای اضافه شدن به لیست ISI مورد بررسی قرار می گیرند و تقریبا ده درصد از آنها پس از بررسی های لازم با توجه به بار علمی و رعایت شاخص های ISI به این مجموعه می پیوندند.این موسسه این امکان را برای محققین فراهم می کند تا مقالات بیشتر استناد شده و مورد ارجاع قرار گرفته را شناسایی و در مطالعات و پژوهش های خود مورد استفاده قرار دهند. ایمپکت فکتور یا ضریب تاثیر یکی از شاخص های اصلی اعتبار علمی ژورنال های ISI است که این موسسه سالانه گزارش استنادی مجلات نمایه شده در بانک اطلاعاتی خود را بر اساس ضریب تاثیرگذاری رتبه بندی می کند.

مزایای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات ISI

با افزایش روزافزون دانشجویان در سطح کارشناسی ارشد و دوره‌ی دکتری و همچنین تأثیر بسیار مثبت مقالات ISI در رزومه‌ی علمی و شغلی افراد، امروزه چاپ مقاله در ISI برای پیشرفت افراد یکی از الزامات می‌باشد. از جمله مزایای چاپ مقاله ISI موارد زیر می‌باشند:

  • عضویت در بنیاد ملی نخبگان

  • فراهم آوردن دستاوردهای پژوهشی جدید

  • تقویت رزومه تحصیلی برای مصاحبه Ph.D

  • امکان دریافت پروژه‌های تحقیقاتی بسیار بالا

  • ثبت تحقیقات و مطالعات انجام شده به نام نویسندگان

  • امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌های معتبر

  • تقویت رزومه تحصیلی برای جذب در هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

  • دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه‌های شناخته شده بین‌المللی در سراسر جهان

مزایای پذیرش مقاله

کدام رشته‌ها مقالات خود را در مجلات ISI به چاپ می رسانند؟

دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری کسب دو نمره پایان نامه، آمادگی برای مصاحبه دکتری، دفاع از پایان نامه و استفاده از دیگر امتیازات پژوهشی، نیازمند ارائه و چاپ مقاله به ویژه مقاله ISI هستند. اخذ پذیرش مقاله در مجلات ISI نیازمند دقت، آگاهی و مهارت زیادی است و چون بسیاری از محققان تجربه کافی در این زمینه ندارند احتمال پذیرش مقاله کاهش می‌یابد به همین دلیل محققان تمایل دارند بعد از نگارش مقاله برای ارسال و اخذ پذیرش مقاله از مؤسسات قابل اعتماد کمک بگیرند. اکسپت سریع مقالات شما در تمامی رشته‌ها (حقوق، حسابداری، روانشناسی، مدیریت، علوم پزشکی، زیست شناسی، شیمی، صنایع، ریاضی، فیزیک، ... و ) انجام پذیر است. شما می‌توانید با ارسال سفارشات خود و با انتخاب مجله موردنظرتان از بین مجلات ارائه شده توسط گروه تحقیقاتی سینا ترجمه، اکسپت مقالات ISI خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

رشته های دانشگاهی

شرایط پذیرش مقاله در مجلات ISI چیست؟

چاپ مقاله در یک مجله خوب و معتبر یکی از مهم‌ترین مراحل فعالیت‌های پژوهشی یک فرد است که می‌تواند در رزومه علمی و کاری وی نیز نقش مهمی ایفا کند و وزنه سنگینی در آن باشد. برای اینکه مقاله‌تان در مجلات ISI چاپ شود، باید آن را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. علاوه بر این مقاله شما باید در سطح علمی بسیار بالایی تدوین و نگارش شده باشد و تمام قواعد و اصول مقاله‌نویسی در تنظیم محتوای آن رعایت شده و تناقضی با ساختار استاندارد مقالات ISI را نداشته باشد. با در نظر گرفتن نکات زیر می‌توانید برای ارسال مقاله به مجله موردنظر خود اقدام کنید:

اکسپت مقاله

  1. ترجمه تخصصی و کاملاً نیتیو مقاله.

  2. ویرایش فنی و ادبی مقاله رفع هرگونه تشابه و یا سرقت ادبی موجود در مقالات.

  3. انتخاب ژورنال معتبر برای مقاله متناسب با زمینه نگارشی مقاله و سطح علمی مقاله.

  4. ویرایش و فرمت بندی مقاله و تبدیل ساختار مقاله به ساختار و فرمت تعیین‌شده از طرف مجله.

  5. سابمیت مقاله به مجله موردنظر.

مراحل ارسال تا پذیرش مقالات ISI

پس از نگارش مقاله یکی از دشوارترین مراحل ارسال و دریافت پذیرش فوری مقاله در مجلات ISI است. با این حال برخی از مجلات ISI داوری آسان و پروسه داوری کوتاه‌تری نسبت به بقیه مجلات دارند. به همین دلیل، هر محققی نباید برای نشر و ترویج نتایج تحقیقات خود از این امر مهم غافل شود. در ادامه با روند ارسال تا پذیرش مقاله در مجلات ISI آشنا می‌شویم.

انتخاب مجله

انتخاب نوع مجله ISI

در مرحله اول باید شرایط تعیین‌شده از سوی مجلات معتبر را مورد بررسی قرار داده و مناسب‌ترین مجله را انتخاب کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که گاهاً مشاهده می‌شود به دلیل اطلاعات کم درباره مجلات ISI و نحوه تعیین اعتبار آن برخی از اساتید و دانشجویان مقالات با کیفیت خوب را در مجلاتی با ارزش پایین چاپ می‌کنند که ممکن است این مجلات بعد از مدتی از لیست ISI خارج گردند. بنابراین انتخاب مجلاتی که در اسکوپ مقاله شما باشد و جزو بلک لیست هیچ وزارتی قرار گرفته نشود انتخاب مناسبی می‌باشد. در مجلات ایمپکت دار (مجلات ISI رایگان یا JCR)، پروسه‌ی داوری طولانی‌تر و بالطبع احتمال ریجکت شدن مقاله در این مجلات بیشتر از سایر مجلات خواهد بود. به همین دلیل این مورد را باید در نظر گیرید. در نتیجه می‌توان انتخاب مجله‌ای مناسب که در راستای مقاله باشد همواره مانند نگارش مقاله کاری دشوار می‌باشد. اگر مجله‌ای انتخاب کنید که از لحاظ اعتبار ضعیف باشد و مقاله خود را در آن مجله به چاپ برسانید قطعاً ارزش علمی مقاله شما هم پایین می‌آید.

مطالعه قوانین مجله ISI مورد نظر

بعد از این که مجله موردنظر خود را انتخاب کردید. با ورود به سایت مجله از قسمت راهنمای نویسندگان می‌توانید از چارچوب‌های تعیین شده برای مجله موردنظر مطلع شوید. برای اینکه مقاله شما با دیدی مثبت‌تری مورد بررسی داوران، مسئولین و سردبیران مجله قرار بگیرد باید با ضوابط و چارچوب‌های تعیین شده مجله هماهنگی بیشتری را داشته باشد. با انجام این کار شانس خود را برای گرفتن پذیرش و چاپ بیشتر می‌کنید و چون مقاله شما مرتبط با موضوع مجله می‌باشد احتمال ریجکت آن نیز پایین‌تر خواهد بود.

سرچ

سابمیت مقاله

سابمیت یا ارسال مقاله به مجله ISI

پیش از ارسال مقاله به مجله باید به میانگین زمان سابمیت مقاله تا پذیرش آن در مجله موردنظر توجه کنید. بدین منظور باید تاریخ‌های دریافت، اصلاح، و پذیرش مقالات را بررسی کنید که در اغلب ژورنال­ها در صفحه اول مقالات و در حاشیه درج می‌شود. و یا در قسمت راهنمای سابمیت و یا راهنمای نویسندگان مشخص می‌شود. ارسال مقاله به مجلات ISI به دو روش انجام می‌شود: پستی و الکترونیکی که در حال حاضر بیشتر مجلات ISI، به دلیل امنیت و سرعت بالا، دریافت مقالات را به‌صورت الکترونیکی انجام می‌دهند. برای انجام این کار باید فایل مقاله را در فرمت Word یا PDF تهیه و از جدیدترین ویرایش آن‌ها استفاده کنید. سپس مقاله خود را به مجله مربوطه ارسال نمایید. پس از اینکه مقاله ارسال شد منتظر دریافت نامه اعلام وصول از طرف سردبیر مجله باشید. این نامه به ایمیل یا آدرس پستی شما ارسال می‌شود.

بررسی و داوری مقاله ISI

انجام کار بررسی و داوری مقالات به علت لازم بودن دقت بالا و دخیل بودن چندین داور یا کارشناس پرسه‌ای طولانی می‌باشد بنابراین باید صبور باشید ولی اگر از موضوعات جدید و جذاب برای مقاله خود استفاده کرده باشید توجه داوران را زودتر به خود جلب کرده و پرسه برای شما کوتاه‌تر می‌شود که این کار کمی نادر می‌باشد چون در طی نقد و بررسی مقاله فرمی در اختیار داوران قرار می‌گیرد تا بکر بودن، کیفیت و نقاط ضعف و قوت مقاله را مشخص کنند. زمانی که مقاله‌ای را به یک مجله علمی می‌فرستیم در گام نخست توسط یکی از کارمندان دفتر مجله بررسی می‌شود و در صورتی که فرمت مقاله رعایت شده باشد و فایل‌های ضروری نیز حاضر باشد، آن را به سردبیر تحویل می‌دهد. سردبیر نیز موضوع مقاله را بررسی می‌کند و داوری اولیه‌ای را بر روی آن انجام می‌دهد و سپس درخصوص آن تصمیم می‌گیرد. درصورتی‌که مقاله وارد پروسه داوری شود شانس بسیار بالایی برای چاپ خواهد داشت. البته این نیز به نظر داوران بستگی دارد. داوران 40 تا 60 روز وقت دارند تا مقاله را بررسی نمایند و فرم‌های مربوط به داوری را تکمیل کنند. زمان طولانی است اما نتیجه بررسی دقیق و کلمه به کلمه است. اگر مقاله شما وارد مرحله داوری شد باید خوشحال باشید زیرا کمتر اتفاق می‌افتد که مقاله‌ای پس از وارد شدن به پروسه داوری به صورت کامل رد شود. نکته دیگر این است که اگر مجله‌ای را انتخاب می‌کنید دلیل انتخاب آن مجله را حتماً در کاورلتر بنویسید. کاورلتر تنها شانس مقاله شما برای وارد شدن به پروسه داوری است.

بررسی داوری

نتایج داوری مقاله هسه

نتایج داوری مقالات isi

پس از طی مراحل داوری ممکن است سه حالت برای شما پیش بیاید:

  • مقاله پذیرفته شده است: این وضعیت بدین معنی است که ادیتور از اصلاحات انجام شده راضی بوده و مقاله را پذیرفته است.

  • مقاله ریجکت شده است: بعد از اصلاح مقاله بر اساس نظرات داوران و ادیتور ممکن است مقاله رد یا پذیرفته شود. در صورتی که ادیتور از اصلاحات رضایت نداشته باشد مقاله را رد می‌کند.

  • مقاله نیاز به بازبینی دارد: این وضعیت بدین معنی است که مؤلف باید تغییرات جزئی یا عمده بر روی مقاله خود اعمال کند. این موارد با توجه به نظر داوران تعیین می‌شود.

مراحل ثبت سفارش پذیرش و چاپ مقاله ISI

سینا ترجمه با داشتن پرسنلی متخصص شما را در چاپ سریع‌تر مقاله‌تان در بهترین مجلات دنیا ممکن می‌سازد. نویسندگان می‌توانند بلافاصله بعد از اتمام مراحل نگارش مقاله هرچه سریع‌تر با همکاری کارشناسان موسسه مقاله خود را در مجله مدنظرشان منتشر نمایید. برای ثبت سفارش خود باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

ثبت سفارش چاپ

ابتدا یک پروژه چاپ مقاله ایجاد کرده و فایل مقاله و سایر اطلاعات موردنیاز را ارسال کنید تا هزینه محاسبه و اعلام شود.

بررسی توسط پشتیبان

درخواست شما توسط پشتیبانی بررسی و اطلاعیه های مربوط به سفارش از طریق ایمیل یا تلفن برایتان ارسال می شود.

معرفی مجلات مرتبط

مجلات پیشنهادی شما و مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما بررسی می شود تا بهترین مجله را انتخاب کنید.

تائید نهایی مجله مرتبط

بهترین مجله مرتبط با موضوع مقاله شما انتخاب می شود تا سفارش تایید نهایی شود و همچنین روند چاپ مقاله شروع می شود.

ارسال مقاله به مجله

ارسال مقاله به مجله مورد نظر و پرداخت هزینه های مربوط به انتشار مقاله و قرار دادن مقاله در پروسه داوری

پیگیری وضعیت مقاله

پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسبت به ایمیل نویسندگان مقاله)

سینا ترجمه

خدمات سینا ترجمه برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات isi

سینا ترجمه با داشتن کادری مجرب در زمینه پذیرش و چاپ مقالات علمی در مجلات معتبری همچون ISI در کمترین زمان، مقاله شما را در بهترین و معتبرترین مجلات به چاپ می‌رساند تا شما نیز بتوانید از مزایای چاپ مقالات علمی در مجلات بهره ببرید و امتیازات خود را افزایش دهید. برای بهره‌مندی از مزایای پذیرش و چاپ مقاله ISI می‌توانید کار خود را به متخصصان خبره و متبحری که سابقه پذیرش و چاپ مقاله را در رزومه خود دارند بسپارید. این موسسه توانسته است با بهره بردن از ظرفیت‌های بالای نخبگان و محققان کشور، در بخش پذیرش و چاپ مقاله، به ارائه خدمات گسترده بپردازد و در بازه زمانی کوتاهی، نوشته‌های شما را به یک محصول باکیفیت برای چاپ تبدیل نماید.

جهت ثبت سفارش پذیرش و چاپ مقاله ISI خود می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و یا با کارشناسان ما از طریق تماس، ایمیل و شبکه‌های مجازی ( واتساپ، تلگرام و اینستا گرام) در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

ما می توانید با ارسال فایل مقاله خودتان از طریق ثبت سفارش چاپ مقاله در مجلات معتبر از طرف کارشناسان سینا ترجمه هزینه نهایی را دریافت کنید

مدت زمان لازم برای چاپ مقاله با توجه به مجلات مختلف می تواند متفاوت باشد و بستگی به خود مجلات دارد ولی کارشناسان سینا ترجمه با استفاده از تجربه کاری تمام تلاش خود را می کنند تا مقاله شما در کمترین زمان ممکن چاپ شود

سینا ترجمه دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد و نماد اعتماد الکترونیکی از اینماد است. بنابراین هیچگونه استفاده غیر قانونی از مطالب ارسالی انجام نمی شود. یکی از مهم ترین اصول موسسه سینا حفظ محرمانگی اطلاعات و فایل های ارسالی مشتریان عزیز می باشد و تمامی ارکان این مجموعه ملزم به رعایت اصول محرمانگی و حفظ حریم خصوصی مشتریان هستند.

نخیر، در سینا ترجمه تمامی مجلات معتبر مرتبط با رشته تحصیلی شما به صورت کاملا رایگان معرفی می شود و هر کدام از مجلات مورد تایید بود نسبت به پذیرش و چاپ مقاله اقدام می شود.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
برای چاپ مقاله میخواهم اقدام کنم
سلام و عرض ادب احتراما برای چاپ مقاله در خدمت هستیم. با تشکر
6 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
برای چاپ مقاله میخواهم اقدام کنم
6 ماه پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام