سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چرا گوگل اسکولار برخی مقالات را نمایه نمیکند؟

انتشار 15 اردیبهشت 1398
مطالعه 3 دقیقه

گوگل اسکولار یکی از قوی ترین و معتبر ترین موتور های جستجو برای مقالات انگلیسی میباشد که دانشجویان و اساتید برای تکمیل اطلاعات مقاله خودشان گاها از این موتور جستجو کمک میگیرند.

چرا گوگل اسکولار برخی مقالات را نمایه نمیکند؟

گوگل اسکولار چیست؟

گوگل اسکولار یک موتور جستجوی بسیار قوی برای اسناد علمی میباشد.از این پایگاه اطلاعاتی شما میتوانید به مقالات پایاننامه ها و کتاب هایی دسترسی داشته باشید که به صورت رایگان در اختیارتان قرار میگرد.منابع و پایگاه های بسیاری وجود دارد که میتوانید به آنها استناد نمایید اما گوگل اسکولار تنها منبع اطلاعاتی میباشد که به اسناد و منابع زیادی دسترسی دارد.ارجاعات و یا همان استنادات (Citation) گوگل اسکولار، راهی آسان در اختیار محققان قرار می‌دهد تا ارجاعاتی که به پژوهش‌های آن‌ها می‌شود را شناسایی نمایند. بدین‌صورت به‌آسانی می‌توان فهمید که چه کسانی به آثار علمی هر نویسنده ارجاع می‌دهند و با کمک نمودار ارجاعات، شاخص‌های مختلف ارجاع را محاسبه کرد. 

در گوگل اسکولار، نتایج جستجو با فرمت‌ها و اشکال مختلفی قابل‌مشاهده هستند که برای مثال در شکل زیر دو نوع اصلی آن نشان داده شده است.

Type A نشان‌دهنده این است که مدرک موردنظر یک مقاله یا پایان‌نامه است که احتمالاً نسخه الکترونیکی از آن موجود است.

Type B که عبارت [Citation] قبل از نتیجه جستجو آمده است به معنی عدم دسترسی به منبع مربوطه به‌صورت الکترونیکی است. به‌طوری‌که فقط اطلاعات کتابشناختی آن مدرک در دسترس می‌باشد. همچنین مشاهده عبارت [Book] قبل از هر کدام از نتایج جستجو بیانگر این است که منبع مربوطه از نوع کتاب است.

تصویر

برای اینکه بتوانید مقاله خود را در گوگل اسکولار ثبت نمایید باید ابتدا اقدام به ایجاد یک پروفایل کنید و سپس مقاله خود را ثبت نمایید.

چرا گوگل اسکولار برخی مقالات را نماییه نمیکند؟

نمایه نشدن سایت ها و پی دی اف ها در گوگل اسکولار ربطی به نرم افزار گوگل اسکولار ندارد و اگر شما پی دی اف ها را به صورت کامل ثبت نمایید و آدرس سایت را به دستی وارد نمایید مشکلی پیش نخواهد آمد.اما در حالت کلی پیش آمده است که بسیاری از محققین از نمایه نشدن مقاله اش در گوگل اسکولار اعتراض دارند اما باید بدانند که در این مورد هیچ کمکی از دست هیچ کس برنخواهد آمد و فقط میتواند با کارشناسان گوگل مکاتبه و مشورت کند تا مشکل را حل کند در غیر اینصورت کاری از دست هیچ کس بر نخواهد آمد.

برخی پیشنهادها و توصیه ها برای نمایه سازی بهتر

اگر سایت خود را به GS معرفی نکرده اید با کمک راهنمای مربوطه اینکار را انجام دهید. تا وقتی گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت علمی تشخیص ندهد نمایه سازی آغاز نخواهد شد. دقت کنید که در هنگام ثبت سایت خود نشانی شماره ها و مقالات پشت سر هم را وارد نکنید. بلکه طبق توصیه گوگل، برای اینکه ربات گوگل همه مقالات را پیدا کند، حداقل یک شماره / مقاله قدیمی و یک شماره /مقاله جدید را وارد کنید. (اگر اینکار را انجام نداده اید و سایت شما در نمایه شدن اشکال دارد بهتر است این کار را با شیوه ای که ذکر شد تکرار کنید)

حداقل 10 مقاله را روی صفحه اول سایت خود لینک بدهید (از امکانات برنامه یکتاوب می توانید برای نمایش آخرین مقالات منتشر شده با مقالات پر بازدید روی صفحه اول سایت استفاده کنید) (منبع)

-مقالات را به صورت نهایی منتشر کنید (حتی در بخش مقالات پذیرفته شده یا در دست چاپ). گاهی برخی مدیران وب سایت اشتباها وقتی مقاله دارای فایل ورد است آن را منتشر می کنند و بعد از مدتی فایل pdf آن را اضافه می کنند. این کار باعث می شود گوگل یا گوگل اسکالر همان فایل ورد اولیه را نمایه کنند و تا مدتها آن را تغییر ندهند.

 برای افزایش رتبه پایگاه در موتورهای کاوش ( مثل گوگل)‌

با مطالعه راهنمای ساخت فایل های PDF، سعی کنید شیوه مناسبی برای ساخت فایل های PDF مقالات خود در نظر بگیرید. دقت کنید که اگر مانند اغلب نشریات مقالات شما در گوگل نمایه شده اما در گوگل اسکالر پیدا نمی شوند، به این مفهوم است که گوگل سایت و مقالات شما را پیدا کرده است، اما یا سایت شما را علمی تشخیص نداده است، یا فایل های PDF شما را مقاله علمی در نظر نگرفته است. 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد نحوه نمایه شدن مقالات در گوگل اسکولار میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر با کارشناسان موسسه ارتباط برقرار نمایید و سوالات خود را بپرسید.

راه های ارتباطی با موسسه سینا

تلفن ثابت:  ⌕        تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲

ایمیل: pub.sina@gmail.com

ثبت سفارش آنلاین

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام