سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونه بدون مقاله در مصاحبه دکتری شرکت کنم؟

انتشار 10 فروردین 1400
مطالعه 3 دقیقه

از اصلی ترین ملاک های پذیرش در آزمون مصاحبه دکتری 1400 داشتن امتیاز پژوهشی بالا یا همان مقاله میباشد. داوطلبان حتما باید توجه داشته باشند که لازم است قبل از شرکت در جلسه مصاحبه دکتری 1400 رزومه خود را تکمیل نمایند. اما اگر موفق به اخذ پذیرش از مجلات معتبر نشده باشیم و مقاله ای در رزومه خود نداشته باشیم ، میتوانیم در مصاحبه دکتری شرکت کنم؟

چگونه بدون مقاله در مصاحبه دکتری شرکت کنم؟

جلسه مصاحبه دکتری در واقع یک جلسه آشنایی است و در این جلسه بایستی که دانشجو خود را به هیئت داوری دانشگاه مربوطه معرفی می کند. در این جلسه هر چقدر معقول تر و با سواد تر به نظر برسید احتمال پذیرش شما بالاتر می شود. بعد از آزمون کتبی فرصت برای تقویت رزومه بسیار محدود است برای همین به داوطلبان عزیز توصیه می نماییم ابتدا با شرایط امتیاز دهی در مصاحبه دکتری آشنا شوند و سپس رزومه خود را مطابق با اصول مشخص شده تکمیل کنند. در ادامه مطلب به مواردی که در مصاحبه دکتری امتیازآور هستند می پردازیم.

چند مقاله و کتاب برای مصاحبه دکتری نیاز است؟

در قسمت امتیازات پژوهشی بالاترین امتیاز متعلق به مقالات و کتب می باشد. برای مقالات حداکثر 21 امتیاز و برای کتب حداکثر 4 امتیاز می باشد. هر چقدر در روز مصاحبه متقاضی تعداد مقالات و کتب با کیفیت تری داشته باشد امتیاز بیشتری دریافت می کند. اکثر متقاضیان در مصاحبه دکتری در بخش مقاله و کتاب ضعف دارند.
مقالات چاپ شده در مجلات ISI بالاترین امتیاز و مجلات چاپ شده در همایش ها و کنفرانس ها کمترین امتیاز ( تا 2 امتیاز ) را در این زمینه دارند.

اگر تا روز مصاحبه دکتری موفق به اخذ پذیرش مقاله از مجلات معتبر نشده باشید بهترین راهکار این هست که هر چه سریعتر یکی از امتیازات پژوهشی را جایگزین نمایید. برای برخی داوطلبات نگارش یک مقاله علمی پژوهشی بسیار دشوار و یا زمان بر می باشد ، به این دسته از داوطلبان مصاحبه دکتری 1400 توصیه می نماییم از پایان نامه دوره کارشناسی ارشد خود یک یا چند مقاله استخراج نمایند. مقالاتی که از پایان نامه استخراج شوند اعتبار کافی جهت انتشار در مجلات علمی پژوهشی خارجی معتبر را دارا هستند.

امتیاز مقاله و کتاب در مصاحبه دکترا

ازجمله مواردی که در آزمون مصاحبه های دکتری 1400 برای داوطلبان امتیاز به همراه دارد، شامل آیتم های زیر است:

  • مقالات علمی-پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی
  • مقالات علمی-ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی
  • مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی یا خارجی)
  • تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی

نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری چقدر مهم است؟

هر ساله این سوال برای داوطلبان پیش می آید که آیا بدون رزومه پژوهشی و یا بدون مقاله هم امکان قبولی در مصاحبه دکتری وجود دارد؟

این سوال جواب ثابتی ندارد، چرا که به متغیرهای مختلفی می تواند بستگی داشته باشد.

برای مثال اگر شما تازه از مقطع ارشد فارغ التحصیل شده باشید، قاعدتاً اساتید از شما انتظار ندارند که با رزومه پژوهشی خیلی قوی در مصاحبه دکتری حضور پیدا کنید.

و یا مثلاً ممکن است رشته شما به صورتی باشد که اساساً نوشتن مقاله چندان کار ساده ای نباشد.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، با یاد داشته باشید که مصاحبه فقط مقاله نیست! معیارهای زیادی در مصاحبه دکترا وجود دارد که می تواند قبولی یا عدم قبولی شما را به دنبال داشته باشد و مقاله تنها یکی از آنهاست.

بنابراین، پاسخ به سوال فوق و همچنین این سوال که برای مصاحبه دکتری چند مقاله لازم است، جواب یکسانی ندارد. حتی میتوان گفت که احتمال قبولی دکتری بدون مقاله هم ممکن است وجود داشته باشد.

برای قبولی دکتری 1400 چه باید کرد؟

درست است که تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری 1400 بسیار مهم است، اما همان طور که در بالا به آن پرداخت شد، تنها معیار قبولی در مصاحبه دکتری، داشتن مقاله در رزومه نیست. بنابراین برای قبولی در مصاحبه دکتری 1400، لازم است در ابعاد مختلف خود را به بهترین شکل ارائه نمایید.

اگر تاکنون اقدام به تقویت رزومه خود نکرده اید ، می توانید با استخراج مقاله هر چه سریعتر امتیاز چاپ مقاله را کسب نمایید و همچنین می توانید با کمک موسسه تحقیقاتی سینا مقاله خود را به صورت فوری به چاپ رسانید.

از دیگر موارد امتیاز آور برای تقویت رزومه ترجمه و تالیف کتاب می باشد که میتوانید با تبدیل پایان نامه خود به کتاب و چاپ آن توسط موسسه سینا امتیاز تالیف کتاب را اخذ نمایید. همچنن موسسه سینا میتواند کتاب جدیدالنشر خارجی برای شما معرفی کرده و با ترجمه و چاپ با نام شما ، امتیاز ترجمه کتاب را به خود اختصاص دهید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام