سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونه در همایش های بین المللی شرکت کنیم ؟

انتشار 30 اردیبهشت 1400
مطالعه 8 دقیقه

شرکت در همایش‌های بین المللی داخل و خارج از کشور باعث ارتقا رزومه اساتید و دانشجویان می‌شود. اگر شما هم به فکر تقویت رزومه برای مصاحبه دکتری و یا مرتبه استادیتون هستید، با ما همراه باشید.

چگونه در همایش های بین المللی شرکت کنیم ؟

علت شرکت در کنفرانس های بین المللی

شرکت در کنفرانس های بین المللی هم برای دانشجویان مشغول به تحصیل و هم برای دانش آموختگان و اساتید برای ارتقا رزومه شان تاثیر بالایی دارد.

از طرفی، انتشار مقاله در نشریات وابسته به کنفرانس های بین المللی باعث می شود که شما در دام نشریات غیر معتبر و تقلبی قرار نگیرید و هزینه و وقت شما هدر نرود. هم چنین شرکت در کنفرانس باعث می شود تا اگر تجربه زیادی برای مقاله نویسی و انتشار تحقیقات در نشریات بین المللی (scholarly papers) ندارید، با شرکت در کنفرانس های بین المللی یاد بگیرید و از آن به عنوان یک سکوی پرش یاد کنید.

مزایای چاپ مقاله در کنفرانس های بین المللی

  • سابمیت و ارائه مقاله در کنفرانس های بین المللی باعث می شود تا شما در زمینه تخصصی مورد نظر خود، با صاحب نظران، اندیشمندان، نخبگان و فعالان صنعت و فناوری در رشته ای خاص آشنا شده و این راه تعاملی، سبب ارتقا دانش و آگاهی و آشنایی با شخصیت های حقیقی و حقوقی تاثیر گذار شود.
  • در کنفرانس های معتبر بین المللی، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و انجمن های علمی و حرفه ای در رشته های گوناگون حضور پیدا می کنند و این بستر خوبی برای رایزنی های علمی، تجاری و تحقیقاتی به خصوص در زمینه پیدا کردن اساتید و جلب نظر آنان برای اعطای ادمیشن به شما خواهد بود.
  • یکی از بهترین مزایای شرکت موفق در کنفرانس های معتبر بین المللی، آشنایی با اساتید، رایزنی با آن ها و دریافت توصیه نامه تحصیلی (recommendation letter) بوده که یکی از گام های مهم در فرآیند پذیرش خواهد بود.
  • شرکت در کنفرانس های معتبر بین المللی، فرصت به اشتراک گذاشتن پروپزال های تحقیقاتی خود با اساتید و کارشناسان را برایتان فراهم می کند تا برای پخته تر کردن این تزها، اقدام کنید.
  • با رویکردها و موضوعات نوین در رشته تخصصی مورد نظر خود آشنا می شوید.
  • با شرکت در کارگاه های تخخصی جنبی، از جدید ترین روش ها و متدهای تجربی و عملی آشنا می شوید.
  • فرصت ارتباط با کارشناسان و ارائه دهندگان مقالات را پیدا کرده و ازآن ها برای ویراستاری، رایزنی علمی و مشورت برای کارهای مشترک آکادمیک و تجاری می توانید استفاده کنید.
  • فرصت انتشار مقالات کیفی و کمی و حتی research notes را در نشریات بین المللی کنفرانس ها در زمان کم و هزینه معقول در اختیار خواهید داشت. همچنین از فرصت انتشار پوستر نیز می توانید استفاده کنید.
  • فرصت present مقالات خود را در محافل علمی با حضور اساتید و داوران و کارشناسان و فعالان تجاری و تحقیقاتی جهانی بدست آورید که فرصت آفرین است.
  • فرصت review خوردن مقالات خود را در یک محیط علمی رایگان از سوی اساتید حرفه ای کنفرانس کسب کنید.
  • معروفیت شما در محافل علمی به خصوص کنفرانس های معتبر با حضور کارشناسان گوناگون افزایش می یابد.
  • انجام فعالیت های آکادمیک را فرا می گیرید.
  • از فرصت ارتباط حضوری برای طرح نظرات و پیشنهادات و پروپزال های علمی خود در عرصه های گوناگون استفاده کنید.

چگونه کنفرانس های بین المللی را پیدا کنیم؟

تا اینجا متوجه شدیم که فواید شرکت در کنفرانس چیست و در فرآیند اپلای در دانشگاه های خارج از کشور، چه جایگاهی دارد.

خوب، اکنون که قصد دارید در یک کنفرانس معتبر بین المللی در رشته مورد نظر خود شرکت کنید، می بایست به موارد ۷ گانه زیر توجه کنید:

۱- آیا قصد دارید به عنوان سخنران یا اسپانسر در کنفرانس شرکت کنید؟

اگر قصد شما از شرکت در کنفرانسی، حضور به عنوان سخنران اصلی یا اسپانسر حقوقی می باشد، می بایست طی نامه ای به ریاست کنفرانس، این موضوع را اطلاع داده و شرایط و شیوه و مبالغی که قصد کمک به این رویداد علمی را دارید مکتوب اعلام نمایید. در صورت موافقت کنفرانس، در نامه ای به شما اعلام و این نامه برای دریافت روادید از کشوری که کنفرانس در آن برگزار می شود کفایت می کند.

معمولا شرکت ها و موسسات علمی و تحقیقاتی و تجاری، اسپانسرهای برخی از همایش های بین المللی معتبر می شوند و از این فرصت استفاده کرده و از طریق کارگاه های جنبی یا نمایشگاه های جانبی، به معرفی کالا و خدمات خود اقدام میکنند که نوعی بازاریابی علمی را نیز برای آنها به ارمغان می آورد. توجه داشته باشید که در صورت شرکت در کنفرانس به عنوان سخنران اصلی، هیات علمی کنفرانس بایستی با این موضوع موافقت کند.

۲- آیا قصد دارید به عنوان شرکت کننده عادی در کنفرانس حاضر شوید؟

اگر قصد شما جهت شرکت در کنفرانس، حضور عادی است، می بایست هزینه شرکت در کنفرانس را در اسرع وقت پرداخت کرده و از کنفرانس مذکور بخواهید نامه تایید پرداخت و دعوت شما به کنفرانس را صادر کند. با این نامه میتوانید به سفارت کشوری که کنفرانس در آن برگزار می شود در تهران رفته و درخواست روادید بکنید.

توجه داشته باشید که هیچ تضمینی به صدور روادید برای افرادی که تنها به عنوان شرکت کننده عادی در کنفرانسی حاضر می شوند، وجود ندارد. به همین خاطر، توصیه می شود برای افزایش شانس خود در دریافت روادید، مقاله ای یا پوستری جهت ارائه یا چاپ در ژورنال کنفرانس ارسال کنید تا سفارت برای present آن، بیشتر ترغیب شود تا به شما روادید اعطا کند. البته در هر حالتی، باید سفارت را مبنی بر اینکه پس از برگزاری کنفرانس به کشورتان باز میگردید، ترغیب و توجیه کنید.

این ترغیب و توجیه با ارائه مدارک مثبته مالی امکان پذیر است.

۳- قصد دارید مقاله خود را برای کنفرانس ارسال نمایید و تنها یک acceptance letter بگیرید؟

اگر قصد شما برای شرکت در یک کنفرانس، تنها دریافت نامه پذیرش و ضمیمه کردن آن به رزومه است، نیازی به پرداخت هزینه های شرکت در کنفرانس و دریافت روادید و امثالهم ندارید. حتی نیاز نیست که هزینه انتشار مقاله در ژورنال کنفرانس را پرداخت کنید. کافی است از کنفرانس بخواهید تا در نامه ای، تایید پذیرش مقاله را به شما اطلاع دهد.

در رزومه خود می توانید این نامه را ضمیمه کرده و به آن ارجاع دهید. توجه داشته باشید که صرف تایید مقاله ای در یک کنفرانس بین المللی بدون انتشار آن، امتیاز خاصی برای رزومه شما در فرآیند پذیرش رقابتی محسوب نخواهد شد.

۴- آیا قصد دارید مقاله خود را در ژورنال کنفرانس چاپ کنید؟

اگر قصد شما جهت شرکت در کنفرانسی، انتشار یافته های تحقیقاتی و پژوهشی در ژورنال کنفرانس است، به شما توصیه میکنیم که این کار را در اولویت قرار دهید. چرا که هم هزینه انتشار مقاله در یک نشریه کنفرانسی کم است و هم در اسرع وقت شاهد انتشار مقاله خواهید بود. توجه کنید که این کار برای تقویت رزومه و افزایش شانس دریافت پذیرش و بورس از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر جهان، یک گزینه شایسته است.

البته ذکر این موضوع اهمیت دارد که بعضا، ژورنال های کنفرانس های بین المللی، از ارجاعات خوبی توسط نویسندگان مقالات علمی برخوردار نیستند. اما برای کسانی که تجربه اول آنها در ارتباط با کنفرانس و انتشار مقالات علمی آکادمیک است، ارتباط با نشریات و هیات داوران کنفرانسی، توصیه می شود و سبب افزایش تجربه آنها خواهد شد.

۵- آیا قصد دارید پوستری از مقاله خود را در کنفرانس ارائه دهید؟

اگر قصد شما برای شرکت در کنفرانسی، ارائه پوستری از نتایج مقالات علمی شما است، از این فرصت استفاده کرده و فایل یا اصل پوستر را به نشانی کنفرانس ارسال کنید. انتشار پوستر نیز می تواند عاملی برای تقویت رزومه شما شود.

۶- آیا قصد دارید در کارگاه های جنبی کنفرانس شرکت کنید؟

اگر قصد شما برای شرکت در کنفرانس های بین المللی، شرکت در کارگاه های جنبی است، می توانید کنفرانس هایی را پیدا کنید که کارگاه های جنبی خوبی در زمینه های مهندسی یا پزشکی دارند. این کنفرانس ها معمولا هزینه بیشتری از کنفرانس های اینترنتی و تئوریک دارند. حضور در کارگاه های جنبی کنفرانس ها، برای کسانی که به دنبال تعامل با اساتید و کارشناسان تخصصی در حوزه مورد نظر خود هستند، انتخاب خوبی خواهد بود.

۷- آیا قصد دارید فقط با شرکت های حاضر در کنفرانس دیدار کنید؟

اگر قصد شما جهت شرکت در کنفرانس، آشنایی با شرکت کنندگان، هیات داوران، هیات علمی کنفرانس و شرکت هایی است که در رویداد حاضر می شوند، دلیل خوبی برای حضور در این رویداد علمی است. چرا که در کنفرانس های تخصصی بین المللی، فعالان عرصه علمی مورد نظر از سراسر جهان حضور پیدا می کنند و بستتر تعاملات علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای حاضران فراهم می شود.

گاها همین تعاملات سبب آشنایی دانشجویی با دانش آموخته ای با استاد یا اساتید و حتی مدیران شرکت های تولیدی و خدماتی شده و فرصت های بورس و تحصیل و اشتغال را در آینده فراهم می کند.

هر کدام از ۷ دلیل فوق در ذهن شما باشد، فرقی نمی کند. شما باید از چند ماه قبل خود را برای شرکت در کنفرانس آماده کنید و اگر قصد شما، بند های ۳ تا ۶ باشد نیز که باید به فکر تالیف مقاله ای خوب و اصطلاحا کنفرانس پسند باشید.

برای فهمیدن کنفرانس های گوناگون در سراسر جهان، با دنیای دهکده جهانی در بستر تور جهان گستر (WWW) کار سختی ندارید. در ادامه به برخی از پرتال های معروف اشاره می کنیم.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام