سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونه مجلات JCR را از مجلات بدون ایمپکت تشخیص دهیم؟

انتشار 3 اردیبهشت 1398
مطالعه 3 دقیقه

پایگاه JCR یکی از معتبرترین و مهم ترین پایگاه های استنادی جهان و در واقع ابزاری برای سنجش سطح علمی مجلات علمی است.

چگونه مجلات JCR را از مجلات بدون ایمپکت تشخیص دهیم؟

JCR چیست؟

پایگاه اطلاعاتی Web Of Science معروف به WOS وابسته به موسسه اطلاعات علمی تامسون هر سال ژورنال ها و نشریات علمی سراسر جهان که در ISI نمایه شده اند را ارزیابی و رتبه بندی می کند و رتبه علمی مجلات به صورت فایل اکسل در گزارش استنادی JCR یا Journal Citation report اطلاع رسانی می شود.

از میان انبوهی از نشریات علمی در دنیای امروز، مجلات JCR یا مجلات ایمپکت دار معتبرترین مجلات علمی شناخته می شوند. اما قرار گرفتن یک مجله در JCR بسیار دشوار است چراکه مجلات برای ورود به  این لیست

باید استاندارها و فاکتورهای علمی بسیاری که از سوی موسسه تامسون رویترز معین شده است را دارا باشند.

ممکن است مجله ای در لیست JCR قرار بگیرد اما به خاطر افت علمی مقالات چاپ شده در آن مجله، از لیست مجلات JCR حذف شود. پایگاه داده اطلاعاتی JCR از طریق Web of knowledge به شرط پرداخت هزینه اشتراک قابل دستیابی و دسترسی است.

مجلات JCR یا ISI ایمپکت دار

مجلات ایمپکت دار  اغلب اروپایی و آمریکایی هستند و به دلیل داوری سخت، پذیرش مقاله از سوی این مجلات آسان نیست مقالات ارسالی به اینگونه مجلات باید از چنان بار علمی و محتوایی برخوردار باشد که بتواند از سوی داوران مجله مورد پذیرش قرار گیرد. مجلات ISI ایمپکت دار (JCR) ، مجلات اسکوپوس سطح Q1  و  Q2 از نوع مجلات ایمپکت دار هستنند. این مجلات بابت چاپ مقاله هزینه ای از نویسنده دریافت نمی کنند و تنها هزینه فرمت بندی مقاله از نویسندگان دریافت می شود به عبارتی این مجلات از نظر هزینه ی اکسپت Close Access هستند که برای پذیرش و چاپ مقاله از نویسندگان هزینه ای دریافت نمی کنند و دسترسی آزاد به مقاله را غیرممکن می کنند.

مراحل داوری و مدت زمان آن در مجلات ایمپکت دار متفاوت بوده و به عدد ضریب تاثیر آن بستگی ندارد. داوری این مجلات کاملا تخصصی بوده و در برخی از مجلات ممکن است بیش از 2 داور مقاله را مورد بررسی قرار دهند.

نویسنگان و داوران هیچ شناختی از هم ندارند و همین امر باعث می شود که داوری در این مجلات بدون قضاوت شخصی و در یک سطح انجام گیرد.

امتیازات چاپ مقالات JCR

برای مقالات JCR ، بالاترین امتیاز پژوهشی را در مصاحبه دکتری در نظر گرفته می شود. بدین صورت که اگر بتوانید پذیرش مقاله ی مرتبط با رشته تخصصی خود را در این مجلات کسب کنید، می توانید 7 امتیاز کامل پژوهشی را از آن خود کنید که بیشترین امتیاز در بین تمام فعالیت های پژوهشی محسوب می شود. همچنین اساتید هیئت علمی که قصد ارتقای علمی از استاد یاری به دانش یاری دارند، می توانند با ارائه مقالات JCR با ایمپکت بالای 2 یا H-Index بالای 5 به آن دست یابند.

مجلات بدون ایمپکت یا ISI Listed

مجلات بدون ایمپکت دارای داوری راحت تری نسبت به مجلات ایمپکت دار هستند و در درجه B رتبه بندی مجلات بین المللی قرار دارند. مجلات بدون ایمپکت یا همان مجلات ISI LISTEDT، مجلات اسکوپوس سطح Q3  وQ4 ، و مجلات ISC هستند که تضمینی می باشند و این مجلات از نظر هزینه اکسپت Open Access هستند که تمام هزینه های پذیرش و چاپ مقالات را از نویسندگان دریافت می کنند و امکان دسترسی آزاد به مقاله را فراهم می آورند. این مقالات پس از چاپ در سایت مجلات نمایه شده و افراد می توانند کل مقاله را رایگان دانلود کنند. لازم به ذکر است که Open access بودن مقاله، شانس ارجاعات (Citation) آن را افزایش می دهد. این مجلات معمولا بیشتر مورد توجه داوطلبین مصاحبه دکتری و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشدی که می خواهند دو نمره پایان نامه را دریافت کنند قرار دارد.

موسسه سینا یکی از موسسات معتبر در زمینه پذیرش و چاپ مقالات علمی می باشد که چاپ مقاله در مجلاتJCR   نیز جز خدمات این موسسه می باشد. دانشجویان، اساتید و محققانی که قصد دارید مقاله خود را در مجلات معتبر JCR به چاپ برسانید می توانید با کارشناسان موسسه سینا تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت به سفارشات شما رسیدگی شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام