سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونه مقاله از پایان نامه استخراج کنیم

انتشار 7 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

در برخی از دانشگاهها برای صدور اجازه دفاع از پایان نامه، دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ملزم به استخراج مقاله از پایان نامه خود و به چاپ رساندن آن در یکی از مجلات معتبر و مورد تایید هستند.

چگونه مقاله از پایان نامه استخراج کنیم

در برخی از دانشگاهها برای صدور اجازه دفاع از پایان نامه، دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ملزم به استخراج مقاله از پایان نامه خود و به چاپ رساندن آن در یکی از مجلات معتبر و مورد تایید هستند. در مواردی نیز الزامی برای این کار وجود نداشته و چاپ این مقالات استخراج شده امتیازات پژوهشی خاصی در حوزه های مختلف شغلی و یا تحصیلی برای آنها در بردارد. به همین دلیل اغلب دانشجویان به این مسئله رو می آورند. اما علیرغم صرف زمان و هزینه و انرژی زیاد برای اتمام پروژه پایان نامه، به دلیل عدم آشنایی با فنون استخراج یا نگارش مقاله موفق به تبدیل کردن آن به مقاله استاندارد نمی شوند و همین امر موجب ریجکت مقالات می گردد. این موضوع علاوه بر اینکه موجب از دست رفتن زحمات فرد می شود، دلسردی از ادامه کار پژوهشی نیز برای محقق در پی دارد. البته گاهی نیز مقاله به چاپ میرسد اما نه در ژورنالهای معتبر و مورد تایید مراکز علمی بلکه در مجلات فیک و جعلی که چاپ مقاله در آنها عملاً هیچ سودی برای نویسنده آن ندارد.

بنابراین توصیه میکنیم اگر نیاز به استخراج مقاله از پایان نامه خود دارید، حتماً اینکار را به افراد خبره از همان رشته که دارای مدارج علمی بالا هستند و تجربه چاپ مقالات علمی متعدد در مجلات داخلی و خارجی دارند بسپارید تا این کار به نحو احسن انجام گیرد و شما را به هدف مورد نظرتان برساند. موسسه سینا در این راستا، یک بخش تخصصی برای ارائه خدمات مربوط به استخراج مقاله از پایان نامه و تز دکتری اختصاص داده تا اساتید و کارشناسان مستقر در این بخش تمام خدمات این حوزه از بررسی و استخراج مقاله تا ترجمه و فرمت بندی و سابمیت مقالات و نیز دریافت تضمینی اکسپت آنها از مجلات مورد نظر در کوتاهترین بازه زمانی برای محققین و پژوهشگران عزیز انجام دهند. 

اگرچه محتوای مقاله لزوما باید انتقال درست و یکسانی از مطالب پایان نامه باشد، اما این مسئله دلیلی بر کپی کاری کردن واو به واو مطالب پایان نامه در متن مقاله نیست. بلکه مطالب موجود در پایان نامه باید با ظرافت و دقت و مهارت مطابق با استانداردهای نگارش مقاله برای مجلات معتبر در متن مقاله وارد شود تا فاکتورهای لازم برای چاپ را کسب کند. برای بسط بیشتر این موضوع نکاتی را برای تبدیل پایان نامه به مقاله همراه با ذکر چند تفاوت بین مقاله و پایان نامه مطرح میکنیم:

- چکیده مقاله اصولا باید از چکیده پایان نامه کوتاهتر باشد. بنابراین باید چکیده ی پایان نامه را در قالب تعداد کلماتی که از سوی مجله تعیین شده خلاصه کرده و تنها مواردی از چکیده پایان­ نامه را در مقاله قرار دهید که مربوط به عنوان مقاله است.  تعداد کلمات چکیده مقاله نباید از 250-300 کلمه تجاوز کند. سعی کنید ابتدای چکیده را با ارائه هدف پژوهش و ضرورت آن در یک یا دو جمله شروع کنید.

- معمولاً ادبیات تحقیق علاوه بر بخش مقدمه فصل اول در فصل دوم پایان نامه نیز به صورت مفصل ذکر می‌شود که می‌بایست از این دو بخش استفاده کرده و یک مقدمه بسیار کوتاه (معمولاً یک و نیم و نهایتاً دو صفحه) تنظیم کنید. مقدمه‌‌ مقاله باید بسیار خلاصه و متمرکز بر یک سوال باشد و با خروجی پژوهش و سوال تحقیق متناسب و همتراز باشد.

- برای نگارش بخش روش و متد پژوهش باید با ذکر مراحل اصلی و بخش‌های مهم در روش اجرای پژوهش‌ (جامعه و نمونه، روش انجام، ابزار اندازه‌گیری و روش تجزیه و تحلیل داده‌ها) که در پایان نامه آمده، آن را خلاصه کنید. معمولا این بخش در قالب نیم یا یک صفحه در مقاله ذکر می‌شود. 

- نتایج یافته‌های تحقیق  ابزار خوبی برای تعیین تعداد مقالاتی است که میتوان از پایان نامه استخراج کرد. اگر نتایج تحقیق شما وسیع و مهم باشد، می‌توانید از آنها دو یا چند مقاله استخراج کنید. اهمیت خلاصه نویسی و تمرکز بر یک سوال تحقیق نیز در اینجا مشخص میشود.

- قسمت بحث و نتیجه‌گیری در مقاله می‌بایست بسیار متمرکزتر از پایان نامه باشد. هر نتیجه ای که در مقاله ذکر میشود باید با بخش مقدمه مرتبط باشد. ارتباط بین مقدمه و بحث نتایج به این معناست که در بحث خود از پژوهش‌ها و مرور ادبیاتی که در بخش مقدمه انجام دادید استفاده نمایید. در مقاله فقط آن قسمتی از نتایج را که در مقاله آمده، باید به بحث بگذارید. لازم به ذکر است که اگر تمامی نتایج پایان نامه را در مقاله آورده باشید می‌بایست تمامی قسمت بحث و نتیجه‌گیری پایان نامه را در مقاله به صورت خلاصه وار ذکر کنید. 

در صورتی که محدودیت زمانی برای نگارش مقاله دارید و یا تبحر کافی برای استخراج مقاله ندارید میتوانید در اولین فرصت با موسسه سینا تماس بگیرید تا به محض ثبت سفارش بصورت آنلاین، استخراج مقالات شما در کوتاهترین زمان ممکن انجام گیرد.

بیشتر بخوانید:

مقاله استخراج شده را میتوان در مجلات معتبر چاپ کرد؟

مراحل استخراج مقاله از پایان نامه

هزینه استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه چقدر زمان میبرد؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام