سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اموزش مقاله نویسی علمی-پژوهشی و پذیرش و چاپ مقاله پژوهشی

انتشار 2 مرداد 1399
مطالعه 3 دقیقه

مقاله نوشته ای مربوط به یک موضوع ویژه هست و به نوشته ای اطلاق می شود که یکی از اهداف نویسنده مانند مسائل علمی، ادبی، اجتماعی، اخلاقی و غیره را اثبات یا رد نماید.

اموزش مقاله نویسی علمی-پژوهشی و پذیرش و چاپ مقاله پژوهشی

مقالات علمی به دو دسته مهم تقسیم می شوند. نوع اول مقالات به مرور و بررسی مقالات دیگر می پردازد و نوع دوم به تحقیقات پژوهشی می پردازد.

مقالات مروری

نوع اول مقالات به مقالات مروری هم معروف هستند. در این مقالات نویسنده به تحقیق در موضوعاتی که قبلا انجام شده می پردازد و آینده آن را به نمایش می گذارد.

مقالات پژوهشی

در این نوع مقالات نویسنده موضوع جدیدی را انتخاب می کند و به تحقیق در ان موضوع می پردازد . رایج ترین نوع مقالات ، این مقالات هستند.

به طور کلی مقالات علمی پژوهشی از اجزای زیر تشکیل شده اند:

عنوان

نام نویسنده یا نویسندگان

اطلاعات تماس

چکیده

واژگان کلیدی

مقدمه

مبانی نظری تحقیق

روش تحقیق

یافته های تحقیق

بحث و نتیجه گیری

فهرست منابع

عنوان باید کاملا شفاف و دقیق باشد و اشتراکاتی با موضوع داشته باشد.

اسامی نویسندگان باید بطور کامل ذکر شود. نویسنده مسئول باید مشخص باشد و افلیشن (مشخصات)های نویسندگان باید طبق فرمت دانشگاهیشان نوشته شود.

چکیده مهم ترین بخش بعد از عنوان می باشد. در چکیده قسمت های مختلف مقاله (مقدمه، اهداف، روشها و نتایج تحقیقق) بصورت خلاصه ذکر می شود. در بیشتر مجلات برای چکیده محدودیت کلمه بین 150 تا 250 کلمه می باشد.

کلماتی که از اهمیت مطالعه بالا برخوردارهستند در قسمتکلید واژه ها ذکر می شوند. معمولا برای مقالات تعداد این واژه ها 6-5 کلمه در نظر گرفته می شود.

مقدمه باید روان و خلاصه و حداکثر در 2 صفحه نوشته شود. خوانندگان با مطالعه مقدمه مقاله با تحقیق آشنا شده و ضرورت انجام پژوهش را در می یابد.

در مقاله چگونگی و روش انجام تحقیق باید توضیح داده شود و در نهایت به تفسیر نتایج ارائه شده پرداخت.

در انتهای مقاله باید کلیه منابعی که در مقاله مورد استفاده قرار گرفته اند، ذکر شوند.

مراحل نوشتن مقاله

مرحله اول: انتخاب موضوع مقاله

مرحله دوم: تجزیه و تحلیل موضوع . از تازه و جدید بودن موضوع اطمینان داشته باشید.

مرحله سوم: نوشتن مقاله بر اساس چهارچوب تعیین شده . لازم هست فهرستی ابتدایی از مطالب مورد نیاز و عنوان قسمت های اصلی و فرعی را تهیه نمایید. باید به هدف و جامعه مخاطبین خود توجه داشته باشید. هماهنگی و یکپارچگی بین ساختار مقاله و مشورت با صاحب نظران و کارشناسان از موازد ضروری دیگر می باشد.

مرحله چهارم: برنامه ریزی زمانی دقیق. مقاله مورد نظر باید در بازه زمانی مشخص تهیه شود و اگر بیش از این اندازه زمان ببرد از تازه گی آن کاسته میشود.

مرحله پنجم: جستجوی منابع. ذکر منابع معتبر باعث میشود اعتبار مقاله ما بالاتر رود.

چاپ مقاله

نوشتن مقاله تنها نیمی از راه هست و تا زمانی که مقاله نوشته شده نشر و در اختیار خوانندگان و جامعه علمی قرار نگرفته باشد ، ارزشی نخواهد داشت. برای چاپ مقاله خود باید شناخت درستی از مجلات داشته باشید ( میتوانید به این لینک مراجعه نمایید).

موسسه سینا با داشتن بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقاله بهترین گزینه برای ارائه مشاوره و چاپ مقاله می باشد . اگر قصد چاپ مقاله خود را دارید با کارشناسان موسسه سینا تماس بگیرید. 09149724522- 04133250787 . یا درخواست خود را به ادرس ایمیل موسسه ارسال نمایید. sina.pub@gmail.com .

خدمات دیگر موسسه سینا برای چاپ مقاله

اگر تخصص و یا زمان کافی برای نوشتن مقاله ندارید میتوانید پایان نامه خود را برای استخراج مقاله به کارشناسان موسسه سینا ارسال نمایید . مقاله های استخراج شده در چهارچوب مقالات علمی خواهند بود و اماده ارسال به مجلات معتبر می باشند. هم چنین اگر مجله مورد نظر شما مجله خارجی و یا دارای نمایه بین لمللی باشد باید مقاله به انگلیسی ترجمه شود. مترجمان متخصص موسسه سینا اماده ترجمه مقالات شما به صورت طلایی و با گارانتی کیفی هستند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام