سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونگی اکسپت مقاله در مجلات علمی پژوھشی

انتشار 9 خرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

با چگونگی چاپ مقالات علمی شما پژوهشگران و اندیشمندان در مجلات علمی پژوهشی داخلی در موسسه سینا آشنا شوید. از معیارهای افزایش اعتبار یک مقاله پژوهشی، نشریه ای است که در آن چاپ می شود.

چگونگی اکسپت مقاله در مجلات علمی پژوھشی

در همین حال، مجله تحقیقاتی داخلی، که توسط وزارت علوم تایید شده است، دارای مقام عالی رتبه است و دارای امتیاز ویژه است. اعتبار این مجلات در رده مجلات JCR و بیشتر Ph.D. دانشجویان و اعضای علمی دانشگاه ها باید مقالات را در مجلات علمی منتشر کنند تا امتیازات خود را افزایش دهند. به همین دلیل، انتشار این مقاله در روزنامه های داخلی، طرفدار آن است و هر روز به تعداد آن افزوده می شود.

شرایط مجلات علمی پژوهشی داخلی

مجلات علمی پژوهشی داخلی اگر چه در جهان از موقعیت علمی پایین تری نسبت به مجلات  ISI و ISC  و Scopus برخوردارند ولی در داخل کشور رتبه بالایی دارند. به گونه ای که چاپ شدن یک مقاله دانشجو در مجلات علمی پژوهشی داخلی، تضمینی برای پذیرش در مقطع دکتری از دانشگاه های داخلی است.

مجله تحقیقات تخصصی و مقالات باید در حوزه و پرش مجله باشد تا قادر به پذیرش آن باشد. از سوی دیگر پذیرفتن برای رسیدن به مقالات علمی در مقالات علمی به محتوای علمی این مقاله بسیار قوی است و ایده های جدید  است. مجلات تحقیقاتی نیز بسیار معتبر هستند، با تعداد زیادی از مقالات ارسال شده و قضاوت های طولانی تر و معمولا بین 1 تا 5 ماه مورد نیاز است.موسسه سینا همه اقدامات لازم جهت اکسپت مقاله شما در مجلات علمی پژوهشی داخلی را انجام می دهد. اما با توجه به موارد ذکر شده در بالا، پذیرش مقاله در این مجلات تضمینی نیست و موسسات تنها 30 درصد حق رایزنی با این مجلات را دارند.

مزایای چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی

پذیرش مقالات پژوهشی علمی در مجلات علمی دانشگاهی در بسیاری موارد ارزشمندتر از مقالات ISI است. کسانی که نیاز به مقالات علمی برای پیشرفت علمی و جاذبه آن دارند. پذیرش و انتشار مقالات پژوهشی علمی در نشریات داخلی به عنوان نخبه شناخته می شود. با پذیرش و انتشار یک مقاله در نشریات علمی داخلی، شما می توانید یک سرباز را آزاد کنید، یا در بعضی موارد به جای یک سرباز، یک طرح نظری مبتنی بر خانه را در خانه انجام دهید. در فراخوانی هیئت علمی برای جذب بسیاری از دانشگاه های دولتی و خصوصی، مقاله پژوهشی در نشریات داخلی یکی از مسائل اصلی پذیرش وضعیت است.

ارتقاء اعضای هیئت علمی تنها با مقالات علمی در مجلات علمی داخلی امکان پذیر است. Ph.D. دانش آموزان باید نامه ای برای دفاع از پایان نامه خود بنویسند تا بتوانند از تدریس خود دفاع کنند.

دانشگاه آزادی همچنین یک کد جدید صادر کرد که ارزش بورس تحصیلی داخلی را با انتشارات Scopus Q4 معادل کرد. اگر چه این بسیار عجیب است، انتشارات Q4 بسیار ساده تر و راحت تر از تحقیق در مورد تحقیقات داخلی است، اما این امر برای دانشجویان دکترا آسان است.

داشتن نامه اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی به منزله ی نخبه بودن پژوهشگر می باشد.

دانشجویان و اساتیدی که برای مصاحبه و ارتقاء علمی رزومه ی خود نیاز به اکسپت مقاله علمی پژوهشی داخلی دارند می توانند مقاله ی فارسی خود را ارسال نمایند تا پس از بررسی توسط کارشناسان موسسه، مجله ای متناسب با مقاله، پیشنهاد شده و پس از تاییدیه نهایی مجله از طرف شما برای داوری به مجله ارسال گردد.

اهمیت چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

لازم به ذکر است که گذشته از محتوای علمی مقاله،یکی دیگر از فاکتورهای اساسی سنجش اعتبار مقالات علمی، نوع مجله ای است که مقاله در آن چاپ می شود. مجلات علمی پژوهشی داخلی مورد تایید وزارت علوم در کشور از جایگاه بالایی برخوردار است و در اکثر دانشگاه های کشور،اعتبار این نوع مجلات با مجلات ایمپکتدار جی سی آر (JCR) برابری می کند.دانشجویان دوره ی دکتری و اساتیدی که عضو هیئت علمی دانشگاه هستند،برای تقویت رزومه ی علمی خود،اقدام به دریافت اکسپت وچاپ مقالات پژوهشی خود در مجلات علمی پژوهشی داخلی می کنند.

مزایای اکسپت مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

داشتن نامه پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی مورد تایید وزارت علوم به منزله ی نخبه بودن پژوهشگر می باشد. معافیت از سربازی برای نخبگانی که اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی مورد تایید وزارت علوم دارند.

در بسیاری از دانشگاه های بزرگ کشور، شرایط اساسی برای پذیرش اعضای هیئت علمی، اکسپت و چاپ در نشریات علمی داخلی تایید شده توسط وزارت علوم است. ارتقاء رتبه اعضای هیات علمی که مقاله ای را چاپ کرده اند یا در این مجلات تایپ شده اند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام