سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

انتشار 29 خرداد 1397
مطالعه 4 دقیقه

داشتن یک برنامه ریزی درست، استفاده از منابع و کتاب های مناسب و تست زنی به شما در موفقیت آزمون آیلتس کمک خواهد کرد

چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

راه های گوناگونی برای آماده شدن برای آزمون آیلتس و دریافت مدرک این آزمون وجود دارند. کلاس های خصوصی، آزمون های آزمایشی، شیوه های خودخوان و ... . اما تمامی این ها در سایه تلاش و تمرین خود فرد می تواند تاثیر گذار باشد. گاهی تنها خواندن کتاب ها و منابع مختلف برای موفقیت کافی نیست. اینکه چه منبعی را چگونه بخوانیم ، چقدر زمان بگذاریم و از چه متدهای خواندن استفاده کنیم، در موفقیت ما نقش مهمی دارند. در زیر به چند مورد از مهارت هایی که می تواند به شما در گرفتن نتایج خوب در آزمون آیلتس کمک کند را ذکر می کنیم.

مرحله 1 : مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

یادگیری یک زبان دیگر غیر از زبان مادری مطمئنا نیاز به صرف وقت و زمان دارد و کار آسانی نمی باشد. یک راه برای یادگیری زبان، شرکت در کلاس ها و دوره های آموزشی است. در واقع کلاس های آموزشی در وحله اول به شما کمک می کند تا 4 مهارت گرامر، لغات، ردینگ و اسپیکینگ را یاد بگیرید. تکرار و تمرین شرط اول یادگیری زبان می باشد و با توجه به فرار بودن آن، نداشتن تمرین روزانه باعث فراموشی آن خواهد شد. 
علاوه بر کلاس ها و دوره های آموزشی، از فیلم های زبان اصلی و روزنامه های انگلیسی نیز کمک بگیرید. خواندن متون انگلیسی باعث آشنایی شما با لغات جدیدی شده و دایره لغات شما را تقویت می کند. سعی کنید به گویش های مختلف از جمله آمریکایی، استرالیا، بریتانیایی، کانادایی و نیوزیلند گوش دهید. با دوستان و خانواده خود به زبان انگلیسی صحبت کنید.

مرحله 2 : با قواعد و قالب تست آشنا شوید.

آزمون آیلتس دارای 3 بخش گفتاری ، نوشتاری و شنیداری است. هر کدام از این بخش های ساختارهای متفاوتی از لحاظ تستی دارند. در نتیجه بهتر است ابتدا با ساختار و قالب این تست ها آشنا شوید و بدانید که تست ها به چه فرمی برای شما طراحی می شوند و سپس مطالعات خود را آغاز کنید. این کار به مطالعه شما جهت می بخشد و کمک میکند تا مطالعه خود را بهتر انجام دهید.

مرحله 3 : نمونه سوالات آیلتس تمرین کنید. 

برای بسیاری از داوطلبان بخش شنیداری مشکل ترین بخش از آزمون می باشد. بنابراین تنها راه تقویت بخش شنیداری، انجام تست های آزمون های مشابه با آیلتس می باشد. مطالعه بدون تست زنی نتایج خوبی نخواهد داشت. همیشه در تست ها نکاتی وجود دارد که شاید در هنگام مطالعه به نظرتان مهم نیامده و یا متوجه آن نشده باشید. اما این موضوع را فراموش نکنید که بدون داشتن مطالعه کافی، هرگز به سراغ تست زنی نروید چون نه تنها باعث تضعیف روحیه شما می شود بلکه بسیاری از سوالات برای شما گنگ و مبهم خواهد بود و این تصور در شما ایجاد می شود که سوالات آزمون آیلتس بسیار سخت و مشکل هستند و شما هرگز نخواهید توانست در این آزمون موفق شوید.
نمونه هایی از سوالات آیلتس را دانلود کنید و تمرین کنید. از آنجا که زمان آزمون محدود است، بنابراین سعی کنید که سوالات IELTS را طبق زمان بندی آزمون اصلی انجام دهید. می توانید از سایت آزمون IELTS برای دانلود نمونه سوالات IELTS استفاده کنید.

مرحله 4 : منابع درست را برای آزمون آیلتس انتخاب کنید

منابع زیادی برای آزمون IELTS معرفی شده است که تنوع بالای آنها، باعث سردرگی داورطلبان در انتخاب منابع مناسب برای این آزمون می شود.  برخی از این کتاب ها مانند لغات ضروری برای تافل،  504 words و ... جزء کتاب های پایه برای این آزمون می باشد که برای تقویت دایره لغات به شما کمک می کند. اما برای مطالعه تخصصی تر حتما از کتاب های مختص آزمون آیلتس استفاده نمایید. از جمله این منابع :

  • official combridge guide to IELTS

این کتاب از ﭘﻨﺞ ﺑﺨﺶ اﺻﻠﯽ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ :

  1. ﺑﺨﺶ ﻟﯿﺴﻨﯿﻨﮓ: شامل 8 ﻓﺼﻞ ﮐﻪ در ﻃﯽ آن اﻧﻮاع ﺳﻮال و ﻧﮑﺎت ﺑﺨﺶ ﻟﯿﺴﻨﯿﻨﮓ را ﺑﻪ ﺷﻤﺎ آﻣﻮزش ﻣﯽ دﻫﺪ 
  2. ﺑﺨﺶ رﯾﺪﯾﻨﮓ شامل 8 ﻓﺼﻞ ﮐﻪ اﻧﻮاع ﺳﻮال و ﻧﮑﺎت ﻻزم ﺑﺮای رﯾﺪﯾﻨﮓ آﯾﻠﺘﺲ را ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﺪ ﯾﺎد ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ
  3. ﺑﺨﺶ راﯾﺘﯿﻨﮓ شامل 8 ﻓﺼﻞ ﮐﻪ راﯾﺘﯿﻨﮓ آﮐﺎدﻣﯿﮏ و ﺟﻨﺮال را ﭘﻮﺷﺶ ﻣﯽ دﻫﺪ
  4. ﺑﺨﺶ اﺳﭙﯿﮑﯿﻨﮓ شامل 4 ﻓﺼﻞ ﮐﻪ  ﺑﺨﺶ اﺳﭙﯿﮑﯿﻨﮓ آﯾﻠﺘﺲ را ﺑﻪ ﺷﻤﺎ اﻣﻮزش ﻣﯽ دﻫﺪ
  • Complete IELTS 

اﯾﻦ ﮐﺘﺎب در ﺳﻪ ﺳﻄﺢ ﺑﻪ ﺷﺮح زﯾﺮ ﺑﺮای داوﻃﻠﺒﺎن آزﻣﻮن آﯾﻠﺘﺲ ﺗﻬﯿﻪ ﺷﺪه

  1.  Complete IELTS Bands 4-5 ﺷﺎﻣﻞ 10 درس ﺑﺮای زﺑﺎن آﻣﻮزان ﺳﻄﺢ B1
  2.  Complete IELTS Bands 5-6 ﺷﺎﻣﻞ 5 درس ﺑﺮای زﺑﺎن آﻣﻮزان ﺳﻄﺢ B2
  3.  Complete IELTS Bands 6.5-7 ﺷﺎﻣﻞ 5 درس ﺑﺮای زﺑﺎن آﻣﻮزان ﺳﻄﺢ C1
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام