سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونه در آزمون GRE موفق شویم؟

انتشار 28 خرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

یکی از آزمون های مورد نیاز برای ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی، پذیرش به یک زبان آزمون، از جمله GRE است.

چگونه در آزمون GRE موفق شویم؟

آزمون GRE‌ مخفف Graduate Record Examination  یک آزمون سنجش توانایی تحصیلی افرادی است که قصد ادامه تحصیل در مقاطع عالی در دانشگاه های خارجی را دارند و ۳ موضوع: مهارت محاسبات ریاضی، درک مطلب و هم چنین مقاله نویسی را می سنجد. هر سال بیش از 700،000 نفر در امتحان GRE، شرکت می کنند. این آزمون بسیار شبیه به امتحان ورودی SAT است. اما بین این دو تفاوت وجود دارد. بر خلاف آزمون SAT، آزمون GRE بصورت کامپیوتری برگزار می شود. بدین معنا که مداد و کاغذی در کار نیست. در تست کامپیوتر، دشواری سوالات براساس پاسخ صحیح به سؤالات قبلی خواهد بود.
این آزمون از نظر خیلی از شرکت کنندگان، آزمونی دشوار است. چرا که در بخش درک مطلب، مقاله نویسی تحلیلی و عمومی، موضوعاتی مطرح می شود که بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون، قبلا با آن آشناییت نداشته اند. اگر چه بخش ریاضیات که ۴۰ پرسش دارد، سوالات ریاضی در حد دبیرستان مطرح می شود، اما به خاطر ارائه پرسش به زبان انگلیسی و نیاز به مهارت حل کردن در مدت کم، این بخش نیز حتی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد، با مشکل رو به رو می شود.
بخش درک مطلب هم بعضا کلماتی را استفاده می کند. در بخش مترادف و متضاد که حتی دارندگان مدرک کارشناسی ارشد زبان شناسی انگلیسی (Linguistic) هم از درک برخی از جملات و کلمات عاجز هستند. اما با همه این اوصاف، متقاضیانی که حداقل ۶ ماه برای این آزمون وقت بگذارند، قادر خواهند بود که نمره معقولی در ان کسب کنند و دانشگاهی انتظار دریافت نمره بالای ۸۰ درصد از متقاضیان ندارد. اما کسب حداقل ۵۰ درصد نمره در هر skill، لازم تصور می شود.

در این آزمون :

  1. تمام مطالب ریاضیاتی که در دبیرستان با آن آشنا شدید برای شما مرور می شود.
  2. معادل انگلیسی تمام قواعد ریاضی، فرمول ها، شیوه های حل مساله، اسامی اشکال ریاضی و امثالهم را فرا خواهید گرفت که احتمالا در ادامه تحصیل با آن در متون علمی رو به رو خواهید شد.
  3.  هزاران کلمه انگلیسی پر کاربرد در متون آکادمیک را در طول فرآیند آمادگی برای آزمون یاد خواهید گرفت.
  4. شیوه های درک مطلب و تحلیل منطقی را فراخواهید گرفت و این قضیه، تاثیر زیادی در درک مطلب حرفه ای و سریع شما در دوران تحصیل خواهد داشت.
  5. شیوه های مقاله نویسی عمومی را از ساختار، فرم، شیوه پرداخت به موضوع و نتیجه گیری منطقی، یاد می گیرید.
  6. شیوه های مقاله نویسی تحلیلی و انتقادی را که در بخش دوم آزمون مطرح می شود، فرا خواهید گرفت و این مساله برای رشد فکری و قدرت مقاله نویسی شما در کورس های دانشگاهی، موثر خواهد بود.

در اینجا چند راهنمایی خوب برای موفقیت در آزمون GRE وجود دارد:

  1. ریاضی در دبیرستان نقش مهمی در آزمون GRE دارد. اکثر افرادی که در این آزمون شرکت می کنند در درس ریاضی ضعف دارند. بنابراین اگر بر روی این بخش تمرکز بیشتری نمایید خواهید توانست خودتان را از بقیه رقبا بالا ببرید.
  2. به عنوان یک شرکت کننده در آزمون GRE، هرگز یادگیری لغات جدید را ترک نکنید. با توجه به اینکه این آزمون به منظور سنجش توانایی های مهارتی شما در ریاضی و زبان می باشد، در نتیجه یادگیری لغات عمومی برای شما کافی نخواهد بود و بایستی اصطلاحات ریاضی را نیز در زبان انگلیسی یادبگیرید.
  3. در امتحان GRE که توسط موسسات مختلف برگزار می شود شرکت کنید. با توجه به اهمیتی که این آزمون در سرنوشت و آینده تحصیلی شما دارد، سرمایه گذاری در آن و شرکت در کلاس های آمادگی آزمون GRE به عنوان یک سرمایه گذاری ایده آل در نظر گرفته می شود.
  4. تست زیاد بزنید. گاهی نکات مهم در درون تست ها پنهان هستند بخصوص درمورد تست های ریاضی که فرمول های تستی برای یافتن سریع پاسخ در تست ها به شما گفته می شود.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام