سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونه مقاله isi را در کمترین زمان به چاپ برسانیم؟

انتشار 18 بهمن 1396
مطالعه 1 دقیقه

مراحلی که یک مقاله طی می کند تا در یک مجله به چاپ برسد، مسیری زمان بر و طولانی خواهد بود اما برای بسیاری از دانشجویان، مخصوصا کسانی که در انتظار دفاع پایان نامه خود هستند این نیاز وجود دارد تا مقاله خود را سریعا به چاپ برسانند. موسسه سینادر این مقاله می خواهد به بررسی امکان چاپ مقاله ISI در کمترین زمان بپردازد.

چگونه مقاله isi را در کمترین زمان به چاپ برسانیم؟

آشنایی با چگونگی چاپ مقاله ISI در کمترین زمان

همانطور که گفتیم یک مقاله باید مراحل مختلفی از قبیلی داوری، ویراستاری و تولید را بگذراند تا بتواند در یک مجله چاپ بشود و به طبع این موضوع پروسه چاپ مقاله، روندی زمان بر خواهد بود و عوامل متعدد و زیادی در این مدت زمانی چاپ مقاله دخیل خواهند بود. عواملی همچون در دسترس بودن داوران همتا، زمینه تحقیق، نوع تحقیق و فراوانی چاپ ژورنال از این دست هستند.

به دلیل اینکه چاپ سریع مقالات به خصوص در حوزه روانشناسی و پزشکی اهمیت پیدا می کند بسیاری از مجلات شیوه چاپ سریع را نیز در اختیار دارند و بعضی ازمجلات بابت این کار مبلغی از نویسنده می گیرند. فرایند چاپ سریع مقاله، فرایندی است که در آن مجلات در کمترین زمان ممکن اقدامات داوری و پذیرش مقاله را انجام می دهند.

بسیاری از مجلات که چاپ سریع را انجام می دهند شیوه متفاوتی را برای مهمترین و وقت گیر ترین مراحل چاپ مقاله به کار می گیرند. این مراحل وقت گیر و مهم، داوری همتای مقاله، بازنگری و پایان رسانی هستند. بسیاری از مجلات که چاپ سریع انجام می دهند پس از بررسی اولیه مقاله که شامل ارتباط موضوع مقاله و اسکوپ مجله، سرقت ادبی، اصالت، دقت و غیره می باشد، پذیرش اولیه می کنند. این نسخه ها که پذیرش اولیه می شوند به عنوان نسخه های بازنگری نشده پابلیش و  به صورت آنلاین منتشر می شوند. بعد از به چاپ رسیدن، این مقالات توسط داوران همتا مورد بازنگری قرار می گیرند و نظرات داوران در کنار مقاله به چاپ می رسد.

برخی از مجله ها مقالات خود را در سیستم عامل های باز مانند PUBPEER یا PUBLON در اختیارقرار می دهند که به رای خوانندگان قرار می گیرد. در نهایت نویسندگان می توانند نسخه های خطی را که به صورت آنلاین در اختیار قرار گرفته اند، مورد باز نگری قرار دهند و در کمترین زمان ممکن مقاله خود را به چاپ برسانند.  

با تمام این اوصاف به یاد داشته باشید که اگرچه زمان کم برای چاپ مقاله می تواند خوب باشد ولی باید برای انتخاب مجله دقت کنید و مجله ای معتبر و با کیفیت انتخاب کنید تا ارزش علمی مقاله شما مناسب باشد. گاهی اوقات صبر کردن برای چاپ مقاله در یک مجله با ارزش علمی بیشتر، می تواند برای شما اعتبار علمی بهتری را فراهم کند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام