سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونه با داوران مجلات مکاتبه کنیم؟

انتشار 9 مهر 1397
مطالعه 2 دقیقه

گاهی لازم است تا با داوران مجله در خصوص کامنت های ارسالی برای اصلاحات احتمالی مقاله خودتان، مکاتبه نمایید. اما چگونه به این کامنت ها پاسخ دهیم؟

چگونه با داوران مجلات مکاتبه کنیم؟
  1. به کامنتهای داورها با یک ذهنیت مثبت و مفید نگاه کنید. یادتان باشد هیچ مقاله آی اس آی بدون حداقل یکبار بازبینی مجدد (revise) چاپ نمیشود و یکبار بازبینی مقاله یک پروسه نرمال و طبیعی است و حتی ممکن است از شما بخواهند که یک سری تغییرات دیگر را هم انجام بدهید .هدف آنها ارتقا سطح مقاله شماست به هیچ عنوان با دید منفی به این قضیه نگاه نکنید!
  2. به خاطر داشته باشد اگر ادیتور به شما پیشنهاد اصلاح مقاله را داد این بدین معنی است که هم ادیتور و هم داور واقعا میخواهند که مقاله شما چاپ بشود. لذا هرگز به داورها به چشم یک منتقد نگاه نکنید بلکه انها را یک شانس بدانید برای ارتقا کیفیت و سطح مقاله خودتان.
  3. همه تلاشتان را برای پاسخ به تمام درخواستهای داورها بکنید و سعی کنید داورها را حسابی متقاعد کنید.
  4. به هیچ وجه کامنت و یا درخواستی رو بی پاسخ نگذارید. مثلا اگر داور از شما خواسته آزمایشی را انجام بدهید که بنظر شما این آزمایش ضروری نیست و شما قصد ندارید ان آزمایش را به مقالیتان اضافه کنید، باید توضیح بدهید که چرا این آزمایش ضروری نیست و داور را متقاعد کنید. میتوانید حتی از رفرنس خاصی هم برای اثبات ادعایتان استفاده کنید و هر طور شده ان کامنت را به نحو احسنت جواب بدهید نه اینکه از آن کامنت بدون هیچ توضیحی بگذرید!
  5. به هیچ وجه در پاسخ به کامنت داور نگویید نظر من این است که این عبارت در مقاله من درست است. مسلما داور به این نظر شما ایراد وارد کرده است که ان کامنت را ارسال کرده است!! پس شما اگر با نظر داور مخالفید آن را باید با تکیه بر رفرنسهای معتبر و با بیان استدلالهای منطقی ثابت کنید نه با تکیه بر نظرات شخصی !
  6. اگر داور بیان کرده که مقاله شما از لحاظ انگلیسی عیبهای زیادی دارد (که معمولا این یک کامنت نرمال برای کسانی هست که مقاله آنها نیتیو نیست) مقاله خود را به یک مترجم نیتیو بدهید تا آن را چک کند.
  7. در پایان یادتون باشه که با انجام کامنتهای داورهاها نباید صحت مقالتونو رو زیر سوال ببرید.اگر شما با نظر داور مخالفید و انجام یکی از کامنتهای داورها مقاله شما رو زیر سوال میبره لزومی نداره مقالتون رو طبق نظر داور اصلاح کنید.چون بالاخره این مقاله به اسم شما چاپ میشه نه اسم داور! و شما هستید که باید جوابگوی تعداد زیادی از محققان باشید نه داور!
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام