سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چکیده گرافیکی چیست؟

انتشار 12 اردیبهشت 1400
مطالعه 7 دقیقه

چکیده گرافیکی درواقع خلاصه مصور از مقاله می‌باشد که باید خلاق، مختصر و جامع باشد به‌طوری‌که خواننده با نگاه کردن به آن از کلیات مقاله آگاهی پیدا کند. چکیده‌های گرافیکی معمولاً در نسخه html وب‌سایت مجله نمایش داده می‌شوند و غالباً در نسخه PDF یا چاپ‌شده مقاله وجود ندارد. و می‌توان گفت از اولین مواردی می‌باشد که در مجلاتی که درخواست چکیده گرافیکی کرده‌اند توسط ادیتور بررسی می‌شود.

چکیده مقاله با چکیده گرافیکی

چکیده مقاله با چکیده گرافیکی چه تفاوتی دارد؟

همانطورکه می‌دانید چکیده یک مقاله علمی بر تمامی نتایج و یافته‌ها تمرکز دارد؛ درحالی‌که چکیده گرافیکی فقط بر یک جنبه از مقاله تمرکز دارد. در چکیده مقاله خواننده باید متن را به‌صورت کامل مطالعه نماید تا متوجه موضوع و هدف مقاله شود ولی در چکیده گرافیکی خواننده به‌سرعت می‌تواند بدون مطالعه کامل متوجه هدف و موضوع مقاله شود. در تهیه چکیده گرافیکی هرچند که مقاله شما پیچیده باشد و جوانب مختلفی داشته باشد باید سعی شود به شکل ساده و قابل‌فهم برای خواننده‌ها ترسیم و طراحی شود؛ زیرا چکیده گرافیکی باید به شکلی باشد که خواننده به‌سرعت بتواند تصمیم بگیرد که مقاله‌ای که انتخاب کرده را بخواند و یا نه وقت خود را برای خواندن آن نگذارد. اگر خواننده شما با مشاهده چکیده گرافیکی طراحی‌شده بتواند تصمیم بگیرد مطمئن باشید که چکیده گرافیکی مفید و مؤثری طراحی فرموده‌اید.

مزایای استفاده از چکیده گرافیکی در مقاله

مقالاتی که دارای چکیده گرافیکی هستند از برتری بالایی نسبت به دیگر مقالات برخوردارند. ازجمله مهم‌ترین مزایای چکیده گرافیکی آن است که تعداد بازدید مقاله شما به‌شدت افزایش می‌یابد. به‌علاوه، می‌توانید ازنظر افزایش فعالیت در رسانه‌های اجتماعی از آن استفاده نمایید. جالب است بدانید، آمار نشان داده است که متوسط ​​استفاده سالانه از مقالات دارای چکیده گرافیکی در مقایسه با مقالاتی که چکیده تصویری ندارند، دو برابر است. این به آن علت است که افرادی که حتی حوصله خواندن مقاله شمارا ندارد، از طریق این تصویر کلیات مقاله شمارا درک می‌نمایند و سبب بالا رفتن ارجاعات شما خواهد شد؛ بنابراین اگر می‌خواهید یک پژوهشگر حرفه‌ای باشید، ارسال چکیده گرافیکی به ژورنال را فراموش نکنید.

مزیت چکیده گرافیکی

چگونه یک چکیده گرافیکی جذاب درست کنیم؟

برای اینکه بتوانید یک چکیده گرافیکی جذاب و مفید بسازید بایدیک سری موارد را که در زیر به آن‌ها اشاره‌شده است را رعایت نماییم.

  • به یاد داشته باشید که چکیده گرافیکی مقاله شما باید ساده ولی آموزنده باشد.

  • مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نتایج مقاله خود را در چکیده گرافیکی ثبت نمایید.

  • بهتر هست چکیده گرافیکی مانند داستانی باشد که آغاز و پایان دارد.

  • فراموش نکنید که چکیده گرافیکی مقاله شما باید کاملاً ارجینال و منحصربه‌فرد خودتان باشد.

  • می‌توانید در چکیده گرافیکی‌تان از bullet point (متن) استفاده کنید.

علامت سوال

نکاتی که نباید در چکیده گرافیکی مقاله خود انجام دهید

در طراحی چکیده گرافیکی باید از انجام یکسری موارد خودداری نماییم تا که در زیر به این موارد اشاره‌شده است.

مواردی که نباید انجام دهیم

  • هیچ‌وقت در چکیده گرافیکی به جزئیات زیادی نپردازید.

  • لازم نیست در چکیده گرافیکی به بیشینه تحقیق و مطالعات قبلی اشاره‌کنید.

  • از نوشتن نتیجه‌گیری‌های فرضی (مواردی که نسبت به آن اطمینان بالایی ندارید) اجتناب کنید.

  • هیچ نیازی به آوردن داده‌ها در چکیده گرافیکی نمی‌باشد.

مشخصات یک چکیده گرافیکی برای مقاله

چکیده گرافیکی مورد تائید مجلات دارای ویژگی‌هایی می‌باشند که چنانچه رعایت نشود مورد تائید مجله واقع نخواهد شد؛ ازاین‌رو در ادامه به مشخصات چکیده گرافیکی که ازنظر مجلات مورد تائید باشد می‌پردازیم.

  • چکیده‌های گرافیکی مقاله باید به‌صورت یک فایل تصویری با رزولوشن بالا (300 dpi یا بیشتر) باشد. پسوند ترجیحاً tif، jpg یا eps باشد.

  • بهترین فونت‌ها Arial، Helvetica، یا Symbol در اندازه 8 pt می‌باشد که سایز بالا وندها و پایین وندها هم باید 5pt باشد.(بهتر هست فونت هم در کل چکیده گرافیکی یکسان باشد).

  • توصیه می‌شود از رنگ در چکیده گرافیکی استفاده نمایید. فرمت رنگ‌ها باید RGB باشد.

  • چکیده گرافیکی‌تان ساده باشد و فقط ضروری‌ترین موارد را درج بفرمایید کافی است.

چکیده گرافیکی

مراحل طراحی چکیده گرافیکی برای مقاله

برای اینکه یک چکیده گرافیکی طراحی شود که نظر داوران را به خود جلب کند و پذیرش و چاپ مقاله در کوتاه‌ترین زمان ممکن شود باید طبق مراحل زیر اقدام شود.

مراحل طراحی

قبل از شروع به ساختن یک چکیده گرافیکی بهتر هست ابتدا نگاهی به مقالات بی اندازید و ایده بگیرید.

سپس خلاصه‌ای از مقاله‌تان را در 4-5 جمله تنظیم کنید.

تصمیم بگیرید چه نوع تصویری برای کارتان راحت‌تر است. مثلاً استفاده از flow chart یا دیاگرام یا هر نوع تصویر دیگری که در ادامه توضیحات لازم داده خواهد شد.

سپس شروع به طراحی کرده و سعی کنید چکیده گرافیکی طراحی‌شده ساده باشد و از رنگ‌های رنگارنگ استفاده نکنید.

سپس خود چکیده انجام داده‌شده را برای یکی از دوستان و یا همکلاسی‌های خود نشان دهید ببینید برای آن‌ها قابل‌درک می‌باشد. اگر چکیده طراحی‌شده ازنظر دوستان شما قابل‌درک بوده و خلاصه‌ای از متن مقاله را بیان کند پس چکیده شما مورد تائید می‌باشد.

نرم‌افزارهای تهیه چکیده گرافیکی

نرم‌افزارهای مختلفی برای ترسیم و طراحی چکیده گرافیکی وجود دارند؛ که به تعدادی از این برنامه‌ها در ادامه اشاره‌شده است:

نرم‌افزار PowerPoint

نرم‌افزار پاورپوینت یکی از نرم‌افزارهای متعلق به مجموعه آفیس و از تولیدات مایکروسافت است. این نرم‌افزار که بانام microsoft powerpoint نیز شناخته می‌شود، به‌منظور ایجاد اسلاید شوهای مختلف طراحی و ساخته‌شده است و می‌تواند در موارد مختلفی، ازجمله طراحی چکیده گرافیکی بسیار کاربرد داشته باشد.

نرم‎‌افزار Paint.NET

Paint.NET نام ابزاری رایگان و قوی برای طراحی، ویرایش و دست‌کاری عکس در ویندوز می‌باشد. پشتیبانی از لایه‌های عکس، قابلیت بازگردانی نامحدود و اعمال جلوه‌های ویژه از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌باشد. طیف گسترده‌ای از امکانات این ابزار را به ابزاری قدرتمند تبدیل کرده است. این ابزار توسط کارشناس ارشد و مربی مایکروسافت طراحی‌شده است و در حال حاضر بسیاری از فارغ‌التحصیلان مایکروسافت روی این پروژه کار می‌کنند. Paint.NET را می‌توان یک جایگزین قدرتمند برای paint ویندوز به شمار آورد که امکاناتی فرار از آن در اختیار شما می‌گذارد. زبان برنامه‌نویسی این نرم‌افزار سی شارپ و سی پلاس می‌باشد. ابزارهای متعدد این ابزار گاهی شمارا از نرم‌افزارهای پیچیده و سنگینی نظیر فتوشاپ و ... بی‌نیاز می‌کند زیرا این ابزار کمترین فشار را روی منابع سیستمی شما وارد می‌کند.

کِم‌دراو (ChemDraw)

برنامه‌ای حرفه‌ای برای طراحی و به تصویر کشیدن واکنش‌ها و ساختارهای شیمیایی است. با این برنامه می‌توانید حلقه‌ها، پیوندها، زنجیره‌ها، اتم‌ها و گروه‌های عاملی را هم به شکل ساختاری و هم به شکل سه‌بعدی نشان دهید. این نرم‌افزار اختصاصاً برای شیمی‌دان‌ها و زیست‌شناس‌ها مفید است. پژوهشگران بسیاری واکنش‌های شیمیایی اصلی پژوهششان را با کِم‌دراو، در قالب چکیده‌های گرافیکی به نمایش می‌گذارند.

فتوشاپ

فتوشاپ یا Photoshop که در لغت به معنای کارگاه عکس می‌باشد، یک نرم‌افزار حرفه‌ای ویرایشگر و یا طراحی تصاویر است که توسط شرکت Adobe System توسعه‌یافته است. اصلی‌ترین کاربرد فتوشاپ، ویرایش تصاویر است که در عکاسی بسیار کاربرد دارد اما امروزه علاوه بر عکاسی، در بسیاری از مشاغل ورود پیداکرده و تبدیل به یک صنعت شده است که یکی از اساسی‌ترین کاربر آن استفاده در چکیده گرافیکی می‌باشد.

گیمپ (Gimp)

این نرم‌افزار می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای فتوشاپ باشد.GIMP کاربرد بسیار مناسبی برای طراحی و ادیت های گرافیکی دارد و کاربرد آن شبیه به فتوشاپ است. طرفداران و استفاده‌کنندگان از این برنامه به‌صورت روزانه در حال افزایش است. در وب‌سایت اصلی این برنامه، به‌عنوان یک برنامه ویرایشگر رایگان و متن‌باز تصویر معرفی‌شده. درواقع این نرم‌افزار بهترین نرم‌افزار طراحی و ویرایش گرافیکی رایگان در دنیاست.

موسسه تهیه چکیده گرافیکی

یکی از بهترین مؤسسات در امر خدمات پژوهشی ازجمله پذیرش و چاپ مقاله، ترجمه متون تخصصی، فرمت بندی مقاله، پارافریز مقاله و تهیه کاورلتر مقاله،تهیه چکیده مبسوط و همچنین چکیده گرافیکی تخصصی سینا ترجمه می‌باشد، این موسسه با بهره‌گیری نخبگان برتر کشور در امر پژوهشی بهترین گزینه می‌باشد. اگر مجله انتخابی شما درخواست چکیده گرافیکی برای مقاله شما کرده باشد برای اینکه درصد پذیرش مقاله را افزایش دهید و نظر داوران را به مقاله خود جلب کنید بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

خدمات انجام کار

ثبت سفارش چکیده گرافیکی

سینا ترجمه برای رفاه حال مشتریان عزیز سیستم ثبت سفارش آنلاین را برای چکیده گرافیکی طراحی کرده است تا شما عزیزان به‌آسانی سفارش چکیده گرافیکی خود را ثبت بفرمایید.

مراحل انجام کار چکیده گرافیکی در مؤسسات

هرکدام از خدمات پژوهشی دارای مراحل انجام متفاوتی می‌باشد که در ادامه برای اینکه مشتریان عزیز با خیال راحت سفارش خود را ثبت نمایند مراحل ثبت سفارش تا دریافت چکیده گرافیکی را بازگو خواهیم کرد.

ثبت سفارش

ثبت سفارش و ارسال فایل و مشخصات

انجام کار

طراحی چکیده گرافیکی توسط متخصص

بررسی و تحویل به شما

بررسی توسط بازرس و تحویل به شما

تهیه چکیده گرافیکی

تهیه چکیده گرافیکی در سینا ترجمه

همان‌طور که می‌دانید تهیه چکیده گرافیکی کار ساده‌ای نیست و نیاز به تبحر کافی دارد و کسی که این کار را انجام می‌دهد هم باید علم کافی درزمینهٔ تخصصی که می‌خواهد چکیده گرافیکی آن را تهیه کند داشته باشد و همچنین باید درزمینهٔ طراحی گرافیک تبحر کافی داشته باشد. ازاین‌رو برای اینکه شانس پذیرش مقاله خود را بالا ببرید از متخصصان سینا ترجمه در این زمینه بهره‌مند شوید.

جهت ثبت سفارش و اطلاعات بیشتر برای تهیه چکیده گرافیکی می‌توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه‌های مجازی (واتساپ، اینستاگرام و تلگرام) در ارتباط باشید و یا سفارش خود را از طریق لینک زیر ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

چکیده گرافیکی توسط افراد متخصص به رشته که تسلط کافی در امر طراحی گرافیک دارد تهیه می شود.

از آنجا که یکی از مهمترین موارد که نظر داوران را به خود جلب می کند یک طراحی قابل درک و زیبا برای چکیده گرافیکی مقاله می باشد بهتر است این کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید و از کافی نت ها برای اینکار استفاده نکنید زیرا چکیده گرافیکی باید به وسیله متخصص رشته مورد نظر انجام گیرد و خلاصه ای از مقاله نگارش شده را بیان کند.

جهت ثبت سفارش برای تهیه چکیده گرافیکی می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی ( واتساپ، اینستاگرام و تلگرام ) در ارتباط باشید.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام وقت خوش چکیده گرافیکی را چند روزه انجام می دهید؟
سلام و عرض ادب احتراما زمان انجام چکیده گرافیکی 3-4 روز می باشد که در صورت نیاز در حالت فشرده 1-2 روزه هم تقدیم می شود. با تشکر
4 هفته پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام وقت بخیر چکیده گرافیکی را چند روزه انجام می دهید؟
سلام و عرض ادب احتراما زمان انجام چکیده گرافیکی 3-4 روز می باشد که در صورت نیاز در حالت فشرده 1-2 روزه هم تقدیم می شود. با تشکر
4 هفته پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام وقت خوش چکیده گرافیکی را چند روزه انجام می دهید؟
4 هفته پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام وقت بخیر چکیده گرافیکی را چند روزه انجام می دهید؟
4 هفته پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام وقت بخیر برای چکیده گرافیکی چگونه ثبت سفارش نماییم؟
سلام و عرض ادب ابتدا نهایت تشکر را داریم که ما را برای تهیه چکیده گرافیکی فایل مقاله ارزشمند خود برگزیده اید. احتراما فایل مقاله را از طریق سایت و یا از طریق تلگرام، واتساپ،ایمیل و ایتا ارسال بفرمایید تا اقدام شود. با تشکر
1 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام وقت بخیر برای چکیده گرافیکی چگونه ثبت سفارش نماییم؟
1 ماه پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام