سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چکیده مبسوط انگلیسی Extended Abstract چیست؟ کجا سفارش دهیم؟

انتشار 16 اردیبهشت 1400
مطالعه 15 دقیقه

چکیده مقاله چیست؟

چکیده مقاله خلاصه‌ای از مهم‌ترین نکات در یک مقاله علمی است و به نویسنده مقاله این توانایی را می‌دهد تا حجم زیادی از ادبیات علمی مقاله را در قالب چند خط برای خواننده بیان کند. برای این‌که محتوای کامل یک مقاله نوشته‌شده به خواننده منتقل شود و خواننده با خواندن چکیده مطلب بتواند تمامی محتوای مقاله را متوجه شود، داشتن چکیده برای آن مقاله علمی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. داوران مجلات برای داوری مقاله جهت پذیرش و چاپ آن مقاله، در ابتدا چکیده را مطالعه می‌نمایند و درصورتی‌که چکیده مقاله بتواند نظر آن‌ها را جلب کند اقدام به مطالعه و تجزیه‌وتحلیل تمام مقاله می‌پردازند؛ بنابراین هنگام نگارش چکیده مقالات باید دقت کافی و لازم را داشته باشید زیرا اگر چکیده شما کامل و جذاب نباشد ممکن است خواننده نتواند اهمیت مقاله را ارزیابی کند و مایل به خواندن کل مقاله نخواهد بود. در ادامه با انواع چکیده مقاله آشنا می‌شویم.

مقاله

انواع چکیده مقاله

نوشتن چکیده مناسب برای مقاله از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت مناسب بودن چکیده مقاله، احتمال پذیرش و چاپ مقاله هم‌چنین احتمال جذب مخاطبان برای مقاله بیشتر است. انواع چکیده مقاله عبارت‌اند از:

چکیده ساختارمند

چکیده ساختارمند (Structured Abstract)

در چکیده ساختارمند تمامی بخش‌های چکیده به‌طور کامل از هم جداشده‌اند. این نوع چکیده‌ها معمولاً در مجلات مدلاین و پابمد بیشتر استفاده می‌شوند ولی نمی‌توان گفت که چکیده ساختارمند محدود به متون پزشکی هستند بلکه این موضوع بستگی به شرایط و ضوابط مجلاتی دارد که ما می‌خواهیم مقاله خود را در آن مجله به چاپ برسانیم ساختار کلی یک چکیده ساختارمند به‌صورت Keywords,Conclusions,Results,Subjects/Methods,AbstractBackground/objective می‌باشد. ازجمله مزایای این نوع چکیده این است که به متخصصین حوزه سلامت در انتخاب مقالات کلینیکی مرتبط و با روش‌شناسی معتبر کمک می‌کند. تا محتوای متن مقاله خود را به‌دقت خلاصه کند. بدین ترتیب، فرآیند peer-review برای مقالات ارسال‌شده برای چاپ ساده‌تر شده و سرچ در محیط‌های آنلاین هم بهتر می‌شود.

چکیده ویدئویی (Video Abstract)

در چکیده ویدئویی خلاصه یک مقاله علمی خود را به کمک دوربین نشان می‌دهید و روش‌های خود را به‌صورت فیزیکی به نمایش می‌گذارید، در این نوع چکیده از انیمیشن یا شبیه‌سازی برای نشان دادن مفاهیم استفاده می‌کنید. به کمک چکیده ویدئویی و یا گزینه‌های رسانه‌ای دیگر، می‌توانید کارتان را به شکلی توضیح دهید که یک چکیده متنی نمی‌تواند انجام دهد. مزایای استفاده از چکیده ویدئویی این است که انعطاف‌پذیری شما برای توضیح کارتان بیشتر می‌شود همچنین اگر مقاله خود را در اینترنت بارگذاری کنید (مثلاً YouTube) و از موتورهای جستجویی که اولویتشان برای رتبه‌بندی ویدئو هست استفاده کنید باعث بیشتر دیده شدن مقاله شما برای دیگران می‌شود.

چکیده ویدئویی

چکیده گرافیکی

چکیده گرافیکی (Graphical Abstract)

چکیده گرافیکی شامل تصویری از نتایج تحقیق و پژوهش شماست و درواقع می‌توان گفت چکیده گرافیکی برای نشان دادن نتایج اصلی در یک نگاه طراحی‌شده است. چکیده گرافیکی در جست و جوهای آنلاین نمایش داده می‌شود و در نسخه کاغذی یا پی‌دی‌اف دنبال چکیده گرافیکی نباشید. داشتن چکیده گرافیکی باعث می‌شود، خوانندگان رشته‌های مرتبط به شما هم جذب مقاله‌تان می‌شوند و حتی ممکن است با دیدن ارتباط میان موضوعات، مقاله شمارا cite هم بکنند. اصولاً چکیده‌های گرافیکی به‌صورت یک فایل جدا سابمیت می‌شوند. ساختن چکیده گرافیکی هم دارای شرایطی است به‌عنوان‌مثال اصولاً چکیده گرافیکی یک آغاز و یک پایان مشخص دارد و ترجیحاً از بالا به پایین و یا از چپ به راست است. اندازه تصویر، فونت و نوع فایل به شرایط مجله موردنظر بستگی دارد. و از آنجایی که در پذیرش مقاله تاثیر گذار یاشد بهتر است برای ثبت سفارش چکیده گرافیکی از موسسات و یا افراد خبره بهره مند شوید.

چکیده مبسوط (Extended Abstract)

به بیان ساده بخواهیم بگوییم درواقع چکیده مبسوط نوعی مینی مقاله است که می‌توان با خواندن آن از موضوع مقاله آگاه شد. به عقیده یکی از اساتید دانشگاه مریلند، چکیده ایده آل، چکیده‌ای هست که ظرف 5 دقیقه داور را جلب خود کند، او را ظرف 15 دقیقه هیجان‌زده کند و نهایتاً ظرف 45 دقیقه حس رضایت در او ایجاد کند. اگر چکیده مقاله شما نتواند هرکدام از این موارد را برآورده کند، فارغ از کیفیت کار پژوهشی، ممکن هست توسط ادیتور ریجکت شود. اصولاً ژورنال‌هایی که چکیده مبسوط درخواست می‌کنند، انتظار مشاهده مقایسه تحقیق را با ادبیات موضوع دارند. هم‌چنین، شما باید جنبه‌های کلیدی روش خود، نتایج و بحث مقاله را در آن قرار دهید. چکیده مبسوط دقیقاً همان تیترهای چکیده را شامل می‌شود با این تفاوت که تعداد کلماتی که در چکیده مبسوط خواسته می‌شود اغلب بیشتر از تعداد کلمات خواسته‌شده در چکیده مقاله می‌باشد. به علت اهمیت چکیده مبسوط در امر پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی و یا پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی بهتر است ثبت سفارش چکیده مبسوط خود را توسط محققان و افراد با تجربه انجام دهید.

چکیده مبسوط

الگوی ساختاری برای چکیده مبسوط انگلیسی (Extended Abstract)

همان‌طور که هر مجله برای مقالات ارسالی فرمت خاصی را می‌طلبند، چکیده مبسوط همان ساختار مقاله را دارد با این تفاوت که تعداد کلماتی که در چکیده مبسوط خواسته می‌شود اغلب کمتر از تعداد کلمات خواسته‌شده در مقاله می‌باشد. الگوی ساختاری چکیده مبسوط نیز بسته به مجله متفاوت می‌باشد. معمولاً تعداد کلمات خواسته‌شده برای چکیده مبسوط بین 700 الی 1000 کلمه می‌باشد. تمام چکیده‌های مبسوط نگارش شده باید دارای بخش‌های مقدمه، روش‌شناسی، یافته، بحث و نتیجه‌گیری و کلیدواژه باشد. در ادامه به ساختار چکیده مبسوط مقالات به ترتیب اشاره‌کرده‌ایم تا شما عزیزان با توجه به نوع درخواست مجله بتوانید از هر یک از قسمت‌ها به‌صورت مجزا بهره‌مند شوید.

عنوان (Title)

عنوان باید حاوی متغیرهای اصلی پژوهش و فاقد کلمات اختصاری و واژه‌های جدید باشد. در نگارش عنوان باید رعایت نمایید اشاره‌شده است:

عنوان

  • به‌صورت یک جمله خبری یا استفهامی مطرح نشود.

  • با یک نگاه نظر خوانندگان و شنوندگان را به خود جلب کند.

  • حداکثر تعداد کلمات عنوان باید 10 تا 12 کلمه باشد.

  • از ذکر واژه‌های غیرضروری نظیر بررسی، مقایسه و ... خودداری شود. کلماتی نظیر اثر می‌تواند به گونه آشکار در عنوان بیاید یا در آن مستتر باشد.(اثر تعدیل‌کنندگی خود کارآمدی در رابطه بین عملکرد و اسناد)


نام و نشانی نویسنده یا نویسندگان (Affiliation)

نام کوچک و نام خانوادگی به ترتیب زیر عنوان ذکر می‌شود (از ذکر القابی مانند دکتر، مهندس، دکترا، پزشک، استاد، پرفسور، مدیرکل، مدیرعامل، رئیس خودداری شود). درجه علمی، مرتبه دانشگاهی و وابستگی سازمانی نویسنده (گان) با شماره‌های جداگانه مشخص می‌شوند. محل کار و آدرس ایمیل نیز در زیر صفحه نخست مقاله ذکر می‌گردد. مقالاتی که بیش از یک نویسنده دارند،‌ نام ارائه‌دهنده مقاله با علامت * مشخص شود،‌ در غیر این صورت نفر اول به‌عنوان ارائه‌دهنده مقاله محسوب خواهد شود. وابستگی سازمانی نویسندگان به این صورت ذکر می‌شود:

  • اعضای هیأت علمی: ذکر نام گروه آموزشی و دانشگاه (برای مثال، گروه شیمی تجزیه، دانشگاه تهران)

  • مؤلفانی که در مراکز یا مؤسسات علمی وابسته به دانشگاه کار می‌کنند: ذکر محل کار (برای مثال، پژوهشکده خانواده، دانشگاه شهید بهشتی)

  • مؤلفانی که در مراکز یا مؤسسات علمی مستقل از دانشگاه کار می‌کنند: ذکر نام گروه آموزشی و موسسه (برای مثال، گروه مطالعات زنان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی)

  • سایر افراد: ذکر درجه علمی و دانشگاه محل تحصیل یا فارغ‌التحصیلی (برای مثال، کارشناس ارشد برق، دانشگاه تبریز)

افیلیشن


چکیده

چکیده (Abstract)

چکیده مقاله خلاصه‌ای تک پاراگرافی، مختصر و درعین‌حال جامع و کامل از نکات اصلی مطالعه است که حداکثر 100 تا 120 واژه را شامل می‌شود این خلاصه‌ی تک پاراگرافی تورفتگی سطر اوّل را ندارد، امّا همه پارگراف از سمت راست و چپ نسبت به متن اصلی اندکی تورفتگی دارد. چکیده با اندازه‌ی قلم ریزتر نسبت به متن اصلی نوشته می‌شود و همه اعداد، به‌جز اعداد آغاز جمله، به‌صورت رقم تایپ می‌شوند. چکیده باید راجب زمینه مسئله، هدف اصلی، روش‌ها، یافته‌ها و نتیجه‌گیری باشد.


کلیدواژه‌ها (keywords)

کلیدواژه‌های انتخاب‌شده برای چکیده مبسوط باید از واژه‌های اصلی که در متن مقاله موجود می‌باشد انتخاب شود. معمولاً تعدادشان 3 تا 5 واژه می‌باشد. در زیر آخرین سطر چکیده و به‌صورت بولد نوشته می‌شوند. برای جدا کردن کلمات از علامت؛ استفاده شود. انتخاب کلیدواژه‌های حرفه‌ای و صحیح مزیت‌های بسیار زیادی دارد. مزیت اصلی کلیدواژه‌ها دران است که مقاله شما بعد از انتشار و چاپ آن بیشتر دیده می‌شود و مقاله‌ای که بیشتر دیده شود احتمال زیاد در مقاله‌های مختلف به‌عنوان رفرنس استفاده گردد که درنهایت باعث محبوب شدن و دیده‌شده مقاله شما در بین مقالات دیگر می‌شود که خود این امر ازلحاظ اصول علم‌سنجی فواید بسیار زیادی برای شما به ارمغان می‌آورد.

کلیدواژه


مقدمه (Introduction)

در نوشتن مقدمه از کلیات شروع و به سمت جزئیات حرکت کنید. در ابتدای مقدمه سعی کنید به بیان زمینه مسئله و سپس خود مسئله بپردازید. سعی شود مقدار حجم مقدمه خلاصه مبسوط %20 از کل مطالب نگارش شده باشد. باید در نوشتن بخش‌های مختلف مقدمه نکات زیر رعایت شوند:

مقدمه

  • زمینه مسئله: باید شواهدی دال بر وجود مسئله با استناد به نظرات متخصصان و یا نتایج پژوهش­های پژوهشگران مطرح کنید. همچنین علل احتمالی بروز مسئله، محدوده مسئله و ویژگی‌های آن را مشخص سازید. زمینه مسئله در حد یک پاراگراف نوشته می‌شود.

  • بیان مسئله: درواقع همان هدف کلی تحقیق است یا می‌تواند به‌صورت یک سؤال کلی نیز مطرح شود. در بیان مسئله باید تمام متغیرهای موردمطالعه شامل مستقل، وابسته، تعدیل‌کننده و واسطه‌ای (در صورت وجود) گنجانده شود.

  • مبانی نظری و پیشینه تجربی: اگر پژوهش مبتنی بر نظریه یا نظریه‌های خاصی است باید در دو تا سه جمله مبانی نظری پژوهش ذکر شود. پیشینه تجربی پژوهش باید کوتاه باشد و صرفاً نتایج مطالعات کاملاً مرتبط به گونه انتقادی بازنگری شود. ذکر این نکته ضروری است که منظور از بررسی ادبیات پژوهش نقل آن نیست، بلکه یک بازنگری انتقادی است که از خلال این فرایند مسئله پژوهشی بارزتر می‌شود.

  • اهمیت مطالعه: اهمیت مطالعه می‌تواند به‌طور آشکار بیان شود و یا در بیان مسئله یا هدف پژوهش مستتر باشد.


روش پژوهش (Materials and Methods)

این قسمت بخش مهمی از مقاله است که به‌طور مشروح به توضیح این مطلب می‌پردازد که چه‌کاری و چگونه انجام‌شده است پس این بخش را به‌صورت دقیق و مفصل بیان کنید. بخش روش پژوهش خود شامل سه زیرمجموعه می‌باشد که در زیر به آن‌ها پرداخته‌شده است:

طرح پژوهش

بهتر است در بخش شرکت‌کنندگان و طرح پژوهش هیچ‌گونه نتیجه‌ای را بیان نکنید. ابتدا مشخصات شرکت‌کنندگان را ذکر کنید. چه کسانی، چه تعدادی و با چه ویژگی‌هایی انتخاب‌شده‌اند. نحوه انتخاب شرکت‌کنندگان و داوطلب بودن یا نبودن آن‌ها ذکر شود. همچنین در قسمت طرح پژوهش شیوه تشکیل یا انتخاب گروه‌ها را توضیح دهید. اگر پژوهش از نوع آزمایشی است، نحوه دستکاری متغیرها برای شکل‌گیری گروه‌های کاربندی و اگر غیرآزمایشی است نحوه طبقه‌بندی صورت گرفته یا انتخاب گروه‌های از قبل شکل‌گرفته دقیقاً تشریح شود. برای طرح‌های پیمایشی و همبستگی ذکر نوع مطالعه در ابتدا یا انتهای توصیف مشخصات شرکت‌کنندگان کفایت می‌کند.

ابزار ها

این قسمت از روش پژوهش به ابزار جمع‌آوری داده‌ها، تکالیف انجام‌شده و تجهیزات به‌کاربرده شده در مطالعه اشاره می‌کند. در بعضی از مطالعات تکالیفی وجود دارد که شرکت‌کنندگان باید آن را انجام دهند یا موادی وجود دارد که تمام افراد باید از آن‌ها استفاده کنند. این تکالیف یا مواد متغیرهای مستقل یا وابسته نیستند، بلکه بستری را برای وارد شدن به شرایط آزمایشی فراهم می‌کنند. تکلیف و مواد دقیقاً توضیح داده شوند. به‌جای نام تجاری از اسم اصلی (generic) مواد استفاده کنید. اگر از تجهیزاتی نظیر رایانه استفاده‌شده باشد باید ویژگی‌ها و تعداد آن‌ها ذکر گردد. ابزارهای استفاده‌شده در تحقیق می‌توانند شامل پرسشنامه، مشاهده، مصاحبه، مقیاس‌ها و آزمون‌ها باشند. در گزارش ابزار استفاده‌شده ابتدا این ابزار توصیف شوند، سپس شیوه نمره‌گذاری آن‌ها ذکر شود و در پایان ویژگی‌های روان‌سنجی آن‌ها مورداشاره قرار گیرد.

روش اجرا

در این بخش باید هر عملی را که قبلاً توصیف نشده و پژوهشگران دیگر برای تکرار مطالعه به دانستن آن نیاز دارند توصیف شود. روش‌های جدید را دقیقاً توضیح دهید همچنین مراحل انجام تکالیف (در صورت وجود) به گونه سلسله مراتبی و مرحله وار را بیان کنید. این بخش تقریباً بین %25 تا %30 از کل حجم مقاله را تشکیل می‌دهد. گام‌های برداشته‌شده برای مطالعه، زمان‌بندی پژوهش، دستورالعمل داده‌شده به شرکت‌کنندگان و اطلاعات اولیه داده‌شده به آن‌ها درباره هدف پژوهش و یا نحوه اجرای مطالعه (اجرا فردی بوده یا گروهی، طول مدت‌زمان اجرا، مکان اجرا و مواردی از این قبیل) نکاتی است که در این قسمت بیان می‌شود.


بحث و نتیجه‌گیری (Results and Discussion)

قسمت بحث بخشی از چکیده مبسوط مقاله است که تفسیر و ارزشیابی نتایج را دربرمی ­گیرد. باید این تفسیر و ارزشیابی‌ها با مسئله و فرضیه‌های پژوهشی ارائه‌شده در مقدمه مرتبط باشند؛ و در این قسمت مؤلفان اختیار به نسبه آزاد دارد تا بحث را به میل خود تدوین و سازمان‌دهی کند، امّا به خاطر داشته باشید که تمرکز باید روی مهم‌ترین یافته‌ها در خصوص مسئله و فرضیه‌های پژوهش باشد. از بحث در خصوص نتایج و تعبیر و تفسیر آن‌ها شروع می‌شود، سپس یک نتیجه‌گیری از یافته‌های به عمل می‌آید که در این قسمت سعی می‌شود نتایج مطالعه حاضر در بدنه دانش موجود قرار گیرد. استلزام های نظری، عملی، تجربی و روش‌شناختی یافته‌ها بیان می‌شود. در پایان محدودیت‌ها و پیشنهادهایی برای مطالعه‌های آتی موردبحث قرار می‌گیرد. به‌طورکلی، این قسمت بین %25 تا %30 از حجم کل مطالب را تشکیل دهد. اگر قسمت روش %25 حجم مطالب را شامل شد این قسمت %30 حجم را شکل خواهد داد و یا برعکس.

 بحث کردن


نتایج

نتایج (Conclusion)

این بخش صرفاً وسیله‌ای است که پژوهشگران را آگاه می‌سازد آیا گزاره‌های آن‌ها مورد تأیید قرارگرفته است یا نه؛ بنابراین، گزارش کار باید به‌گونه‌ای باشد که این بخش را وسیله رسیدن قرار دهد نه این‌که هدف باشد. فقط نتایج را به‌صورت عینی گزارش کنید؛ یعنی، آن‌ها را تبیین و تفسیر نکنید. حتی نتایج را می‌توانید به‌صورت خلاصه‌شده در یک جدول بیاورید زیرا جدول‌ها بهترین وسیله برای نشان دادن میانگین‌ها، انحراف استانداردها و همبستگی‌ها؛ برای نمایش دادن اثرهای اصلی متغیرهای مستقل؛ و برای خلاصه کردن تحلیل‌های آماری استنباطی هستند. از آوردن جدول‌های غیرضروری نظیر جدول آزمون‌های آماری t، F، رگرسیون و غیره جداً خودداری شود. نتایج کمّی را در متن بیان کنید. نتایج بیان‌شده در جدول یا نمودار را مجدداً تکرار نکنید. این قسمت %15 درصد از حجم چکیده مبسوط را تشکیل می‌دهد.


منابع (References)

منابع ارائه‌شده با توجه به فرمت مجله متفاوت می‌باشد ولی به‌صورت معمول در متن خلاصه مبسوط سعی می‌شود حداکثر از 15 منبع استفاده شود. این منابع باید مرتبط‌ترین و تا حد امکان جدیدترین منابع در مورد موضوع موردمطالعه شما باشد؛ و فقط این 15 منبع که در تدوین متن چکیده مبسوط از آن‌ها استفاده‌شده است در فهرست منابع ذکر شود. گاهی پیش می‌آید. مؤلفان محترم در متن اصلی مقاله از منابع زیادی استفاده کرده‌اند و در انتها فقط 15 مورد از آن‌ها را ذکر کرده‌اند. این خلاف رویه‌های علمی است. بهتر است و مؤلفان کوشش کنند در انتهای خلاصه مبسوط همین 15 مورد را گزارش کنند. پس در گزینش منابع معتبر، علمی، مرتبط، جدید و جامع کوشا باشید. فهرست منابع، باید بر اساس حروف الفبا لیست شوند. این قسمت همراه با عنوان و نام نویسنده یا نویسندگان %10 از حجم کل مطالب را تشکیل می‌دهد.

منابع

نمونه چکیده مبسوط انگلیسی

جهت مشاهده نمونه چکیده مبسوط انگلیسی می‌توانید روی لینک زیر کلیک نموده و فایل را دریافت نمایید.

کدام موسسه را برای نگارش چکیده مبسوط برگزینیم؟

برای خدمات پژوهشی از جمله پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر، ترجمه مقاله، فرمت بندی مقاله و سابمیت مقاله و ... کمک گرفتن از موسسات معتبر اهمیت بالایی دارد که یکی از موسساتی که همواره در این زمینه فعالیت دارد سینا ترجمه می باشد. این موسسه یکی از کامل‌ترین پلتفرم تخصصی در حوزه خدمات پژوهشی می‌باشد که تمام تلاش خود را می‌کند تا مسیر پر از فراز و نشیب پذیرش و چاپ مقاله را برای شما هموار سازد. سینا ترجمه به همراه تیم مجرب و متخصص خود درزمینهٔ خدماتی که منجر به افزایش کیفیت و درصد پذیرش مقالات در مجلات مختلف می‌شود، به‌طور کاملاً تخصصی فعالیت دارد. یکی از خدماتی که می تواند شما را یک گام به پذیرش مقاله نزدیک تر نماید نگارش چکیده مبسوط تخصصی می باشد که برای این کار شما عزیزان فقط کافی است فایل مقاله خود را ارسال بفرمایید تا چکیده مبسوط توسط محققان با تجربه با استاندارد درخواست مجله نگارش شود.

مراحل ثبت سفارش چکیده مبسوط انگلیسی (Extended Abstract)

در مطالب بالا سعی کردیم تا به‌طور کامل تمامی مواردی را که برای نگارش چکیده مبسوط انگلیسی لازم است برایتان گردآوری نماییم تا شما عزیزان بتوانید از آن‌ها به بهترین شکل استفاده نمایید؛ اما پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که بهتر است برای تهیه چکیده مبسوط انگلیسی خود از متخصان سینا ترجمه کمک بگیرید تا پذیرش مقاله شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام گیرد زیرا محققان ما ماهانه صدها چکیده مبسوط انگلیسی تهیه‌کرده و برای مجلات سابمیت می‌نمایند ازاین‌رو تبحر کافی در این زمینه‌دارند. پس بهتر است کار را به کاردان بسپارید برای ثبت سفارش چکیده مبسوط انگلیسی باید مراحل زیر را طی کنید:

ثبت سفارش و ارسال فایل مقاله و فرمت مجله به کارشناسان ما

بررسی فایل مقاله و فرمت مجله توسط کارشناسان سایت

تهیه چکیده مبسوط انگلیسی توسط محققان متخصص

تایید نهایی فایل انگلیسی توسط بازرسی و تحویل به شما

برآورد آنلاین و ثبت سفارش چکیده مبسوط

یکی از مهم‌ترین مراحل و موارد برای کسب پذیرش از مجلات معتبر نگارش چکیده مبسوط مناسب می‌باشد درصورتی‌که قصد نوشتن چکیده مبسوط کاملاً تخصصی و ارائه آن به مجلات رادارید می‌توانید از طریق مؤسسات معتبر که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیری و سفارش خود را در کوتاه‌ترین زمان ثبت کرده و با بالاترین کیفیت تحویل بگیرید.

سینا ترجمه به‌منظور رفاه حال مشتریان گرامی، ابزار محاسبه آنلاین قیمت چکیده مبسوط را فراهم کرده تا متقاضیان به‌سرعت بتوانند هزینه نگارش چکیده مبسوط را برآورد نمایند. شما عزیزان می‌توانید با واردکردن اطلاعات مربوط به نگارش چکیده مبسوط هزینه انجام کار را به‌صورت آنلاین برآورد نمایید.

سینا ترجمه

تهیه چکیده مبسوط انگلیسی (Extended Abstract) در سینا ترجمه

ازآنجاکه داوران به خاطر کمبود زمان اول چکیده مبسوط را مطالعه می‌کنند و اگر مورد تأیید بود شروع به مطالعه مقاله می‌کنند نگارش این بخش برای پذیرش و چاپ از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. در همین راستا سینا ترجمه با بهره‌گیری از نخبگان بزرگ مراکز آموزشی کشور، می‌تواند تهیه چکیده مبسوط شمارا به زبان انگلیسی در هر تخصص و رشته‌ای، با بالاترین کیفیت انجام دهد و پذیرش و چاپ شمارا تسریع نماید.

جهت ثبت سفارش و اطلاعات بیشتر برای تهیه چکیده مبسوط انگلیسی (Extended Abstract) می‌توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی(واتس اپ، تلگرام، ایتا) در ارتباط باشید و یل سفارش خود را از طریق لینک زیر ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

در سینا ترجمه تهیه چکیده مبسوط توسط محققان مرتبط به تخصص شما به صورت کاملا حرفه ای قابل انجام می باشد.

در سینا ترجمه چکیده مبسوط برای تمامی زبان ها و تخصص ها قابل انجام می باشد.

بله چکیده مبسوط بسته به نوع مجله می تواند متفاوت باشد مثلا برخی از مجلات برای چکیده مبسوط ساختار زیر را در نظر می گیرند: هدف، مواد و روش­ها، بحث و نتیجه گیری چکیده فارسی باید حداقل 250 کلمه و حداکثر 400 کلمه باشد. بدین معنی که 20 % هدف، 20 % مواد و روش­ها و 60 % بحث و نتیجه گیری نوشته شود. و همچنین برای چکیده مبسوط انگلیسی به ترتیب زیر باشد: چکیده مبسوط انگلیسی ترجمه کامل چکیده مبسوط فارسی بوده و حداقل 250 کلمه و حداکثر 400 کلمه باشد. بخش­های مختلف چکیده مبسوط انگلیسی: Title, Objective, Materials and methods, Result and Discussion, Keywords, باشد.

جهت ثبت سفارش و اطلاعات بیشتر برای تهیه چکیده مبسوط می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی ( واتساپ، اینستاگرام و تلگرام ) در ارتباط باشید.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
چکیده مبسوط برای مقاله انجام میدهید؟
سلام و عرض ادب احتراما زمان انجام چکیده مبسوط 3-4 روز کاری می باشد که در صورت نیاز در حالت فشرده 1-2 روزه هم تقدیم می شود. با تشکر
4 روز پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
چکیده مبسوط برای مقاله انجام میدهید؟
4 روز پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام وقت بخیر چکیده مبسوط مقاله را چند روزه انجام می دهید؟
سلام و عرض ادب احتراما زمان انجام چکیده مبسوط 3-4 روز کاری می باشد که در صورت نیاز در حالت فشرده 1-2 روزه هم تقدیم می شود. با تشکر
2 هفته پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام وقت بخیر چکیده مبسوط مقاله را چند روزه انجام می دهید؟
2 هفته پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام