سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چند منبع برای یک مقاله آکادمیک لازم است؟

انتشار 24 مهر 1397
مطالعه 2 دقیقه

سوال بسیاری از محققان در زمینه نوشتن مقاله این است که چند منبع برای نوشتن مقاله نیاز است.در این بخش دلیل استفاده از منابع و تعداد آنرا برای شما خواهیم گفت.

چند منبع برای یک مقاله آکادمیک لازم است؟

منبع مقاله چیست؟

فرد نویسنده مقاله در پایان باید فهرستی از منابع تهیه کند که از آنها استفاده کرده است.هدف از این کار مشخص کردن مقدار تلاش نویسنده واینکه چقدر تحقیق و پژوهش کرده است و از منابع دیگر استفاده کرده است. فهرست منابع باید به ترتیب حروف الفبای نام و نام خانوادگی نویسنده اثر نوشته شود و این کار هم احترام به حقوق نویسنده است و هم  سوال ها و ابهام های خواننده درباره ی ایده ها و فرض ها و نکات مهمی که در مقاله ی خود بیان کرده ایم، از بین می رود در واقع ما با معرفی منابع  مقاله ی خود را پشتیبانی می کنیم. در حقیقت ما می گوییم که همانطور که فلان دانشمندان نیز در تحقیق خود به فلان نتیجه رسیده اند…. یعنی ما داریم به خواننده می گوییم که این فرض یا جمله ای که بیان کردم در حقیقت از پشتوانه ی علمی برخوردار است. 

چند منبع برای نوشتن یک مقاله کافی است؟

این سوال بسیاری از دانشجویان و محققان حین نوشتن مقاله است که باید به چند منبع اکتفا کرد ؟ درپاسخ به این سوال میتوان گفت بستگی به این داد که شما در پژوهش های فردی خودچقدرتوانسته اید مطلب مفید وکافی برای مقاله خود جمع کنید اگر احساس میکنید که پژوهش های فردی تان کافی نیست و نیاز به منابع دیگری دارید به سراغ منابع معتبر بروید ازمطالب آنها کمک بگیرید تعداداستفاده از منابع مهم نیست مهم نحوه استفاده از این منابع میباشد که نباید عین مطلب را کپی کنید فقط باید ازآن مطلب استفاده کنید و نتیجه گیری کنید .اگر در مقاله شما جملاتی وجوددارد که پشتوانه علمی ندارند باید از منابع دیگر کمک بگیرید چون نوشته مبهم در مقاله خواننده را سردرگم میکند و اصولا ارزش علمی چندانی هم ندارد پس جملات مبهم نیاز به منبع دارند.واینکه اگر در نوشته خود از مطالبی استفاده کرده اید که دویا چند نظر راجع به آنها وجود دارد سعی کنید از دیدگاه همه منابع آنرا بررسی کنید و همه منابع را ذکر کنید.واینکه درباره موضوعی که میخواهید بنویسید ممکن است در بعضی بخش هایش ضعف علمی داشته باشید در این بخش ها حتما باید از منابع معتبر استفاده کنید و منبع را ذکرنمایید.

 

توجه: منابعی که استفاد میکنید لزوما نیاز نیست که کتاب یا مقاله باشد میتوانید از روزنامه ها سایت های اینترنتی  مطالب عنوان شده در کنفرانس های بین المللی و داخلی دایره المعارف ها و..نیز استفاده کنید به شرط اینکه منبع مسنتد خود را در پایان مقاله ذکرکنید

 نتیجه گیری

شما میتوانید از منابع مرتبط مختلف در مقاله خود استفاده کنید تعداد منابع مهم نیست فقط نحوه استفاده صحیح و نتیجه گیری از آن مهم است. واینکه به حقوق نویسنده احترام بگذاریم تا جایی که مطمعن شوید مقاله ای که نوشته اید واقعا کافی و مفید است وهیچ نقطه ابهامی وجود ندارد مقاله را ادامه دهید و از منابع مورد نیاز کمک بگیرید.

 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام