سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چرا مقاله من ریجکت می شود؟

انتشار 24 خرداد 1397
مطالعه 2 دقیقه

وقتی که مقاله ای به مجله ای با کیفیت بالا فرستاده می شود، قطعا پیش از اینکه به دست سردبیر مجله دیده و برای داوری انتخاب شود، به دقت مورد بررسی اولیه و به اصطلاح “غربال” می شود.

چرا مقاله من ریجکت می شود؟

حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد مقالات فرستاده شده به مجله های الزویر (Elsevier) از مرحله “غربال” گذر نکرده، و بدست نویسنده برگشت داده می شوند. اجتناب از خطاهای نوشتاری، شما مانع از اتلاف وقت و انرژی کارکنان سردبیر و مجله و همچنین داوران می شود، که باعث می شود مقاله شما به دلایل غیر از موارد علمی غیر قابل اجرا باشد. روشن است که نوشتن یک متن می تواند منبع تشویق، خستگی، و تمرکززدایی و امتناع از رد مقاله باشد، به طوری که به هیچ وجه به دلایلی مانند «مقاله جذابیتی برای این مجله. " به طور خاص، "انتزاعی" و "مقدمه" تکراری، تکراری و غیر قابل شنیدن ممکن است داور را از مطالعه ادامه مقاله منع نکند، که به این معنی است که مقاله شما رد می شود!

ریجکت مقاله

یکی از مهمترین اقدامات ISP (پذیرش)، مقاله ISI، دیدگاه سردبیر و مجله مجله است که مقاله شما ممکن است از مجله ویراستار و مجله درخواست نشر مقاله شما را در مجله ISI نپذیرد.  تنها شما می توانید پس از اصلاح مشکل مقاله، با توجه به دلیل آن، دوباره ثبت نام کنید و بفرستید، شما می توانید  با دانستن و رعایت اصول اشاره به مقاله از مجله، که در زیر بحث شده است موفق شوید .. فراموش نکنید که این رد شدن به معنای ارزش بی اهمیت پروژه تحقیق علمی شما نیست.

دلایل ریجکت مقالات

1- مقاله "مرحله تسلط فنی" را تصویب نمی کند

دلیل اصلی رد شدن مقاله در مرحله "بررسی تکنیکی" این است:

مظنون به "سرقت ادبی": کپی کردن مقالات دیگر، ارسال یک مقاله به یک یا چند مجله دیگر همزمان و یا استفاده از فرم های چاپ شده بدون اجازه انتشار
مقاله ناقص است: یک عنوان ندارد، یا هیچ کلیدواژه ای ندارد و ...
کیفیت انگلیسی مقاله برای داوری مناسب نیست
اشکال قابل خواندن نیست
منابع ناقص یا خیلی قدیمی هستند
2. موضوع مقاله در مجله: به عنوان مثال، برای مجله کربن، مقاله ای که هیچ چیز درباره علم کربن صحبت نمی کند، در مجله کربن نیست، اگرچه موضوع مجله است. .

3. مقاله کامل نیست: به عنوان مثال، مقاله در بررسی است که به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است، یا نتایج مقاله با برخی از کار تحقیق دیگران مقایسه شده است، اما بخشی از پژوهش مقایسه شده است با مطالعه تطبیقی ​​نجوم.

4. فرایند تجزیه و تحلیل اطلاعات معیوب است.

5. نتیجه گیری مقاله را نمی توان از بخش های دیگر مقاله (از یافته ها و استدلال ها) بدست آورد. یافتهها و استدلالات مقاله نمیتواند از نتایج پیشنهادی پشتیبانی کند: برای مثال، استدلالها غلط هستند، یا دادههای با نتیجه گیری خواندن، یا بخش نتیجه گیری مقاله نوشته شده است که بخش اصلی مقاله را نادیده میگیرد.

6. مقاله صرفا یک تمثیل ساده از یک مقاله قبلی است (معمولا از نویسنده آن)، که اساسا هیچ چیز جدیدی برای گرفتن ندارد.

7. مقاله قابل خواندن: با توجه به دستور زبان و نوشتن مشکلات.

8. مقاله خسته کننده است: در زمینه جذابیت مهم نیست.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام