سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

فرم های مورد نیاز برای سابمیت مقاله

انتشار 9 مهر 1397
مطالعه 4 دقیقه

در هنگام سابمیت مقاله در مجله انتخابی، علاوه بر فایل مقاله، فرم های دیگری نیز از شما خواسته می شود که ارسال آنها ضروری می باشد که از جمله انها Cover letter, Copyright و title page می باشند.

فرم های مورد نیاز برای سابمیت مقاله

در ارسال مقاله خود به مجله عجله نکنید. پس از اتمام نگارش مقاله خود، چندین بار مقاله را بخوانید و در صورت امکان، از همکاران و اساتید با تجربه خود بخواهید آن را مطالعه و نقایص احتمالی را برای شما مشخص کنند. بهتر است مقاله را به یک نفر که به زبان انگلیسی مسلط تر از شماست نیز بدهید. 
ساده نویسی، روانی مطلب و قابل فهم بودن آن اهمیت زیادی در جلب نظر مثبت سردبیر دارد. حتما غلطهای املایی و گرامری متن را ، با فعال کردن گزینه کنترل املا و گرامر کلمات نرم افزار Word برطرف نمایید. نهایتا خودتان، املای تک تک کلمات را چک کنید، زیرا این نرم افزار قادر به شناسایی املای لغات و اصطلاحات تخصصی نمی باشد.
با استفاده از این نرم افزار و سایت می توانید ایراد های گرامری خود را برطرف کنید:

  • /http://www.gingersoftware.com
  • /http://www.paperrater.com

آماده سازی مقاله بر اساس دستورالعمل مجله انتخابی

پس از انتخاب قطعی مجله مورد نظر، قسمت راهنمای نویسندگان آن را با دقت بخوانید. در واقع مقاله شما باید در چارچوب مورد نظر آن مجله تنظیم شده باشد، در غیر این صورت مقاله تان از جانب سردبیر برگشت داده خواهد شد یا در صورت پذیرش اولیه، مراحل بررسی طولانی تری را پشت سر خواهد گذاشت. هر چه بیشتر به این قسمت اهمیت دهید، سردبیر نسبت به مقاله شما دید مثبت تری پیدا می کند.
دستورالعمل کلی مجلات برای تنظیم مقالات تقریبا مشابه است. صفحه عنوان، چکیده، واژگان کلیدی، مقدمه، مواد و روش ها، نتایج، بحث، نتیجه گیری و مراجع، بخشهایی هستند که حتما باید وجود داشته باشند، اما اینکه آنها به دنبال هم آورده شوند یا هر یک در صفحات جداگانه ای قرار گیرند، فاصله بین خطوط چقدر باشد، از چه فونتی استفاده شود، حجم هر قسمت حداکثر چقدر باشد، مراجع با چه سبکی نوشته شوند و مطالبی از این دست، به چارچوب مورد نظر مجله بستگی دارد.
اکثر مجلات ترجیح می دهند شکل ها و جدول ها در صفحاتی جداگانه درج شوند، نه لابه لای متن؛ بنابراین برای هر شکل یا جدول، صفحه ای مستقل اختصاص دهید. نکته مهم آن است که هنگام اِعمال تغییرات مورد نظر مجله، مراقب باشید که مطلبی اشتباها پاک نشود.
روش ایده آل آن است که همزمان با تألیف مقاله، یعنی از همان زمان که بررسی متون را انجام می دهید، مجله مورد نظرتان را انتخاب و با مطالعه راهنمای نویسندگان، شیوه نوشتن را به سبک مورد نظر آن مجله در آورید.

گاهی مجلات علاوه بر مقاله اصلی ، مواردی دیگری همچون cover letter، copyright و tilte page را نیز از نویسنده مقاله می خواهند. برای آشنایی با محتویات این فایل ها، هر کدام را بطور کلی توضیح می دهیم.

صفحه عنوان title page

از آنجا که مجلات مختلف دستورالعملهای گوناگونی برای تنظیم این قسمت در نظر می گیرند، در اینجا نیز باید به راهنمای نویسندگان مجله مراجعه کنید. به طور کلی صفحه عنوان، دربردارنده عنوان مقاله در بالا و اسامی نویسندگان در پایین می باشد. نام و نام خانوادگی کامل نویسندگان، بالاترین درجه علمی، سِمت، موقعیت آکادمیک، آدرس و نام گروه یا مؤسسه ای که پژوهش در آنجا انجام شده است باید ذکر گردد. قسمت پایین صفحه به مشخصات نویسنده مسئول مکاتبات، شامل نام و نام خانوادگی، درجه علمی، آدرس دقیق پستی، تلفن، فکس (با ذکر کد بین المللی کشور ) و پست الکترونیک آکادمیک تعلق دارد.

نامه همراه مقاله cover letter

تصویرکاور لتر نوشته ای است که معمولا هنگام سابمیت مقاله باید به همراه مقاله خود به مجله ارسال نمایید. در واقع کاور لتر اولین نوشته ایست که ادیتور آنرا مطالعه و بررسی میکند و در واقع بر اساس همین نامه هست که ادیتور درباره مقاله شما تصمیم و نسبت به انتخاب داور اقدام میکند. با توجه به اینکه تهیه کاور لتر نقش مهمی در روند بررسی مقاله شما ایفا میکند، در نتیجه دانستن نکات مهم در نوشتن آن کمک شایانی به شما خواهد کرد.

نکات مهم در نوشتن کاورلتر coverletter

  • اولین نکته ای این است که کاور لتر چکیده مقاله نیست. پس نباید چکیده را در کاور لتر کپی پیست کنید!!
  • در اولین پارگراف ای نامه،عنوان مقاله خود، نویسندگان ، تیم و یا گروه تحقیقاتی و علاقه کاری خود را معرفی میکنید وسپس به بیان اینکه این مقاله در مجله دیگری ثبت نشده میپردازید. بد نیست علت اینکه چرا این مجله را برای سابمیت مقاله خود انتخاب کردید را نیز بیان کنید.
  • پس از معرفی، خیلی خلاصه اهداف تحقیق و نتایج کار خود را بیان کنید. از پرداختن به جزئیات مقاله بپرهیزید. فراموش نکنید که این نامه باید دربردارنده جملاتی باشد که باعث تشویق ادیتور جهت بررسی مقاله شما و ارجاع آن به داورهای مناسب شود. لذا در نوشتن این نامه باید دقت کافی بخرج دهید.
  • پس از بیان نکات ذکر شده، در یک پاراگراف جداگانه به یبان کانتربیوشن های تحقیق (بصورت تیتر وار) بیان کاربرهای عملی تحقیق خود و اینکه تحقیق فعلی شما چگونه میتواند باعث پیشرفت تحقیقات آتی شود، بپردازید. مثلا اگر نتایج کار شما میتواند جهت درمان یک بیماری مهم مورد استفاده قرار گیرد حتما در این نامه به بیان آن بپردازید تا ادیتور نسبت به بررسی مقاله شما با انگیزه بیشتری برخورد نماید.
  • آخرین نکته رعایت نکات ظریف نوشتاری وگرامری است.حتما قبل از سابمیت مقاله ،کاور لتر رو به یک متخصص بدهید تا از لحاظ گرامری آن را چک کند.

فرم copyright

تصویربرخی از مجلات از نویسندگان می خواهند تا فرم مخصوصی بنام copyright ( ویژه آن مجله است و در سایت مجله قابل دانلود است) را تکمیل کرده و همراه فایل مقاله ارسال نمایند.  در این فرم یکسری اطلاعات در مورد محتوای مقاله ( عنوان، تعداد کلمات مقاله، کپی بودن یا نبودن اشکال و نمودارها ، مشخصات نویسندگان و ...) از شما خواسته می شود و همچنین درخواست می شود که این فرم توسط نویسنده مسئول و یا تمامی نویسندگان امضا شود. این فرم copyright برای برخی مجلات بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین در تکمیل آن دقت کامل داشته باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام