سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

دلایل علمی و فنی رد شدن مقاله

انتشار 10 تیر 1399
مطالعه 6 دقیقه

در این مطلب دلایل ردشدن مقاله و همچنین 5 نکته ی مهم برای جلوگیری از رد شدن مقاله را شرح داده ایم.

دلایل علمی و فنی رد شدن مقاله

دلایل علمی و فنی رد شدن مقاله

  1. محدوده­ ی پژوهش و تحقیق شما با مجله یکی نیست. بنابراین مجله ­ای که شما مقاله ­تان را برایش ارسال کردید تشخیص خواهد داد این تحقیق برای خوانندگانش جذاب نخواهد بود.
  2. نوشته ­ی شما تمامی بخش ­های لازم برای مجله را ندارد.
  3. نوشته ­ی شما دارای سرقت ادبی است، به این معنا که محتوای درون آن پیش ­تر در مقالات علمی دیگر بیان شده است. بررسی سرقت ادبی مقالات پیش از ارسال آن­ ها برای مجلات یکی از مهم ­ترین کارهاییست که باید انجام دهید. در این صورت می­ توانید خیلی سریع­ تر جهت رفع سرقت ادبی مقاله اقدام کنید کنید تا به این دلیل توسط مجله مورد نظرتان رد نشود.
  4. مقاله شما کمبود اطلاعات دارد و آنچه در عنوان ارائه کردید را بیان نمی­ کند.
  5. نتایجی که در مقاله ارائه کرده ­اید تعمیم داده نمی ­شوند.
  6. روش تحقیق و سایر روش ­های به کار گرفته شده در این پژوهش واضح و قابل شناسایی نیستند.
  7. مباحث و اطلاعات ارائه شده در مقاله برای رساندن ایده و نظریه اصلی کامل نیستند.
  8. نتایج ارائه شده از نظر آماری معتبر نیستند.
  9. این پژوهش با وجود ارائه ­ی نظریه ها و مشاهدات مختلف بعنوان یک تحقیق کامل شناخته نمی ­شود.
  10. نتایج و فرضیات ارائه شده با اطلاعات کافی ساپورت نمی­ شوند.

دلایل نگارشی رد شدن مقاله

  1. دستورالعمل­ های ارائه شده از سمت مجله در نگارش مقاله رعایت نشده است.
  2. شما بیش از حد به مقالات پیشین خودتان یا نویسنده­ ی همکارتان در مقاله اشاره کرده­ اید.
  3. منابع استفاده شده در این مقاله فاکتور ضریب تاثیر یا Impact Factor کافی ندارند یا خیلی قدیمی هستند.
  4. نگارش ضعیف و انتخاب لغات نادرست. این مورد بخصوص زمانی که می­ خواهید یک مقاله انگلیسی بنویسید باید بیشتر بررسی شود. شما می ­توانید برای بررسی اشتباهات نگارشی و ویرایش مقاله خود از نرم افزار گرامرلی کمک بگیرید.
  5. مباحث به وضوح نوشته نشده اند یا نامعتبر و غیرمنطقی به نظر می­ رسند.
  6. ساختار نوشتن یک مقاله علمی رعایت نشده است.
  7. همین مقاله برای چندین مجله دیگر نیز به طور همزمان ارسال شده است.
  8. این پژوهش به قدری قدرتمند نیست که برای این مجله تاثیر مثبتی داشته باشد.

رعایت این نکات مهم به شما کمک می کند تا از رد مقاله توسط سردبیر جلوگیری کنید:

متن نامرتب

غلط های املایی، اشتباهات گرامری و نگارش ضعیف باعث ذهنیت بد سردبیر می شود. البته، اشتباهات معمولا رخ می دهند، اما خواندن متن با خطاهای زبانی فراوان دشوار است-که این اشتباهات می تواند چنان گیج کننده باشد که مانع درک محتوا شود. هم چنین اشتباهات مکرر نشان می دهد که دقت لازم در نظر گرفته نشده و توجه لازم برای نگارش یک متن با کیفیت بالا لحاظ نشده است. غلط های املایی، اشتباهات گرامری و نگارش ضعیف باعث ذهنیت بد سردبیر می شود. البته، اشتباهات معمولا رخ می دهند، اما خواندن متن با خطاهای زبانی فراوان دشوار است-که این اشتباهات می تواند چنان گیج کننده باشد که مانع درک محتوا شود. هم چنین اشتباهات مکرر نشان می دهد که دقت لازم در نظر گرفته نشده و توجه لازم برای نگارش یک متن با کیفیت بالا لحاظ نشده است.
چگونه می توانید از رد اجتناب کنید: زمانی که در حال نوشتن هستید مراقب باشید و با دقت به آنچه می نویسید فکر کنید. مقاله خود را ویرایش کنید و از نویسندگان همکار نیز بخواهید آن را ویرایش کنند. ایده خوبی است قبل از ارسال، از کسی که تا به حال مقاله را نخوانده بخواهید - که ممکن است هم کلاسی یا دوست تان باشد- خطاهای زبانی و تایپی را بررسی کن.

پیام مبهم

چه تلاشی برای گفتن آنچه تحقیق کردید انجام داده اید؟ پیام تان روشن یا مبهم است؟ سردبیر پیام شما را خصوصا در چکیده دنبال خواهد کرد. نتایجی که به اشتراک می گذارید مهم است، بنابراین با نگارش مبهم آن را از بین نبر.
چگونه می توانید از رد اجتناب کنید: اگر می خواهید پیام خود را به وضوح منتقل کنید سعی کنید پیام را به تکه های کوچک تر تفکیک کنید. جملات کوتاه می توانند با از بین بردن ابهام و بی نظمی از پیام تان، معنا را روشن کنند. هنگامی که می خواهید به روشنی پیام خود را بیان کنید، می توانید زبان ساده تری انتخاب کنید. از همکلاسی تان یا کسی که در مقاله همکاری نداشته بخواهید تا آن را بخواند و بگوید فکر می کند پیام شما چیست- این کار به شما ایده می دهد که پیام چگونه درک می شود.

تناقض و نادرستی

تناقض این احساس را القاء می کند که متن –و تحقیق شما- خیلی دقیق نیست. اگر آمار بخش یافته ها با آن چه در نتیجه گیری بحث کرده اید هم خوانی نداشته باشد، یا اگر شرح جدول به شکل صفحه قبلی اشاره کند سردبیر متوجه خواهد شد.
چگونه می توانید از رد اجتناب کنید: چندین بار با دقت مقاله را بررسی کنید. قبل از آن که شروع به نوشتن کنید فهرستی از نقاط مهم –جاهایی که ممکن است اشتباه کنید- تهیه کنید- به جزئیات متن بروید، به همه جاهایی که به داده ارجاع داده اید، مجددا رجوع کرده و نکات مهم را بررسی کنید. می توانید از عملکرد ctrl+F در Word به منظور جایابی کلمات و اعداد استفاده کنید. علاوه بر این، سیستم غلط گیر حرفه ای نیز به شما کمک خواهد کرد.

عدم تناسب

سردبیر به سرعت متوجه خواهد شد که مقاله شما در حوزه موضوعی مجله است یا نه و در صورتی که مورد دوم را تشخیص دهد آن را رد خواهد کرد. بسیاری از مجلات مجموعه خاصی از قوانین یا معیارها را برای نویسندگان دارند که بر اساس آن سردبیران مقاله را بدون بررسی رد می کنند.
چگونه می توانید از رد اجتناب کنید: قبل از ارسال مقاله، بررسی کنید مقاله در حوزه موضوعی مجله باشد- برای تعیین مناسب ترین مجله برای مقاله، علاوه بر مطالعه حوزه موضوعی فعالیت مجله، می توانید از مجله یاب الزویر http://journalfinder.elsevier.com استفاده کنید. اگر مقاله در حوزه موضوعی مجله بود، راهنمای نویسندگان را بخوانید (معمولا در صفحه نخست مجله در دسترس است). اگر مطابقت نداشت مجله دیگری برای ارسال پیدا کنید.

تاثیر یا تازگی نامعلوم

سردبیر به دنبال آن خواهد بود که بداند چه چیزی در تحقیق تان جدید است و چه تاثیری بر حوزه موضوعی دارد. آن ها به دنبال یک جمله روشن خواهند بود که بگوید چرا مقاله تان مهم است و چرا آن ها باید مقاله را برای انتشار در مجله شان بپذیرند.
چگونه می توانید از رد اجتناب کنید: در مورد یافته های خود به وضوح صحبت کنید. راجع به چیزی که به بنیان دانش حوزه می افزایید بیاندیشید. هم چنین به تاثیر تحقیقاتی خود فکر کنید. عنوان مکان مناسبی برای شروع است: آیا عنوان تان جذاب است؟ آیا داستان و نکته اصلی آنچه می خواهید بگویید را نشان می دهد؟ مراقب باشید چرا که اغراق در تاثیر و تعمیم نادرست نتایج می تواند تاثیر بدتری بر شانس موفقیت شما داشته باشد.

خدمات موسسه سینا

موسسه سینا با داشتن کادر باسابقه در هر زمینه ی علمی و پژوهشی, مقالات شما را بصورت حرفه ای بررسی می کند تا قبل از چاپ شدن در مجله تمام اصلاحات لازم صورت گیرد و پذیرش بدون مشکلی داشته باشید.

جهت تماس با موسسه سینا به ایمیل زیر مراجعه نمایید:

pub.sina@gmail.com

تلفن ثابت:

04133250787

تلفن همراه:

09149724522

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام