سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر کشور

انتشار 30 اردیبهشت 1398
مطالعه 2 دقیقه

نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) منتشر شد.

دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر کشور

محمدجواد دهقانی، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور مربوط به سال ۹۷-۹۶ به صورت کامل منتشر شده است.

دهقانی اظهار کرد: در رتبه‌بندی سال ۹۶- ۹۷ در مجموع ۱۹۲ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد، ۸۴ دانشگاه جامع، ۲۹ دانشگاه صنعتی، ۴۵ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، چهار دانشگاه هنر و ۳۰ موسسه پژوهشی حضور دارند.

تعداد دانشگاه‌های حاضر در نظام رتبه‌بندی ISC

https://cdn.isna.ir/d/2019/05/20/3/57880158.jpg

https://cdn.isna.ir/d/2019/05/20/3/57880202.jpg

بر اساس اعلام گروه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور در ISC، در رتبه‌بندی منتشر شده بخشی از اطلاعات توسط دانشگاه‌ها و موسسات از طریق پرسشنامه الکترونیکی گروه رتبه‌بندی جمع‌آوری و بخشی دیگر از اطلاعات مورد نیاز رتبه‌بندی که پژوهش محور بوده‌اند نیز توسط کارشناسان گروه رتبه‌بندی ISC از پایگاه‌های اطلاعاتی WoS و ISC گردآوری و محاسبه شد.

نظر به فعالیت‌های متفاوت مراکز آموزشی در کشور و تفاوت بین آنها، نتایج رتبه‌بندی ISC در پنج زیرگروه دانشگاه‌های جامع، دانشگاه‌های صنعتی، پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌های هنر و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ارائه می‌شود.

۸۴ دانشگاه از دانشگاه‌های جامع کشور در رتبه‌بندی سال ۹۷-۱۳۹۶ حضور داشته‌اند. دانشگاه تهران همچون سال‌های گذشته رتبه اول را در بین دانشگاه‌های جامع به خود اختصاص داده است.

https://cdn.isna.ir/d/2019/05/20/3/57880199.jpg

۲۹ دانشگاه از دانشگاه‌های صنعتی کشور در رتبه‌بندی سال ۹۷-۱۳۹۶ حضور داشته‌اند. دانشگاه صنعتی شریف رتبه اول را در بین دانشگاه‌های صنعتی به خود اختصاص داده است.

https://cdn.isna.ir/d/2019/05/20/3/57880196.jpg

سرپرست ISC گفت: ۴۵ دانشگاه از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در رتبه‌بندی سال ۹۷-۱۳۹۶ حضور داشته‌اند. دانشگاه علوم پزشکی تهران همچون سال‌های گذشته رتبه اول را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی به خود اختصاص داده است.

https://cdn.isna.ir/d/2019/05/20/3/57880198.jpg

چهار دانشگاه از دانشگاه‌های هنر کشور در رتبه‌بندی سال ۹۷-۱۳۹۶ حضور داشته‌اند. دانشگاه هنر اصفهان رتبه اول را در بین دانشگاه‌های هنر به خود اختصاص داده است.

https://cdn.isna.ir/d/2019/05/20/3/57880200.jpg

۳۰ پژوهشگاه و موسسه پژوهشی در رتبه‌بندی سال ۹۷-۱۳۹۶ حضور داشته‌اند. پژوهشگاه دانش‌های بنیادی رتبه اول را در بین پژوهشگاه و موسسه پژوهشی را به خود اختصاص داده است.

پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، پژوهشگاه مواد و انرژی، پژوهشگاه رویان و پژوهشگاه صنعت نفت به ترتیب جایگاه اول تا پنجم در جمع ۳۰ پژوهشگاه برتر کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

https://cdn.isna.ir/d/2019/05/20/3/57880201.jpg

با توجه به تغییرات در روش‌شناسی مرتبط با پژوهشگاه‌ها و نیز با توجه به ماهیت متفاوت فعالیت‌ها و ماموریت‌های موسسات پژوهشی که بیشتر در زمینه پژوهشی فعالیت دارند، تغییراتی در روش‌شناسی معیار آموزش و معیار فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و صنعتی مرتبط به پژوهشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایجاد شد و مبالغ قراردادهای تحقیقاتی به شاخص‌ها اضافه شد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام