سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

دانلود سوالات و پاسخنامه آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی کشاورزی-اب

انتشار 23 اردیبهشت 1397
مطالعه 2 دقیقه

مجموعه مهندسی کشاورزی - آب با کد 1302 در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی روزانه ، شبانه ( نوبت دوم ) ، پردیس خودگردان و غیرانتفاعی دانشجو می پذیرد . این مجموعه شامل رشته های مهندسی آبیاری و زهکشی ، مهندسی سازه های آبی ، مهندسی منابع آب و مهندسی هواشناسی کشاورزی می باشد .

دانلود سوالات و پاسخنامه آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی کشاورزی-اب

هدف این رشته استفاده از آب در کشاورزی است . بنابراین یک مهندس آب باید با آب و ویژگی های آن،طریقه انتقال آب به محل مصرف و طریقه استحصال آب آشنا باشد و برای تسلط به موارد فوق لازم است که از دانش های دیگری از قبیل:   

زمین شناسی، هوا شناسی،خاک شناسی،گیاه شناسی،طراحی و ساخت تاسیسات آبی و مکانیزم مصرف آب توسط خاک و گیاه اطلاع داشته باشد . به عبارت دیگر این گرایش ،علم آب وخاک است و دانشجویان درباره نحوه رساندن آب تا مزرعه توسط کانالها یا لوله های انتقال آب و شبکه های توزیع آب در زمین زراعی،  تامین نیاز محصولات زراعی و باغی با روشهای مختلف آبیاری،خارج ساختن آبهای اضافی از پیرامون ریشه به منظور تنفس ریشه گیاه توسط شبکه های زهکشی و احداث سد های انحرافی و خاکی برای آبیاری کشاورزی،آموزش می بینند.

توانایی های لازم رشته مهندسی کشاورزی آب

مهندسی کشاورزی دارای ۱۰ گرایش است که در این میان سه گرایش مهندسی آب ،مهندسی اقتصاد کشاوزی و مهندسی ماشین های کشاورزی از بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی،دانشجو می پذیرد. به عبارت دیگر در این سه گرایش دانشجویان باید بر دروس ریاضی و فیزیک مسلط بوده و بتوانند بخوبی تجزیه و تحلیل کرده و محاسبه کنند و ازعهده دروس مهم این رشته برآیند .

موقعیت شغلی رشته مهندسی کشاورزی آب در ایران

در کشور ما کشاورزی محور توسعه شناخته شده است و محور کشاورزی نیز آب است . پس باید دراین زمینه سرمایه گذاری کنیم .هر چند که در زمینه منابع آب، سر مایه گذاری بسیار خوبی شده است واین سرمایه گذاری ادامه نیز دارد تاجایی که به جرات می توانیم بگوییم که اگر زمانی در مملکتمان پولی برای راهسازی نداشته باشیم ،حتما پولی برای استحصال و توزیع آب کنار خواهیم گذاشت . بنا براین فارغ التحصیلان این رشته بازارکارخوبی دارند و در آینده بازار کار آنها بهتر نیز خواهد شد .

در حال حاضر نیز فارغ التحصیلان این رشته دربخش خصوصی،وزارت نیرو،وزارت جهاد کشاورزی،مهندسین مشاور آب و خاک،پیمانکاری های مختلف و شیلات زمینه کاری دارند. برای مثال در بخش شیلات طراحی استخر برای پروش ماهی در حیطه کار مهندسین آب است.

رشته های دکترای مهندسی کشاورزی آب

بازارکار کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی آب

بازارکار و آینده شغلی رشته کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی گرایش مهندسی منابع آب در قالب مشاغل مرتبط با این رشته معرفی شده اند.

  •  استاد دانشگاه
  •   پژوهشگر  
  •    مدیر کنترل پروژه 
  •    کارشناس کنترل کیفیت
  •    مهندس کشاورزی

 

در بخش زیر از سایت موسسه سینا، سوالات و پاسخ نامه آزمون کارشناسی ارشد کشاورزی در رشته آب از سال ۹۴ تا 97 مطرح شده است که امیدواریم شما را در تصمیم گیری هرچه موفق تر یاری کند. 

گروه

سال

مقطع/رشته

سوال

کلید

کشاورزی

۹۴

کارشناسی ارشد/ آب

دفترچه سوال

کلید سوال

کشاورزی

۹۵

کارشناسی ارشد/ آب

دفترچه سوال

کلید سوال

کشاورزی

96

کارشناسی ارشد/ آب

دفترچه سوال

کلید سوال

کشاورزی

97

کارشناسی ارشد/ آب

دفترچه سوال

کلید سوال

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام