سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

دانشگاه های برتر کشور آلمان کدامند؟

انتشار 17 اردیبهشت 1397
مطالعه 2 دقیقه

موسسه سینا بر آن شده است تا در سری مقالات خود دانشگاه های برتر کشور خارجی مختلف را بررسی کند. در این مقاله دانشگاه های برتر کشور آلمان را معرفی کند.

دانشگاه های برتر کشور آلمان کدامند؟

امروزه بسیاری از دانشجویان اقدام به ادامه تحصیل در کشورهای خارجی می کنند که آمار آن نیز روز به روز افزایش می یابدو دلایل مختلفی هم می تواند داشته باشد؛ از امکانات و فناوری های علمی و آموزشی که در اختیار فرد قرار می گیرد تا رفاه احتماعی و زندگی نسبی خوب بسیاری از این کشورها. شناخت دانشگاه های برتر این کشورها می تواند در انتخاب بهتر کشور مقصد  کمک بالایی کند.به دلیل اهمیت این موضوع موسسه سینا بر آن شده است تا در سری مقالات خود دانشگاه های برتر کشور های خارجی مختلف را بررسی کند. در این مقاله دانشگاه های برتر کشور آلمان مورد کنکاش قرار گرفته است.

دانشگاه های برتر کشور آلمان کدامند؟

شاید بتوان گفت که آلمان جزو محبوب ترین کشورها برای دانشجویان خارجی است که قصد ادامه تحصیل در خارج را دارند. دلیل آن را هم می توان به حمایت دولت این کشور از این دانشجوها دانست. در بسیاری از دانشگاه های این کشور هزینه تحصیل دانشجوی خارجی با دانشجوی بومی در آلمان یکسان بوده و در برخی موارد حتی شرایط تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی فراهم می آید. در ادامه سعی می کنیم  تا دانشگاه های برتر کشور آلمان را برای شما معرفی کنیم.

دانشگاه فریه برلین -Freie University of Berlin

این دانشگاه بزرگترین دانشگاه از چهار دانشگاه تحقیقاتی آلمان است و می توان گفت یکی از بهترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود. این دانشگاه در رتبه بندی QS) QS World University Rankings) که سالانه دانشگاه های جهان را رتبه بندی می کند، در رتبه 87 دنیا قرار گرفته و در رشته های مختلف هنری، علوم انسانی و علوم اجتماعی در دنیا می توان گفت حرف اول را می زند.

دانشگاه هومبولت برلین-  Humbolt University of Berlin

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آلمان است که در سال 2013 در فهرست تایمز برای برترین دانشگاه های جهان در رتبه 99 مین جهانی قرار گرفت که نشان می دهد اعتبار بسیار بالایی در سطح جهان دارد. می توان گفت که ده درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل داده و این رقم رو به افزایش می باشد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های تحقیق محور بوده و در رشته های هواشناسی و تغییرات جوی، اقتصاد و تاریخ علم دارای اساتید معروف جهانی است.

دانشگاه ‌فنی مونیخ

از نظر رتبه بندی جهانی دانشگاه های دنیا این دانشگاه در جایگاه 53 قرار گرفته و دربین دانشگاه های آلمان بهترین رتبه را دارا می باشد. 16 درصد جمعیت دانشجوی این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل داده اند که  رقمی معادل 5000 دانشجو را شامل می شود. این دانشگاه در رشته های فنی و مهندسی از شهرت جهانی برخوردار است.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

می توان گفت که این دانشگاه جزو قدیمی ترین دانشگاه های جهان است و در رتبه بندی جهانی دارای جایگاه 60 ام بوده و در آلمان رتبه سوم را دارد. 15 درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل داده اند که رقم قابل توجهی می باشد. این دانشگاه در رشته های مختلفی فعالیت کرده که می تواند انتخاب خوبی برای دانشجویان برای ادامه تحصیل باشد.

دانشگاه هایدلبرگ

این دانشگاه قدمتی 700 ساله دارد و جزو قدیمی ترین دانشگاه های اروپا و دنیا محسوب می شود و از نظر جایگاه جهانی رتبه 55 و در آلمان جایگاه دوم را دارد. رشته های علوم پایه این دانشگاه از شهرت جهانی برخوردار هستند. 20 درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می دهد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام