سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

در مورد پایگاه SCOPUS

انتشار 25 اردیبهشت 1398
مطالعه 3 دقیقه

مجلات scopus ازجمله مجلاتی میباشند که تقریبا در زمینه همه رشته ها مقاله پذیرش میکنند پذیرش مقاله این پایگاه نسبت به پایگاه معتبر pubmed درصد بیشتری از مقالات را پوشش میدهد.

در مورد پایگاه SCOPUS

یکی از محیط های جستجو برای مقالات و و ژورنالهای معتبر scopus میباشد که مقالات و ژورنالهای آن توسط پایگاه علمی الزویر(elsevier) تهیه شده است.در این پایگاه مجلات به چهار دسته Q1، Q2، Q3،Q4تقسیم میشود که علامت Q نشان دهنده کیفیت ژورنال میباشد. همچنین برای هر مولف یک کد شناسایی یا پروفایل نیز ارائه می کند که کد جهانی آن مولف به شمار می رود. در حال حاضر پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس Scopus بیش از 25 میلیون مقاله و سند را در خود جای داده است.بعد از مجلات ISI که شهرت و اعتبار جهانی دارند مجلات معتبر SCOPUS قرار دارد که محبوبیت و شهرت آن بعد از مجلات اسکوپوس است و تقریبا میتوان گفت دومین پایگاه معتبر و پرطرفدار در دنیا است.

 برای داشتن مقاله اسکوپوس لازم است که شما در نشریه ای که موفق شده نمایه اسکوپوس را کسب نماید مقاله خود را به چاپ برسانید از جمله مزیت های این نمایه داشتن یک پایگاه جامع است که بر خلاف تامسون رویترز تمامی مقالاتی که در نشریات نمایه شده در اسکوپوس چاپ می شوند، در این پایگاه نیز نمایه می شوند و با این خصوصیت عالی شما امکان محاسبه تعداد استنادات به هر مقاله را فراهم می شود.

اسکوپوس همچنین برای هر نویسنده، پروفایل هم ارائه می‌دهد که اطلاعات مهمی را در بر دارد مانند affiliation (وابستگی به دانشگاه یا موسسات دیگر)، تعداد آثار چاپ شده و اطلاعات کتابشناسی آنها، مراجع و تعداد یادکردهایی که هریک از مقالات دریافت کرده است. شناسه اچ را برای نوسینده حساب می‌کند. کاربرانی که ثبت نام کرده‌اند می‌توانند در حساب کاربری خود این قابلیت را فعال کنند که اگر در پروفایل کاربری خاص تغییری ایجاد شد به آنها گزارش شود. باید توجه داشت که اسکپوس تنها انتشاراتی که به صورت متوالی و مجموعه می‌باشد را نمایه می‌کند. (مثل ژورنال‌ها، ژورنال‌ها ی تجاری، سری کتاب‌ها و کنفرانس متربال‌هایی که آی اِس اِس اِن دارند) تنها مورد استثناء conference paper (در بردارندهٔ نسخهٔ نهایی و متن کامل مقالات) می‌باشد که نمایه می‌شود اما meeting abstractها که خلاصه‌هایی کوتاه از پژوهش‌های در حال اجرا می‌باشد در اسکپوس نمایه نمی‌شود.

در حال حاضر، وزارت علوم سه دسته از ژورنال ها به عنوان نشریات معتبر معرفی کرده است با اینکه بسیاری از ایندکس های دیگر را نیز به عنوان ایندکس های معتبر به شمار آورده است. برای اطلاعات بیشتر به سایت وزارت علوم نشریات معتبر مراجعه نمایید. این سه دسته عبارتند از نشریات داخلی علمی و پژوهشی،نشریات معتبر ISI که همان JCR و یا WOS و دارای ضریب تاثیر هستند. دسته سوم ژورنال هایScopus هستند. این ژورنال ها از این نظر برای وزرات علوم مهم هستند چرا که رتبه علمی کشور و یا رشد آن بر اساس گزارشات مربوط به Scopus سنجیده می شوند.

مزایای چاپ مقاله اسکوپوس

مجلات اسکوپوس Scopus برای دانشجویان و محققان تمامی رشته ها که تمایل چاپ مقاله در نشریات معتبر دارند مناسب است. با توجه به اینکه مجلات اسکوپوس بازه زمانی کوتاه و همچنین هزینه کمتری نسبت به سایر مجلات دارند.

دانشجویانی که تمایل به Apply اپلای در دانشگاه های معتبر خارج از کشور و یا مصاحبه دکتری دارند چاپ در مجلات اسکوپوس Scopus بسیار مناسب است.

دانشجویانی که تمایل به دفاع از پایان نامه خود دارند، با پذیرش و چاپ در ژورنال های اسکوپوس 1 الی 1.5 نمره از پایان نامه را براحتی میتوانند اخذ نمایند.

برای چاپ مقاله در مجلات بسیار معتبر SCOPUS میتوانید از طریق کارشناسان موسسه سینا اقدام فرمایید در موسسه سینا همه مراحل پذیرش و چاپ مقاله در نشریات معتبر با کمترین هزینه و در کمترین زمان انجام میشود هم اکنون میتوانید سفارش خود را برای چاپ مقاله به صورت آنلاین ارسال نمایید.

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: 09149724522

pub.sina@gmail.com

ثبت سفارش به صورت آنلاین

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام