سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

در مصاحبه در مورد چه چیز هایی سوال میشود؟

انتشار 30 دی 1397
مطالعه 4 دقیقه

یکی از پر استرس ترین مراحلی است که عدم موفق در این مرحله ممکن است صدمات زیادی از لحاظ روحی و اجتماعی همچنین تحصیلی به ما وارد کند بنابر این باید قبل از زمان مصاحبه آمادگی کافی را داشته باشیم.

در مصاحبه در مورد چه چیز هایی سوال میشود؟

در عصر حاضر برای ورود به یک شغل در تمامی سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی باید مرحله مصاحبه طی شود و این مرحله نیازمند اعتماد به نفس و آمادگی زیاد است.این جلسه در واقع یک جلسه حدود 15 دقیقه ای میباشد که در آن فرد را از لحاظ علمی و اعتماد به نفس و ظاهری سنجیده میشود ضعف در هر یک از این موارد شانس موفقیت را کاهش میدهد پس توجه داشته باشید که باید تمام موارد را به صورت جز به جز رعایت فرمایید.علاوه بر مصاحبه های شغلی مصاحبه های تحصیلی نیز هستند که باید مورد توجه قرار گیرند .

سوالات زیر در یک جلسه مصاحبه از شما پرسیده میشود

اول از شما میخواهند که خودتان را معرفی کنید.اغلب تازه کاران و کسانی که تجربه ای از یک جلسه مصاحبه ندارند ممکن است در پاسخ این سوال در مورد زندگی شخصیشان سخن بگویند اما این یک کار اشتباه است. و شما باید بیشتر در مورد استعداد ها و توانایی هایتان صحبت کنید..با یک صدای رسا و با اعتماد به نفس از مهارتهای تحصیلی و علمی خود صحبت کنید و کارهایی که میتوانید در حوزه های مرتبط به آن شرکت انجام دهید صحبت کنید.سعی کنید قبل از روز مصاحبه در مورد مهارتهایتان تمرکز کید و قبلا به یاد داشته باشید که چه خواهید گفت.و نکته دیگری را نیز باید مد نظرداشته باشید که با اعتماد به نفس و رسا صحبت کردن با جسورانه صحبت کردن تفاوت بسیاری دارد.سعی کنید حداقل 4 مهارت مرتبط با زمینه کاری شرکت را ذکر کنید.

سوال بعدی ممکن است در این غالب مطرح شود که در یک جمله خودتان را معرفی کنید این سوال اگر در ابتدای جلسه پرسیده شود ممکن است باعث شود فرد ویژگی ها و مهارت فردی اش را توضیح دهد اما در این بخش باید در یک الی دو کلمه بتوانید در مورد خودتان صحبت کنید.تیلور می‌گوید: «محتاطانه پیش بروید. اگر می‌دانید فردی قابل‌ اعتماد و متعهد هستید، ولی همچنین از اینکه دوستان‌تان شما را به خاطر شوخی‌های زیرکانه‌تان تحسین می‌کنند به خود می‌بالید، بهتر است در بیان خصوصیات خود رفتار محافظه‌کارانه‌‌ای را پیش بگیرید.»به عنوان مثال، اگر متقاضی شغل حسابداری هستید، صفت یک‌ کلمه‌ای شما نباید «خلاقیت» باشد و اگر برای جایگاه کارگردان هنری درخواست کار داده‌اید، خصوصیت «وقت‌شناسی» هم چندان مناسب نیست. 

سوال بعدی در مورد علاقه شما به این شغل میباشدبسیار واضح است که اگر شما به شغلتان علاقه نداشته باشید نمیتوانید در آن موفق شوید پس قطعا باید شغل انتخابی شما متناسب با توانایی ها استعداد ها و علایقتان باشد پس در پاسخ به سوال قطعا باید پاسختان در جهتی باشد که علاقه شما را به شغل انتخابی نشان دهد.سعی کنید خود را نسبت به شغل و شرکت خود را راغب نشان دهید سعی کنید اگر قبلا در جایی کار کرده بودید و ناراضی بودید در مورد بدی ها و نقاط منفی آن زیاد صحبت نکنید چون بدگویی باعث میشود که نسبت به شما بد بین باشند و هم باعث میشود که بین شرکت ها اختلاف و رقابت انجام شود.

در مورد نقاط ضعف و قوتتان صحبت کنید چند نمونه نقطه ضعف و چند نمونه نقطه قوت اشاره کنید و تمام اقدامات علمی مثبتی که انجام داده اید سعی کنید یاد آوری کنید.

اگر از شما پرسیده شد که چرا میخواهید با این سازمان همکاری کنید.دلایلی که واقعا در ذهنتان دارید را بگویید و دلایلی مانند خوش مسیر بودن یا حقوق کافی تایم کاری مناسب و یا فضای کاری مناسب هر یک از این دلایل میتوانند از دلایلی باشند که شما را در این مصاحبه موفق تر کنند.مدیران استخدامی می‌خواهند ببینند که شما وقت گذاشته‌اید و در مورد شرکت تحقیق کرده‌اید و از صنعت آنها سردرمی‌آورید یا نه. آنها همچنین می‌خواهند بدانند که شما واقعا این شغل (و نه فقط هر شغلی که بشود) را می‌خواهید؛ قابلیت انجام هر کاری را دارید؛ باانرژی هستید؛ می‌توانید مشارکت ارزشمندی داشته باشید؛ رسالت و اهداف آنها را می‌فهمید و مایل هستید که بخشی از آن باشید یا نه.

سعی کنید مقدار پایبندی تان را به شرکت و شغل نشان دهید تا فک نکنند که اگر پیشنهاد بهتر از این بخش داشته باشید این شغلتان را ترک میکنید.چون اصولا تعهد و پایبندی جز اصولی است که باید مد نظر و مورد توجه باشد.

خلاصه در این جلسه چند دقیقه ای باید اعتماد و پایبندی بین استخدام شونده و مدیر عامل به وجود آید و علاوه بر این باید توانایی ها مدارک و استعداد های خود را نیز در این جلسه نشان دهید.

علاوه بر حرکات رفتاری و گفتاری باید به طرز پوشش نیز توجه شود سعی کنید کاملا آراسته و متینن لباس بپوشید چون آراستگی ظاهری جز معیار های اصلی میباشد.

در این جلسه بسیار مهم و حساس رعایت هر یک از موارد فوق شما را یک قدم به موفقیت نزدیک تر میکند.عدم داشتن اعتماد به نفس و تحقیق در مورد شرکت باعث میشود که استرس و نگرانی  بیشتر شود و نتوانیم پاسخ های قطعی و منطقی بدهیم.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام