سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

داشتن پذیرش یا اکسپت مقاله در مصاحبه دکتری چه تاثیری دارد؟

انتشار 2 بهمن 1397
مطالعه 5 دقیقه

دانشجویان دوره کارشناسی ارشد اگر تصمیم داشته باشند که در آزمون دکتری شرکت کنند باید نسب به ارائه مقاله اقدام نمایند چون چاپ مقاله تاثیر به سزایی در قبولی از آزمون دکتری دارد.

داشتن پذیرش یا اکسپت مقاله در مصاحبه دکتری چه تاثیری دارد؟

تمام دانشجویان فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد یا در فکر ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستند و یا در فکر شروع به اشتغال و استخدام در یک سازمان دولتی میباشند که برای دست یابی به هر دو هدف باید یک رزومه بسیار قوی داشته باشیم.اکسپت مقاله در یک مجله معتبر میتواند یک نقطه قدرت برای رزومه باشد.امروزه یکی از معتبر ترین و اصلی ترین معیار های سنجش بار علمی دانشجویان هم در عرصه اشتغال و هم تحصیل چاپ مقاله میباشد.به همین علت است که دانشجو باید حتما در تلاش باشد که بتواند در سریع ترین زمان یک مقاله پر قدرت علمی چاپ کند.

البته قابل ذکر است که امروزه مجلات بیشماری در عرصه علمی وجود دارند و رقابت بسیار تنگاتنگ میباشد اما اعتبار علمی همه مجلات از لحاظ علمی یکسان نمیباشد و مجلات از لحاظ درجه اعتبار باهم تفاوت دارند و از همه مهم تر هر یک از مجلات زمینه پذیرش خاصی دارند باید بر اسا عنوان مقاله مجله متناسب برگزیده شود.و همچنین بر اساس نیاز دانشجو باید تصمیم بگیرد که در چه مجله ای مقاله را چاپ کند.مجلات در حالت کلی دو نوع میباشند مجلات داخلی و مجلات خارجی که امروزه تقریبا رقابت بسیار تنگاتنگ است و اعتبار هر دو در یک سطح سنجیده میشود و کاربرد های یکسانی در داخل کشور دارند و نسبت به هم برتری و تفاوت چشم گیری ندارند اما در خارج از کشور مقالاتی که در مجلات داخلی چاپ شده اند اعتبار ندارند و این تنها به دلیل اختلاف زبان میباشد چون مقالات داخلی به زبان فارسی نوتشه میشوند در خارج از کشور پذیرفته نمیشوند و اعتبار ندارند و تنها وجه اختلاف مجلات داخلی و خارجی در این مورد میباشد دانشجویانی که قصد تحصیل و یا اشتغال در خارج از کشور را دارند بهتر است اقدام به چاپ مقاله در خارج از کشور کنند و از مزایای آن استفاده کنند.اما دانشجویان داخل کشور میتواند در مجلات داخلی مقاله چاپ کنند و از مزایای آن بهره ببرند.

همان طور که گفتیم اعتبار مجلات یکسان نمیباشند و چند نوع مجله از لحاظ اعتبار وجود دارند که چند نمونه از معروف ترین این مجلات عبارتند از:isi,isc,scopus.pubmed.jcr که از این میان فقط مجلات isc متعلق به ایران است و پایگاه آن در شهر شیراز واقع شده است بقیه مجلات مجلات خارجی هستند.

امتیازات چاپ مقاله

همان طور که گفته شد چاپ مقاله در مصاحبه دکتری و استخدام امتیازات زیادی دارد که نحوه مصاحبه این امتیازات برای هریک از این اقشار در جامعه عبارتند از:

امتیازچاپ مقاله برای دانشجویان دکتری:جدول زیر نحوه مصاحبه امتیاز چاپ مقاله برای دانشجویان دوره دکتری در مرحله مصاحبه را نشان میدهد.

ردیف

نوع فعالیت

حداکثر امتیاز

نحوه ارزیابی

۱

مقالات علمی - پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی

گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

برگزیدگان در جشنواره علمی معتبر

۲۲ امتیاز

هر مقاله تا ۷ امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء

گواهی ثبت اختراع بین المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز

برگزیدگی داخلی تا ۳ و خارجی تا ۷ امتیاز

۲

مقالات علمی - ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی

۶ امتیاز

هر مقاله تا ۲ امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء

۳

مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی یا خارجی)

۴ امتیاز

خارجی تا ۲ و داخلی ۱ امتیاز

۴

تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی

۴ امتیاز

 

۵

کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد

۴ امتیاز

عالی تا ۴ و بسیار خوب تا ۲ امتیاز

جمع

۴۰ امتیاز

 

سهم مصاحبه در آزمون دکتری 50%و سهم آزمون نیز 50% میباشد و بیشترین امتیازی که میتوانید در مرحله مصاحبه دریافت کنید امتیاز چاپ مقاله میباشد به راحتی میتوان گفت شما 50% امتیاز مصاحبه را فقط در صورتی که چاپ مقاله داشته باشید کسب خواهید کرد.پس حتما قبلا جله مصاحبه سعی کنید نامه پذیرش و چاپ را از طرف مجله مرتبط اخذ نمایید.

داشتن مقالات علمی پژوهشی و ISI و همچنین مقالات علمی پژوهشی و ترویجی و مقالاتی که در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC)  نمایه میشوند،به نحوی میتواند تضمین کننده موفقیت افراد در عبور از سد مصاحبه به منظور پذیرش در مقطع دکتری باشد.

این نکته قابل توجه است  که 40 درصد نمره مصاحبه آزمون دکتری به سوابق پژوهشی دانشجو بستگی دارد. از میان سوابق پژوهشی دانشجومقالات علمی –پژوهشی (داخلی و خارجی ) مرتبط با رشته، بیشترین امتیاز را نسبت به مقالات علمی-ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی  و یا مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی و خارجی ) دارد . البته لازم به ذکر است که مقالات علمی ترویجی و مقالات کنفراسی نیز جایگاه خاص خود را دارند و در روند امتیاز دهی بسیار موثر میباشند.

مهم است که بدانیم در عرصه ی تحقیقاتی کسانی میتوانند موفق باشند که درک کاملی از اصول پژوهش داشته باشند و مهمتر آنکه نتایج پژوهش خود را به بهترین شکل در قالب مقاله یا کتاب منتشر نماید و دستاوردهایش مورد استفاده دیگران قرار بگیرد. در این صورت است که فرد بیشترین شانس برای پذیرفته شدن در مقطع دکتری را خواهد داشت. زیرا مصاحبه کنندگان برای دستاوردهای علمی داوطلب، پذیرش و چاپ مقالات علمی او ،گواهی کنفرانس ها ، توانایی پژوهشی و چاپ یا ترجمه ی کتب او بیشترین ارزش را قائل میباشند .

مقاله ی ای با کیفیت علمی بالا و چاپ آن در مجله ی معتبر میتواند در افزایش امتیاز برای قبولی در مصاحبه دکتری بسیار موثر باشد. بنابراین در انتخاب مجلات معتبر برای چاپ مقاله دقت کافی داشت، زیرا هرچه اعتبار و ضریب تاثیر مجلات بیشتر باشد، امتیاز بیشتری به نویسنده مقاله داده می شود.

خدماتی که موسسه سینا در زمینه چاپ مقاله ارائه میدهد:

خدماتی که موسسه سینا در زمینه چاپ و پذیرش مقاله انجام میدهد به شرح زیر میباشد:

ابتدا برحسب رشته تحصیلی و عنوان مقاله شما مناسب ترین مجله برای مقاله شما انتخاب میکند و سپس مقاله را به ساختار قابل قبول برای مجله تبدیل میکند (هر مجله ساختار به خصوصی دارد) و بعد از اینکه ویرایشات لازم را انجام داد مقاله را به مجله سابمیت میکند و مرحله رای زنی با سردبیر را نیز پشت سر میگذارد بعد از مرحله سابمیت باید منتظر نتیجه داوری ماند و چون ویرایشات لازم انجام گرفته است در مرحله داوری حتما پذیرفته خواهد شد.و بعد از این مرحله به راحتی میتوانید از امتیاز چاپ مقاله در رزومه تان استفاده کنید.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در موسسه سینا :

  • گام اول: ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل  pub.sina@gmail.com 
  • گام دوم: بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی( تلفن ثابت: ⌕   تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲) برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان
  • گام سوم: معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما
  • گام چهارم: تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما
  • گام پنجم: ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری
  • گام ششم: پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسبت به ایمیل نویسندگان مقاله)
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام؛ ببخشید نامه ی acceptance ارزشی برابر با publish داره؟ یعنی اگر هنوز مقاله چاپ نهایی نشده باشه چطور؟
سلام و عرض ادب احتراما بله گواهی اکسپت ارزش لازم را دارد و معتبر می باشد. شما برای خیلی جا ها با ارائه نامه اکسپت می توانید امتیاز لازم را کسب نمایید ولی اگر از زمان اکسپت زمان گذشته باشد و هنوز مقاله چاپ نشده باشد بعضی از جاها از شما چاپ را درخواست می کنند. با تشکر
8 ماه پیش
بازدیدکننده

زهرا
سلام؛ ببخشید نامه ی acceptance ارزشی برابر با publish داره؟ یعنی اگر هنوز مقاله چاپ نهایی نشده باشه چطور؟
8 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
با سلام. داشتن مقالات زیاد برای استخدامی موثره؟ تا چه حد امتیاز داره؟ "رشته مهندسی برق قدرت" با تشکر
با سلام و عرض ادب احتراما از حسن توجه شما سپاسگزاریم. بله چاپ مقاله برای ارتقا رزومه و استخدامی امتیاز دارد که این امتیاز با توجه به نوع استخدامی متفاوت می باشد. با سپاس
2 سال پیش
بازدیدکننده

امیر
با سلام. داشتن مقالات زیاد برای استخدامی موثره؟ تا چه حد امتیاز داره؟ "رشته مهندسی برق قدرت" با تشکر
2 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام