سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

درباره الزویر

انتشار 28 فروردین 1397
مطالعه 1 دقیقه

الزویر از اولین‌ها و بزرگترین‌های دنیای نشر است که مقر اصلی آن در آمستردام هلند می‌باشد. اما فعالیت‌های این انتشارات به مبدأ آن محدود نمی‌شود. بلکه در کشور آمریکا و انگلستان نیز فعالیت دارد.

درباره الزویر

درباره الزویر

لوئیس الزویر در سال 1580 میلادی با تأسیس یک چاپخانه خانوادگی در هلند، نام آن را Elsevier گذاشت. بعد از گذشت 300 سال، یعنی در سال 1880، این چاپخانه در هلند فعالیت خود را در قالب یک شرکت بطور رسمی آغاز کرد. امروزه الزویر را بعنوان یکی از بزرگترین ناشران علمی جهان در زمینه چاپ مقاله در حوزه پزشکی و علمی می‌شناسند. در حال حاضر مقر اصلی این انتشارات، در آمستردام هلند قرار دارد و با بیش از 7000 کارمند در 24 کشور در سراسر دنیا، به دانشمندان، دانشجویان و متخصصان بسیاری خدمات ارائه می‌دهد. افراد مشهور زیادی همچون اسکالیجر، گالیله، اراسموس و دکارت با این مؤسسه همکاری داشته‌اند.

الزویر که از اولین های دنیای نشر است، مقالات علمی را چاپ و وقایع علمی را شرح می‌دهد. همانطور که گفته شده محل اصلی این مؤسسه در آمستردام هلند است، اما این مؤسسه در کشورهای آمریکا و انگلستان نیز فعالیت می‌کند. محصولات و خدمات این مؤسسه در قالب دو بخش « علم و تکنولوژی » و « علوم بهداشتی » عرضه می‌شود.

از تولیدات اولیه این انتشارات می‌توان به ژورنال لانست، سل و کتاب‌هایی شامل آناتومی‌گری و ساینس دایرکت اشاره کرد. الزویر حدود 2000 مجله و 20 هزار کتاب منتشر می‌کند و از این طریق دستاوردهای متخصصان در حوزه‌های مختلف را در اختیار همگان قرار می‌دهد.

محدوده فعالیت این مؤسسه از نظر موضوعی بسیار گسترده می‌باشد. بطوریکه این انتشارات در زمینه‌های مختلفی همچون كشاورزي و علوم زيستي، هنرها و علوم انساني، بيوشيمي، ژنتيك و زيست شناسي مولكولي، تجارت، مديريت و حسابداري، مهندس شيمي، شيمي، علوم تصميم گيري، زمين و علوم سياره اي، اقتصاد، اقتصادسنجي و مالي، انرژي، مهندسي، محيط زيست، ايمني شناسي و ميكروبيولوژي، علوم مواد، رياضيات، پزشكي و دندانپزشكي، علوم اعصاب، پرستاري، فارماكولوژي، سم شناسي و علوم دارويي، فيزيك و ستاره شناسي، روان شناسي، علوم اجتماعي، دامپزشكي و علوم دامي فعالیت می‌کند.

از طرفی سرویس‌های علمی معتبری از جمله

  1. ScienceDirect
  2. Scopus
  3. Scirus
  4.  EMBASE
  5. Compendex
  6. Cell
  7. SciVal Spotlight
  8. VirtualE

توسط این انتشارات عرضه شده‌اند. همچنین بسیاری از ناشرین نظیر  Academic  Press و  Pergamon Press تحت نظر این شرکت فعالیت می‌کنند.

برای تعیین جایگاه و نقش یک پایگاه علمی نسبت به سایر پایگاه‌های علمی می‌توان به میزان پرداخت‌های انجام شده برای چاپ مقاله در یک مجله علمی، اشتراک مجلات مذکور و استفاده از پایگاه‌های علمی مختلف اشاره کرد. با توجه به گزارشی که پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ارائه داده است، پایگاه الزویر در حال حاضر بیش از سایر پایگاه‌های اطلاعات علمی، دستاورهای علمی دانشمندان و پژوهشگران را عرضه می‌کند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام