سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اقامت پس از تحصیل در کشور مجارستان

انتشار 3 مهر 1397
مطالعه 5 دقیقه

در این مقاله راههای اقامت پس از تحصیل در کشور مجارستان را مورد بررسی قرار می دهیم.

اقامت پس از تحصیل در کشور مجارستان

امروزه کشور مجارستان که از کشورهای عضو شنگن و اتحادیه اروپا است یک مقصد بسیار محبوب جهت مهاجرت از راه تحصیل است که در دنیا از لحاظ کیفیت بسیار عالی آموزش و پرورش شناخته شده است به طوری که در بیست سال اخیر بیش از ده ها هزار دانشجوی بین المللی خواستار اخذ پذیرش تحصیلی مجارستان شده اند. دانشجویان و دانش آموزان بین المللی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند و در پی این امر باشند که جهت تحصیل در مجارستان بخواهند بیش از نود روز اقامت مجارستان را داشته باشند، می بایست پس از اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس، کالج یا دانشگاه ، با مدارک مورد نیاز که در ادامه مقاله خواهد آمد به سفارت مراجعه کرده تا بتوانند جهت تحصیل در مجارستان، اقامت تحصیلی بلند مدت اخذ نمایند.

تحصیل در مجارستان در اکثر رشته ها و در برترین دانشگاه ها، کالج ها و مدارس برای دانشجویان بین المللی که شهروند اتحادیه اروپا و شهروند خارج از اتحادیه اروپا هستند امکانپذیر است  و در هر دو صورت چه اینکه دانشجو شهروند اتحادی اروپا باشد چه نباشد نیاز به ویزای تحصیل در مجارستان را دارد.و امروزه شرایط ایده الی فراهم شده است تا دانشجویان بین المللی بتوانند ضمن تحصیل در مجارستان در ساعات مختلفی از هفته مشغول به کار شده و تا حدودی هزینه های تحصیلی خود را پوشش دهند.

اقامت پس از تحصیل در کشور مجارستان 

تصویر

  • اقامت مجارستان از طریق ویزای تحصیلی
  • اقامت مجارستان از طریق ویزای کار
  • اقامت مجارستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  • اقامت مجارستان از طریق ازدواج
  • اقامت مجارستان از طریق تولد

اقامت مجارستان از طریق ویزای تحصیلی

تصویر
 
یکی از روشهای جذاب و پر طرفدار اخذ اقامت اروپا اخذویزای تحصیلی از کشور  مجارستاناست . تحصیل در کشورمجارستان  طرفداران مخصوص دارد ؛ اما به این نکته توجه کنید که مطابق قانون مهاجرت و اقامت  اساسا هیچ کشور اروپایی به متقاضیان تحصیل در کشورشان از همان ابتدا اقامت نمیدهند لذا این روش مناسب متقاضیانی که مستقیما بدنبال اخذ اقامت دائم اروپا از روش تحصیل درمجارستان  هستند نیست اما در عین حال اخذ اقامت دائم کشورهایی مانند فرانسه؛ آلمان, انگلستان, اتریش و کشورهای تاپ اروپایی از این روش بسیار متداول وساده تر بوده و بسیاری از دانشجویان ایرانی پس از فارغ التحصیلی در کشورمجارستان  با توجه به اینکه بیش از چهار الی پنج سال در کشورمجارستان  تحصیل و زندگی کرده اند با شرط کاریابی واشتغال درمجارستان  میتوانند در خواست اقامت دائم کشورمجارستان (اقامت اروپا)  را بنمایند؛زیرا مطابق قانون کشور محل تحصیل مثلا در فرانسه یکی از شرایط ارائه اقامت فرانسه زندگی کردن در فرانسه به مدت پنج سال میباشد.اخذ اقامت کشورمجارستان مادامیکه دانشجو هستید امکان پذیر نیست اما پس از فارغ التحصیلی و اشتغال امکان تقاضای اقامت کشورمجارستان  (اقامت اروپا) برای شما فراهم است. لذا متقاضیان اقامت تحصیلی  درمجارستان  صرفا در چهار چوب ویزای نشنال یا ویزای تایپ D در قالب ویزای دانشجویی میتوانند در کشورمجارستان زندگی کننداما حتی اخذ اقامت موقت یکساله به منظور تمدید اقامت سالیانه تا افق پنج ساله در کشورمجارستان به منظوراخذ اقامت دائم اروپا که برای سایر روشها بجز روش تحصیل متداول است برای این روش امکان پذیر نیست اما پس از فارغ التحصیلی وتنها در صورت اشتغال درمجارستان  شرایط بسیار مطلوب و منحصر بفردی برای متقاضیان فراهم میشود تا نسبت به درخواست اخذ اقامت در کشورمجارستان (اقامت اروپا) اقدام کنند.

اقامت مجارستان از طریق ویزای کار

تصویر

دانشجویانی که در کشور مجارستان تحصیل می نمایند ، می توانند در حین تحصیل به صورت پارت وقت حدود بیست ساعت در هفته بکار اشتغال یابند و اگر دانشجویی بتواند ، پس از اتمام تحصیل پیشنهاد کاری یا job offer  از سوی یک کارفرما داشته باشد و در صورتی که کارفرما خود مجوز و اجازه کار از اداره کار مجارستان داشته و ان شخص را تائید نماید و شخص متقاضی جویای کار با کسب اجازه و نامه تائیدیه کارفرما ، بتواند  مجوز کار از اداره کار مجارستان را تحصیل کند می تواند جهت اخذ روادید کار مجارستان اقدام نماید و براساس قوانین دولت مجارستان  کسانی که هشت سال در کشور مجارستان اقامت داشته و کار کنند و به دولت مجارستان مالیات پرداخت نمایند ، می توانند اقامت کشور فوق را به دست آورند.

اقامت مجارستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

تصویر
 
یکی از راه های مهاجرتی که می تواند منجر به اخذ اقامت شود ، مهاجرت از طریق ثبت شرکت و سرمایه گزاری در کور مورد نظر می باشد . در صورتی که شخصی پس از اتمام تحصیلات ، قصد به دست آوردن اقامت کشور مجارستان را داشته باشد و از تمکن مالی بسیار خوبی هم برخوردار باشد، این امکان وجود دارد که با سرمایه گزاری به مبلغ پایینی ، اقامت دائم از طریق ثبت شرکت و سرمایه گزاری در مجارستان را پس از تحصیل به دست آورد. ثبت شرکت های با مسئولیت محدود  ) LLC   و یا   LTD  ) ، که از بهترین گزینه های ثبت شرکت در مجارستان می باشد با ارائه بیزنس پلان و یا طرح توجیهی اقتصادی و تائید آن از سوی دولت مجارستان می توان اقدام نمود و پس از ثبت شرکت با کار کردن و پرداخت مالیات سالیانه می توان اقامت دائم این کشور را تحصیل نمود.به هر صورت روش سرمایه گذاری پس از روش های دیگر و کم هزینه تر مهاجرت توصیه می شود و بهتر است پس از شناخت بیشتر کشور مقصد اقدام به ثبت شرکت و کارآفرینی نمایید.

اقامت مجارستان از طریق ازدواج

تصویر

درخواست اقامت در مورد ازدواج با یک شهروند مجارستانی، فقط یک ماه طول می کشد. پس ازگذشت سه سال از زمان ازدواج، فرد می تواند برای شهروندی مجارستان درخواست کند.ازدواج یکی دیگر از طرق مهاجرتی است که در ابتدا شخص می تواند از طریق ازدواج با تبعه یک کشور اقامت کشور را تحصیل نمایند و پس از آن در جهت تحصیل تابعیت گام بردارند. در خصوص اخذ اقامت پس از تحصیل در مجارستان از طریق ازدواج باید اشاره نمود که در صورتی که شخصی با روادید ویزای تحصیلی در دانشگاه های مجارستان وارد شود و با یکی از افراد تبعه مجارستان ازدواج نماید ، در ابتدای امر به آن شخص اقامت دائم داده شده و پس از آن شخص با حضور مستمر و اقامت در مجارستان می تواند پاسپورت مجارستان را نیز اخذ کند.

اقامت مجارستان از طریق تولد

تصویر
 
در خصوص کشور مجارستان تولد منجر به اخذ تابعیت این کشور نمی گردد . به این معنا که در کشور مجارستان تولد مسبب اخذ تابعیت نیست. به بیان دیگر ، سیستم اخذ تابعیت در این کشور خون می باشد. اگر پدر و مادر فرزند مجارستانی باشند ، فرزند نیز تابعیت مجارستان را میگیرد و به او شناسنامه مجارستان را میدهند. قبل از سال ۱۹۹۳ قانون اعطای تابعیت از طریق تولد به این صورت بود که اگر پدر مجارستانی و مادر خارجی بود تابعیت به فرزند منتقل میشد اما برعکسش برقرار نبود یعنی اگر مادر مجارستانی و پدر خارجی بود کودک نمیتوانست تابعیت مجارستان را بگیرد مگر اینکه تابعیت پدرش مجهول بوده باشد. فرزند متولد شده در مجارستان بعد از گذشت ۵ سال میتواند تابعیت مجارستان را بگیرد. در صورتیکه کودک به فرزند خواندگی گرفته شده باشد بعد از ۳ سال تابعیت مجارستان را میگیرد. 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام