سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اقامت پس از تحصیل در آمریکا

انتشار 10 مهر 1397
مطالعه 5 دقیقه

در این مقاله اقامت پس از تحصیل در آمریکا را مورد بررسی قرار می دهیم

اقامت پس از تحصیل در آمریکا

کشور ایالات متحده آمریکا ، اختصارا (USA) با مساحتی قریب به 9.8 میلیون متر مربع، از شمال به کشور کانادا، از جنوب به کشور مکزیک، از شرق به اقیانوس اطلس و از غرب به اقیانوس آرام دارای مرز می باشد کشور آمریکا یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا را داراست. ایالات متحده آمریکا دارای بهترین کالج ها و دانشگاه ها با بهترین رتبه هاست و مدارک تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد، دکتری که از دانشگاه های کشور آمریکا صادر می شوند در کل دنیا مورد تایید و شناخته شده هستند. اقامت پس از تحصیل در آمریکا یکی از مهمترین  دغدغه های مهاجرین خارجی در آمریکا است .در حال حاضر از طریق موارد زیر می توان بعد از تحصیل اقدام به اخذ اقامت آمریکا نمود 

اقامت پس از تحصیل در آمریکا

  • اقامت از طریق تحصیل 
  • اقامت از طریق کار 
  • اقامت از طریق سرمایه گذاری 
  • اقامت از طریق ازدواج
  • اقامت از طریق تولد 
  • اقامت از طریق ثبت اختراع در آمریکا

اقامت از طریق تحصیل

 

تصویر
 

امروزه تحصیل درامریکا ، در تمام مقاطع آن به رویایی دست نیافتنی برای افراد تبدیل شده است و همه به دنبال راهی برای دستیابی به این هدف هستند. از میان دلایل متعددی که موجب گرایش افراد به تحصیل در آمریکا شده است میتوان به امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان، امکانات آموزشی و رفاهی،کیفیت بالای زندگی ، نظام آموزشی و … اشاره کرد. فرد با دریافت ویزای تحصیلی امریکا و تحصیل در آمریکا درمقاطع مختلف میتواند آینده شغلی خود را تضمین نماید.افراد بسیاری قصد ادامه ی تحصیل در آمریکا به جهت این است که بتوانند اقامت تحصیلی آمریکا را بگیرند و در نتیجه از این مسئله در جهت مهاجرت به آمریکا بهره مند شوند. این مسئله از طریق اخذ ویزای f 1 و یا ویزای g 1 یا j 1 آمریکا می باشد. البته شایان ذکر است مهاجرت به آمریکا اقدام از طریق تحصیل یکی از بهترین روش های موجود است.

اقامت از طریق کار 

تصویر
 
کار پیدا کردن درکشورآمریکا ممکن است در اوایل ورود به ایالات متحده آمریکا برای بسیاری از افراد مانند پروژه ای شود که باید مدت زیادی روی آن وقت بگذارند.  که ممکن است بعضی افراد سریع کار پیدا  کنند و بعضی دیگه  علیرغم داشتن تجربه زیاد در پیدا کردن کار موفق نمی شوند. اگر متقاضیان مدرکشان از دانشگاههای آمریکا دریافت نکرده باشند هم دلیلی بر رد شدن رزومه شان نیست اگرچه داشتن مدرک از دانشگاه ها وموسساتی که آژانس های کاریابی آنها را می شناسند به این موضوع خیلی کمک می کند. اما واقعیت  موضوع این ست که بعد از دریافت مدرک از دانشگاه تجربه کاری و توانایی های متقاضی حرف اول را در بررسیها می زند و دانشگاه محل تحصیل در مرحله بعد قرار دارد .

اقامت از طرق سرمایه گذاری 

تصویر
 
اقتصاد کشور آمریکا  یک اقتصاد کاپیتالیستی از نوع سرمایه‌داری است. از ویژگی‌‌های مهم  اقتصاد ایالت متحده آمریکا می‌توان به منابع طبیعی فراوان، تولید انبوه، زیربنای توسعه یافته و مصرف زیاد را نام برد. کشور آمریکا با تولید ناخالص بیش از ۱۳،۰۰۰ میلیارد دلار، یعنی‌ حدود %۲۰ از تولید ناخالص کل جهان، اولین اقتصاد بزرگ جهان است. ایالت متحده آمریکا اولین کشور وارد کنند و پس از چین و آلمان سومین کشور صادر کنند در جهان است. بیشترین محصولات تولیدی آمریکا عبارتند از: مواد شیمیایی، تولیدات نفتی‌، فولاد، صنایع و تجهیزات هوایی، ماهواره، تولیدات غذایی و مواد خوراکی، صنایع معدن و چوب هستند. با وجود اینکه تولیدات کشاورزی ایالت متحده آمریکا تنها %۱ از تولیدات ناخالص ملی‌ این کشور است، همین سطح حدود %۶۰ از کل تولیدات کشاورزی در جهان را تشکیل میدهد. دقت نمایید که راه های سرمایه گذاری در آمریکا از طریق های مختلف صورت میگیرد که مهمترین آنها ویزای EB5 آمریکا است که در دو حالت پانصد هزار دلاری و یک میلیون دلاری انجام میپذیرد . نکته ای که در باب ویزا EB5 وجود دارد این است که این ویزا یعنی دو حالت آن منجر به دریافت گرین کارت آمریکا میگردد . ویزای سرمایه گذاری دویست هزار دلاری آمریکا نیز در شاخه ی سرمایه گذاری وجود دارد که منجر به دریافت گرین کارت آمریکا نمیگردد .

اقامت از طریق ازدواج

تصویر

در صورت کلی مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج و نامزدی ۶ ماه تا ۹ ماه و ویزای ازدواج کشور آمریکا یک سال زمان می برد. اگر فردی آمریکایی برای ویزاهای H1، L1 یا F1 اقدام می کند همسر وی نیز می تواند به طور همزمان با ویزای همراه برای ویزاهای H4، L2 و F2 اقدام کند.این نکته دارای اهمیت است که این ویزا زمان محدود دارد و اگر فرد در طی مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج ونامزدی برایاخذ گرین کارت آمریکا اقدام نکند ویزای مورد نظر باطل می شود. از جمله مدارکی که در این ویزا مورد بررسی قرار می گیرد عبارتند از کارت امنیت اجتماعی، گواهینامه رانندگی، سندی مبنی بر داشتن درآمد، دوره مالیات او و …. ، تخلف در ارائه اطلاعات در این نوع ویزا عواقب بسیار دارد به عنوان مثال اگر فردی برای اخذ ویزای K1 یا ویزای نامزدی آمریکا خود را مجرد نشان دهد و ازدواج خود را پنهان نگه دارد این امر غیر قانونی محسوب شده و فرد را دستگیر می نمایند حتی اگر فرد شهروند ایالت متحده آمریکا شده باشد شهروندی وی طبق قانون باطل می شود.
 

اقامت از طریق تولد 

تصویر

در سیستم تولد فرزند در آمریکا ، کودک بدنیا آمده در ایالات متحده آمریکا یک شهروند آمریکایی(citizen) محسوب می شود حتی اگر از پدر و مادری غیر آمریکایی متولد شود. اما تا زمانی که این فرزند 21 ساله نشود هیچ سود و مزیتی در روند اخذ گرین کارت و تابعیت کشور آمریکا برای والدین خود نخواهد داشت. حتی برندگان لاتاری نیز در صورت تولد کودکی در این کشور باید روال قانونی را طی کنند. در ضمن متولدین آمریکا که بعد از تولد در این کشور، آنجا را ترک کرده اند و پدر و مادرشان در آن زمان ویزای موقت کشور آمریکا را داشته اند خود میتوانند به این کشور برگردند و برای اقامت پدر و مادرشان اقدامات لازم را پیگیری کنند.
 

اقامت از طریق ثبت اختراع در آمریکا

 

تصویر
 
این ویزا برای توانایی های فوق العاده، محققان برجسته / اساتید، مدیران بین المللی / مدیریت های اجرایی می باشد. تحت دسته بندی بر اساس اشتغال های مختلف، بخاطر داشته باشید که اقامت دائم بر اساس مشاغل سخت ترین نوع اخذ اقامت نیز خواهد بود. در ابتدا، تبعه خارجی بایستی نسبت به تعیین واجد شرایط بودن افراد و برای اخذ اقامت دائم قانونی و با توجه به دستورالعمل USCISنیز مبادرت ورزند. متقاضیان بیگانه ملزم به پرکردن فرم ویزای EB1 که مرتبط با توانایی فوق العاده می باشند خواهند بود، علاوه بر این فرد متقاضی ملزم به تشکیل پرونده تحت محقق برجسته و  یا استاد و مدیر چند ملیتی که توسط کارفرمایی حمایت می شود نیز خواهند بود.این دسته از افراد تحت ورود بیگانگان به ایالات متحده نیز وارد خواهند شد. پیشنهاد می شود که افراد آینده نگر اطلاعاتی در این خصوص نیز بدست آورند. بدون صدور گواهینامه کار این دسته از افراد بایستی یک پیشنهاد کار خاص را از شخص کارفرما نیز دریافت نمایند. افراد بیگانه بایستی از زمان ورود نسبت  به ادامه کار در زمینه های مختلف که مرتبط با توانایی فوق العاده آنان باشد مبادرت ورزند. بیگانگانی که توانایی فوق العاده ای در اختیار دارند در واقع افرادی که توانایی فوق العاده ای در زمینه علوم، هنر، آموزش و پرورش، کسب و کار و یا دو و میدانی دارند و مورد تحسین ملی و یا بین المللی پایدار و دیگر دستاوردها قرار گرفته اند ملزم به نشان دادن شواهد با ارائه اسناد و مدارک گسترده ای نیز خواهند بود.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام