سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

علل تاخیر در پذیرش و چاپ مقاله

انتشار 6 آبان 1397
مطالعه 3 دقیقه

امروزه یکی از مشکلات اساسی پژوهشگران در چاپ و انتشار مقالات و کارهای پژوهشی آنها مدت زمانی طولانی لازم برای گرفتن پذیرش و چاپ مقاله است.

علل تاخیر در پذیرش و چاپ مقاله

یکی از ملاک های حائز اهمیت در پذیرش مقاله سرعت داوری مجلات است که بازه زمانی آن در مجلات مختلف متفاوت است . هرچه بازه داوری مجلات در زمان کمتری انجام شود، در زمان کوتاهی تکلیف مقاله شما مشخص می شود و در نتیجه زمان ما نیز به هدر نمی رود. منظور از اینکه سرعت پذیرش و چاپ مقاله بیشتر باشد این نیست که مقاله در هر کیفیتی که باشد آنرا چاپ کنیم بلکه باید با دقت تمامی نکات مهم و اصولی را رعایت کنیم تا روند کار سریع تر شود و در کمترین زمان مقاله ما در مجله مورد نظرمان چاپ شود و ما مجبور نباشیم زمان زیادی را منتظر بمانیم. 

فرایند چاپ مقاله

هر مقاله ای بعد از اتمام نگارش به مرحله ی چاپ میرسد در این مرحله فرد نویسنده باید در پی مجلات معتبر باشد که بتواند برای مقاله پذیرش بگیرد و به چاپ برساند که در واقع کار دشواری است چون امروزه تعداد مجلات جعلی و نامعتبر بسیار افزایش یافته است فرد باید اول از معتبر بودن مجله اطمینان پیدا کند و سپس مقاله را برای کارشناسان مجله ارسال کند تا داوری صورت گیرد در مرحله داوری تعداد مشخصی از داوران مقاله را بررسی میکنند و ایرادات آنرا به  نویسنده اخطار میدهند نویسنده باید برای اولین بار این ایرادات را رفع کند و دوباره به داوری ارسال نماید در این مرحله اگر ایرادی نداشته باشد پذیرش میشود ولی اگر دوباره ایرادی در ساختار محتوایی و قالب مقاله مشاهده شود یا دوباره برای اصلاح میفرستند یا رد میکنند پس باید نهایت دقت را در اولین اصلاحیه به کار ببریم یا از موسسات معتبر در این زمینه کمک بخواهیم در این مرحله اگر مقاله شما پذیرفته شد شما یک نامه پذیرش از طرف مجله دریافت میکنید و این به معنای پذیرش مقاله است وباید منتظر چاپ بمانید مدت انتظار شما بسته به نوع مجله و مقاله شما است ولی دریافت نامه  از طرف مجله جای نگرانی برایتان نمیگذارد و شما میتوانید با ارایه این کد در مراکز پژوهشی و دانشگاه ها به آنها اطمینان دهید که یک مقاله پذیرفته شده  دارید چون گاها ممکن است زمان چاپ مقاله بسیار طولانی شود 

چه مواردی باعث ایجاد تاخیر در فرآیند پذیرش و چاپ مقاله می‌شوند؟

با توجه به تجربه به دست آمده، مسائل متعددی در طولانی شدن روند چاپ و پذیرش مقاله وجود دارد که در زیر ذکر شده است.

  1. عدم دسترسی سریع به مجله 
  2. عدم تناسب موضوعی مقاله با مجله
  3. عدم تطابق ساختار مقاله با دستورالعمل های ذکر شده در مجله
  4. عدم نوشتن cover letter
  5. ترجمه نامناسب مقاله
  6. ضعف در محتوای مقاله
  7. عدم ارسال به موقع اصلاحات خواسته شده از سوی داوران مجله

پژوهشگران عزیز توجه نمایند که در صورت عدم مهارت و داشتن دانش و تخصص، هریک از این مراحل مطرح شده می‌تواند حداقل ۱۰ و حداکثر یک ماه زمان شما را هدر دهد. بنابراین، شما می‌توانید با استفاده از خدمات مرکز موسسه سینا، در هریک از مراحل فوق در کوتاهترین زمان ممکنه امور مربوطه را انجام دهید.

چاپ مقاله در کمترین زمان در مجلات مختلف

پذیرش و چاپ مقاله در کمترین زمان ممکن توسط موسسه سینا انجام می‌گردد. در این فرایند، خلاصه مقاله و کلمات کلیدی مقاله به منظور معرفی مجله مناسب از شما درخواست می شود. پس از تایید مجله، مقاله برای ترجمه انگلیسی ارسال می شود. اگر مقاله شما ترجمه شده باشد، سپس ترجمه مقاله برای تائید، به نویسنده ارسال می شود. پس از تکمیل مدارک درخواستی مجله و قالب بندی مقاله، فرایند Sabotem انجام می گیرد. پروسه داوری توسط کارشناسان مجله پیگیری می شود تا در نهایت نتایج ارسالی از سوی هیات داوران مجله، در قالب نامه از طریق ایمیل به نویسنده ارسال می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چاپ مقاله، از طریق یکی از راه های ارتباطی با کارشناسان ما صحبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام