سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

امتیاز سوابق تحصیلی در کنکور 98

انتشار 17 دی 1397
مطالعه 1 دقیقه

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش ترمیم سوابق تحصیلی برای ورود به رشته‌های بدون کنکور دانشگاهی را تشریح کرد.

امتیاز سوابق تحصیلی در کنکور 98

با اشاره به مصوبه شورای  سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر ورود به ۸۵ درصد کد رشته محل‌های دانشگاهی بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری و شرایط ترمیم سوابق تحصیلی اظهار کرد: هنوز صورت جلسه رسمی این مصوبه به دست ما نرسیده است؛ اما ترمیم معدل یکی از بخشنامه‌های آموزش و پرورش است که در سال ۹۴ به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

وی افزود: کلیه دیپلمه‌های سال ۸۴ به بعد می‌توانند ترمیم نمرات را در صورت تمایل انجام دهند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر شخصی بخواهد درس یا دروسی را مجدد امتحان بدهد و نمره خودش را ترمیم کند می‌تواند درخواست شرکت مجدد در امتحانات نهایی را بدهد گفت: به این ترتیب متقاضیان به منطقه آموزش و پرورش خود که دیپلمشان را آنجا گرفته‌اند مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت می‌کنند.

سلطانیان ادامه داد: بنابراین دانش آموزی که اکنون در حال تحصیل است نمی‌تواند درخواست ترمیم نمره بدهد.

وی با بیان اینکه هر دانش‌آموخته می‌تواند تنها یک مرتبه از این امکان استفاده کند تاکید کرد: نمرات ترمیم شده فقط برای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به سازمان سنجش ارسال می‌شود و تاثیری در معدل و نمره دیپلم افراد ندارد. 

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد دروس مشمول نیز گفت: هر دانش آموزی بنا به تشخیص خود و در صورت نیاز در هر تعداد درس که امتحانش به صورت نهایی برگزار می‌شود می تواند شرکت کند و این سوابق ترمیم شده در گزینش نهایی در کنکور تاثیرگذار است.

سلطانیان افزود: تمام دیپلمه‌های سال ۸۴ به بعد می‌توانند درخواست ترمیم نمره بدهند و ربطی به نظام قدیم و یا جدید بودن دانش آموختگان ندارد.

وی درباره نوع مدارس و زمان شرکت در آزمون ترمیم نمره نیز گفت: در هر نوبت امتحانی که نهایی برگزار می‌شود امکان شرکت در آزمون وجود دارد. شرایط و نوع مدرسه از جمله تیزهوشان یا نمونه دولتی بودن نیز  تاثیری در گزینش و ترمیم معدل ندارد و شرایط شرکت در آزمون ترمیم سوابق تحصیلی برای همه متقاضیان یکسان است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام