سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

امتیازات چاپ مقاله ISC در مصاحبه دکتری

انتشار 4 فروردین 1399
مطالعه 7 دقیقه

متقاضیان شرکت در آزمون مصاحبه دکتری بخوبی میدانند برای اینکه بتوانند امتیاز لازم را از داوران کسب کنند، باید رزومه علمی قوی داشته باشند. در همین راستا یکی از فعالیت های مهم که امتیاز بالایی هم دارد، چاپ مقالات علمی در نشریات معتبر است. داوران، با توجه به کیفیت مقاله و نشریه ای که داوطلب توانسته است مقاله خود را در آن بچاپ برساند، امتیازاتی را برای وی در نظر میگیرند. یکی از مجلات معتبری که امتیاز خوبی در مصاحبه دکتری دارد، نشریات پایگاه ISC است. در این مطلب میخواهیم در مورد این مجلات صحبت کنیم و بدانیم مجلات ISC در مصاحبه دکتری چند امتیاز پژوهشی دارند؟ با ما همراه باشید.

مقالات ISC و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

پایگاه ISC به معنای پایگاه استنادی علوم جهان اسلام می باشد. همانطور که از نام آن بر می آید، این پایگاه بر پایه نمایه کردن و رتبه بندی کردن مجلات و نشریات علمی ایران و کشورهای جهان اسلام پایه ریزی شده است هم اکنون 57 کشور در زمینه تولید مقاله ISC فعالیت دارند. اصطلاحا به مقالاتی که مورد تایید این سامانه باشند مقاله ISC گفته می‌شود. در حال حاضر کشور آمریکا و پایگاه ISI با 60 سال قدمت در زمینه جمع آوری و تولید مقالات علمی در رتبه اول قرار دارد و پس از آن کشور هلند و پایگاه Scopus رتبه دوم را دارند و سومین پایگاه استنادی بر مبنای تولید مقالات علمی با کیفیت نزد ایران و پایگاه ISC است. نشر مقالات در پایگاه ISC به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی صورت می­‌گیرد.

مزایای چاپ مقاله ISC

مجلات ISC مورد قبول اکثر دانشگاه ها می باشند چون اکثرا مجلات زیاد معتبر نمی باشد و مقالات چاپ شده در آن از درجه اعتبار ساقط می باشد و چاپ مقاله در این مجلات هیچ امتیازی برای پژوهشگر ندارد.

تقویت رزومه برای شرکت در مصاحبه مقطع دکتری؛

قوی‌شدن رزومه و افزایش اعتبار علمی در میان پژوهشگران؛

تقویت عمومی رزومه برای استخدام دریافت مزایای شغلی؛

افزایش حقوق اساتید و بهترشدن جایگاه‌شان در رتبه‌بندی اساتید دانشگاهی؛

هزینه‌های کمتر برای چاپ مقاله نسبت به هزینه انتشار مقالات در مجلات خارجی؛

پذیرش ساده‌تر مقالات و آثار علمی در این بستر نسبت به پذیرش در مجلات خارجی؛

با وجود داشتن مقاله ISC نمره بیشتری در جلسه دفاع پایان‌نامه ارشد به فرد داده خواهد شد

مدت‌ زمانیکه طول می‌کشدتامقالات ISC داوری شوند،کمتراز داوری مقالات برای مجلات خارجی است

تاثیر چاپ مقالهisc در مصاحبه دکتری

مهمترین و پر امتیاز ترین فعالیت های علمی، چاپ مقاله است.هر چقدر در روز مصاحبه متقاضی تعداد مقالات و کتب با کیفیت تری داشته باشد از بخش مصاحبه امتیاز بیشتری دریافت میکند. امتیاز چاپ مقاله در مجلات ISC نیز مثل مجلات DCOPUS و PUBMED از طرح پژوهشی دانشجو 1-3 امتیاز است.

معیارهای سنجش مقالات در مصاحبه دکتری

برای سنجش هر مقاله یکسری معیارهای استاندارد مورد نیاز می باشد. در صورتی که مقاله مورد نظر شما دارای فاکتورهای زیر باشد، متقاضی می تواند امتیاز لازم مقاله را در مصاحبه دکتری را کسب کند

مقاله یک چکیده عالی داشته باشد.

عنوان و مطالب مقاله باید جدید و خلاق باشد.

ساختار مقاله واضح و مرتبط باشد.

بین مطالب ارتباط منسجم باشد.

نام نویسنده و نویسندگان نوشته شده باشد.

بیان مسئله و روش تحقیق بصورت جامع توضیح داده باشد.

درج فهرست منابع

ارائه پیشنهادات برای پژوهش های آتی

امتیازات آزمون مصاحبه در مجلات isc

آزمون کتبی و شفاهی مانند چندین سال اخیر، هر کدام سهمی 50 درصدی در قبولی داوطلبان دارند. همانطور که میدانید خود جلسه آزمون 100 امتیاز داردکل امتیازی که برای مصاحبه دکتری تعریف شده، 70 امتیاز از 100 امتیاز است که بایستی دانشجو در جلسه مصاحبه آنرا کسب کند. تمامی این امتیازات در قالب یک رزومه تحصیلی ارائه می شود و دانشجو در جلسه مصاحبه به شرح سوابق پژوهشی خود برای اساتید و داوران حاضر در جلسه میپردازد. این 70 امتیاز به دو قسمت تقسیم می شود: 40 امتیاز برای سوابق پژوهشی و 30 امتیاز برای سوابق آموزشی. این مجلات همانند مجلات ISI به دو دسته دارای ضریب تاثیر و بدون ضریب تاثیر دسته بندی شده اند.امتیاز مجلات ISC دارای ضریب تاثیر 5 الی 6 و مجلات بدون ضریب تاثیر 3 الی 4 امتیاز دارند.

امتیازات انواع مقالات در مصاحبه دکتری

مقالات علمی انواع مختلفی دارد که امتیاز مختص به آن، با توجه به نوع مقاله و ناشر آن متفاوت است در ادامه انواع مقالات موثر در مصاحبه دکتری بررسی شده است.

امتیاز چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی و خارجی در مصاحبه دکتری

مقالات پژوهشی یکی از مقالاتی هستند که در مجلات چاپ می شوند. در مقالات پژوهشی، پژوهشگر بدنبال ارائه یک ایده جدید و نوآوری خاصی در حل مسئله های علمی بوده. این مقالات حاصل پژوهش های جدید بوده که قبلاً مانند آن انجام نشده است. به دلیل نو بودن مطلب، فرصت بیشتری برای چاپ شدن دارند.در واقع مقالات پژوهشی به مقالات بیس یا پایه ای معروف هستند. محقق برای بدست آوردن نتایج از داده های خاصی که خود او بدست آورده استفاده می کند. در بین تمامی مقالات، مقاله پژوهشی بالاترین امتیاز را دارا می باشد.

مقالات علمی-پژوهشی(داخل و خارج) مرتبط با رشته تحصیلی هر مقاله تا 7 امتیاز
گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهشهای علمی صنعتی ایران گواهی ثبت اختراع بین المللی تا 7 و داخلی تا 5 امتیاز

برگزیدگان در جشنواره علمی معتبربرگزیدگی داخلی تا 3 و خارجی تا 7 امتیاز

امتیاز چاپ مقاله علمی ترویجی داخلی و خارجی در مصاحبه دکتری

مقالات علمی ترویجی بر خلاف مقالات پژوهشی دارای ایده جدید و نوآوری خاصی نیستند. هدف از نوشتن این مقالات مرور فرآیند تحقیقات پیشین و مطالعه نتایج آنها در یک حوزه تخصصی می باشد.در مقالات علمی ترویجی، پژوهشگر نتایج و دادهای موجود در مقالات دیگر را گردآوری می کند و آن را بطور خلاصه و جامع در یک مقاله جدید به نگارش در می آورد.مقالات علمی-ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی هر مقاله تا 3 امتیاز دارند.

امتیاز چاپ مقاله همایشی

در مقالات کنفرانسی، محقق می تواند برای تبادل ایده های جدید، معرفی کار تحقیقاتی برای اعضای دانشگاهی و آشنایی با افراد مختلف در آن حوزه به نگارش مقاله می پردازد. این مقالات هم در کنفرانس های داخل و خارج کشور قابل چاپ هستند.مقالات همایشی پایین ترین امتیاز را در بین تمام مقالات دارند.مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر(داخلی یا خارجی) خارجی تا 2 و داخلی 1 امتیاز دارند.

مراحل آماده سازی و سابمیت مقاله به ژورنالهایISC

برای سابمیت مقاله به مجلات ISC می بایست مقاله را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. ترجمه تخصصی مقالات به زبان رسمی و بین المللی باید به صورت کاملا تخصصی و تضمینی انجام شود.بنابراین از یک دیدگاه کلی فرآیند آماده سازی و سابمیت مقالات به مجلات ISI به ترتیب مراحل زیر می باشد

ترجمه در صورت نیاز مقاله باید به فارسی،انگلیسی و یا عربی ترجمه شود که برای ژورنالها قابل پذیرش باشد.

ویرایش فنی و ادبی مقاله

پارافریز مقالات isc زیرا این پایگاهای استنادی اعتبار بالایی دارند و مقالاتی که دارای مشابهت های علمی باشند را به هیچ عنوان پذیرش نمی‌کنند.

فرمت بندی مقالات از لحاظ نوع فونت ،سایز فونت،میزان فاصله از طرفین،نوع نگارش صفحات،نوع نگارش ضمائم

سابمیت به مقاله باید توسط راههای ارتباطی انجام شود که خود ژورنال مشخص کرده است تا به بخش داوری ارسال شود.

مراحل چاپ مقاله isc در سینا ترجمه

فرآیند ارسال مقاله به مجلات ISC و دریافت پذیرش یا چاپ دارای مراحل پیچیده ای است که برای هر محقق پر مشغله ای وقت گیر است. نگران نباشید، مقاله خود را با تمام جزییات برای ما ارسال کنید، متخصصان سینا ترجمه به آسانی و با ملاحظه تمامی درخواست های مجله، مقاله شما را برای پذیرش و چاپ آماده سازی می کنند.

ثبت سفارش آنلاین و ارسال عنوان و چکیده مقاله به کارشناسان واحد مربوطه در موسسه

بررسی موضوع مقاله

معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله که مورد تایید وزارت علوم، دانشگاه آزاد، پیام نور، وزارت بهداشت نیز باشد

ویراستاری گرامری و فرمت بندی مقاله طبق ضوابط مجله انتخابی نویسنده

سابمیت مقاله به مجله ISC

انجام مکاتبات و رایزنی های لازم با مجلات ISC جهت دریافت اکسپت مقاله

ارسال اصلاحات ارائه شده از سوی سردبیر مجله به نویسندگان در صورت Revise مقاله

پیگیری و اخذ نامه پذیرش از مجله و ارسال آن به نویسنده

ارسال گالی پروف نهایی مقاله به نویسنده برای تایید نهایی و چاپ در مجلات ISC

خدمات ثبت سفارش امتیاز چاپ مقاله ISC در مصاحبه دکتری در سینا ترجمه

با این تفاسیر، توصیه میکنیم درخصوص 40 امتیاز سوابق پژوهشی خود دغدغه ای نداشته باشید. چرا که تمامی این امتیازات را می توانید با بهره مندی از خدمات سینا ترجمه کسب کنید. کارشناسان متخصص موسسه پژوهشی سینا همواره در کنار شما هستند تا با ارائه خدماتی مانند استخراج مقاله از پایان نامه، ترجمه تخصصی مقاله، پذیرش و چاپ مقالات در مجلات iSC همچنین پذیرش و چاپ مقالات در سایر مجلات معتبر داخلی و خارجی ، تبدیل پایان نامه به کتاب، چاپ کتاب، ترجمه کتاب و چاپ آن و ترجمه تخصصی مقالات امتیازات لازم بخش پژوهشی را در مصاحبه دکتری کسب کنید.

جهت ثبت سفارش امتیاز چاپ مقاله isc در مصاحبه دکتری می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و یا با کارشناسان ما از طریق تماس، ایمیل و شبکه های مجازی ( واتساپ،تلگرام و اینستاگرام) در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

مقاله بخش عمده امتیازات پژوهشی در مصاحبه دکتری را به خود اختصاص می دهد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به متن مقاله مراجعه نمایید.

مقالی علمی - پژوهشی، علمی - ترویجی و همایشی در مصاحبه دکتری امتیاز دارند که توضیحات کاملتر در مورد هریک از مقالات در این مطلب ارائه شده است.

عدد مشخصی برای تعداد مقاله در مصاحبه دکتری تعیین نشده است و عواملی نظیر مدت زمان گذشته از فارغ التحصیلی، رشته و سن داوطلبان بر نظر اساتید در این باره تاثیر گذار است.

هم مقاله های ژورنالی و هم همایشی در مصاحبه دکتری دارای امتیاز هستند ولی ارزش و اعتبار مقالات ژورنالی از مقالات همایشی بیشتر است که این دلایل مختلفی دارد و در مطلب فوق به صورت گسترده این دلایل توضیح داده شده است.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام