سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

روش نوشتن مقاله از روی ایده ثبت اختراع

انتشار 27 مهر 1397
مطالعه 4 دقیقه

شاید شما یک ایده ثبت اختراع داشته باشید و بخواهید ان را ارائه دهید و از اختراعتون دفاع کنید، ما در این مقاله بشما آموزش میدهیم که چگونه یک مقاله با کیفیت و معتبر بنویسید

روش نوشتن مقاله از روی ایده ثبت اختراع

امروزه اهمیت داشتن مقاله و رزومه قوی خصوصا برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بر کسی پوشیده نیست, اما انچه که یک رزومه را قابل قبول میکند، تعداد مقالات و چاپ انها در مجلات معتبر دنیا است. اما ما میخواهیم شما را به چالش ذهنی دعوت کنیم و از شما بخواهیم که روتین های تکراری را کنار بگزارید و خلاقانه تر عمل کنید. برای اینکه مقالیتان خواننده را به وجد بیاورد، به سراغ مسائل جدید رفته و از خودتان بپرسید:  من چگونه میتوانم به جهان کمک کنم و کدام موضوعات اهمیت بیشتری برای پیشرفت علم دارند. پس به سراغ موضوعاتی که جدید , سخت و مهم اند بروید و با کمی سختی  و جدیت یک مقاله ارزشمند بنویسید.
شما ممکنه است یک مخترع باشید یا ایده یک اختراع را داشته باشید و بخواهید از آن در جلسات داوری دفاع کنید و یا اینکه آن را بصورت مقاله چاپ کنید. ما در اینجا به شما کمک می کنیم تا بتوانید به این هدف خود دست یابید. 
در این بخش سعی داریم به شما بگوییم که هر بخش از مقاله خود را چگونه بنویسید تا مقاله شما مورد پذیرش قرار گیرد.

عنوان مقاله:

اولین کار این است که عنوان خوب برای مقالتون انتخاب کنید , عنوان باید کوتاه و واضح باشد و خواننده با خواندن ان بتواند مبحث و موضوع فعالیت شما را به راحتی بفهمد. عنوان هرچه قدر جذابتر باشد، خواننده را راقب میکند که دنبال شما بیاید و ادامه کارتان را ببیند. چون اولین چیزی که خواننده ئر جستجوی مقاله با آن روبرو میشود، عنوان مقاله است. پس در انتخاب عنوان دقت نمایید تا یک عنوان خوب انتخاب کنید.

نام مولف یا مولفان:

اطلاعات نویسندگان مقاله که بعد از عنوان درج می شود، شامل نام و نام خانوادگی, مدرک تحصیلی , زمینه تخصصی , سمت در تیم تحقیق , نوع همکاری(تمام وقت یا پاره وقت) است. ترتیب اسامی در امتیازدهی مهم است. در نتیجه در ترتیب اسامی نویسندگان دقت نمایید.

معرفی اعضای همکار تیم تحقیق: 

منظور از اعضای همکار، معرفی مشاور علمی یا اقتصادی یا افرادی است که به شما در انجام پژوهش یا نگارش مقاله کمک کرده اند.

چکیده مقاله:

چکیده مقاله خلاصه تمام کاری است که انجام دادید. فکر کنید می خواهید کل کگار پژوهشی خود را برای یکی از دوستاتون توضیح دهید. درست همان طور واضح و به دور از حاشیه و پرگویی. چکیده مقاله باید طوری تنظیم شود که خواننده با خواندن ان درست و دقیق به کارهای شما و اهدافتان و اونچه که پیش رو دارید، واقف شود و باید به دور از دراز گویی و توضیحات اظافه باشد.

واژگان کلیدی: شما در این قسمت کلیدهای یک نقشه گنج را ارائه میدید.  ۵ تا ۷ واژه ای که با خواندن انها خواننده میتواند مسیر و مقصد را بفهمد.

مقدمه:

این قسمت خلاصه فصل اول و دوم مقاله شماست , تجربه ثابت کرده که افراد برای خواندن یک مطلب در ابتدا خیلی خود را درگیر مطلب نمیکنند و اول بصورت گذرا متن را بررسی میکنند و اگه مطلب برای آنها جذاب بود، به خواندن آن می پردازند. پس شما در این قسمت باید نهایت تلاشتان را بکنید که یک مطلب گیرا ارائه شود. از نوشتن تنها استفاده نکنید از تصویر ،ارجاع به ویدئو و... استفاده کنید که ذهن و چشم خواننده خسته نشه.

متن اصلی:

در این قسمت باید یک توضیح کلی از  اختراع ، ماهیت اختراع و چگومگی انجام کار خود توضیح دهید. اینکه چرا اصلا این ایده اختراع انجام گرفته است و هر توضیحی که مخاطب شما را، دقیقا به هدف شما نزدیک میکند باید ارائه بدهید .

  1. هدف از اختراع: 
    باید در این قسمت توصیح بدهید که هدف شما از ساخت اختراعتانون چه بوده و چرا به ان پرداختید و ای اختراج در کجا استفاده خواهد شد و به چه کسایی کمک خواهد کرد و اینکه اختراع شما به حل چه مسائلی کمک خواهد کرد.
  2. توجیه فنی اختراع:
    در این قسمت اختراع و ساختمان آن را بطور دقیق شرح دهید و بیان کنید که اختراع شما مکانیکی هست یا دیجیتالی و اینکه چطور عمل میکند و نحوه کار کردن با آن چگونه است. 
  3. نوآورانه بودن اختراع:
    باید در این قسمت عنوان کنید که اختراع شما آیا نمونه داخلی و خارجی دارد یا نه? و اگه دارد نسبت به انواع موجود چه مزیتی دارد.
  4. ویژگی های اختراع:
    ویژگی های اختراعتان بطور کامل و دقیق شرح بدهید.
  5. توجیه اقتصادی اختراع:
    در این قسمت باید از لحاظ اقتصادی  از اختراعتان دفاع کنید. اینکه اختراع شما چقدر به اقتصاد کشور و خارج نشدن ارز از کشور کمک میکند و ساخت ان چه منافع اقتصادی برای کشور در بر دارد.
  6. موانع و مشکلات اجرایی و مالی:
    در این قسمت موانع و مشکلاتی که پیش روی شماست چه از لحاظ اقتصادی و چه اجرایی را شرح بدهید.
  7. بررسی بازار اختراع:
    اگه اختراع شما ساخته بشود باید کجاها عرضه شود و مشتری شما چه کسانی خواهد بود و چقدر در بازار می تواند موفق باشد.
  8. معرفی رقبا در بازار داخل و خارج:
    رقبای شما در داخل و خارج چه کسایی هستند و نقاط ضعف و قوت انها به تفکیک چیست و وجه تمایز و شاخص اصلی شما نسبت به انها چیست؟

نتایج آماری:

تمام نتایجی که با آزمایش اختراعتان در جریان تحقیق بدست آوردید را باید شرح بدهید.  بهتر است داده ها بصورت آماری و یا به وسیله یک نمودار نمایش داده شوند که مخاطب راحتتر به نتایج دست پیدا کند.

ارجاعات :

ارجاعاتی که در متن به منابع و اشخاص داده اید را ذکر کنید. هرچه از منابع معتبرتری استفاده کنید کیفیت مقاله تحقیقیتان بالاتر خواهد بود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام اگر امکامش هسن یک نموه از این نوع مقالات به من بدهید ممنون از توضیحات خوبتون
سلام و عرض ادب احتراما برای معرفی مقاله لطفا درخواست را از طریق سایت قسمت معرفی مقاله و یا از طریق تلگرام، ایمیل، واتس اپ و ... ارسال بفرمایید تا مقالات مرتبط تقدیم شود. با تشکر
1 سال پیش
بازدیدکننده

Parinaz
سلام اگر امکامش هسن یک نموه از این نوع مقالات به من بدهید ممنون از توضیحات خوبتون
1 سال پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام مقالات طرح های فناورانه در چه مجلات داخلی چاپ می شوند؟
سلام و عرض ادب احتراما برای پذیرش و چاپ مقاله در تمامی مجلات در خدمت هستیم معمولا برای مجلات علمی پژوهشی داخلی می توانیم اقدام نماییم. برای شروع کار باید درخواست را از طریق ایمیل و یا سایت قسمت چاپ مقاله و یا شبکه های مجازی ارسال بفرمایید تا بررسی شده و اقدام شود. با تشکر
1 سال پیش
بازدیدکننده

مائده
سلام مقالات طرح های فناورانه در چه مجلات داخلی چاپ می شوند؟
1 سال پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
ممنونم از مطالب خوبتان
سلام و عرض ادب سپاس از حسن توجه شما
2 سال پیش
بازدیدکننده

الهام
ممنونم از مطالب خوبتان
2 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام