سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

استخراج و چاپ مقاله از پایان نامه

انتشار 5 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

زمانی که مراحل پژوهش و تحقیقات و سپس نگارش یک پایان نامه به اتمام رسید، نوبت به استخراج مقاله از آن میرسد. چرا که باید نتایج تحقیقات و پژوهشهای چند ماهه یک محقق زمانی به ثمر میرسد که در مجلات معتبر دنیا انتشار یابند تا توسط سایر محققین و پژوهشگران نیز مورد مطالعه و استفاده قرار گیرند.

استخراج و چاپ مقاله از پایان نامه

زمانی که مراحل پژوهش و تحقیقات و سپس نگارش یک پایان نامه به اتمام رسید، نوبت به استخراج مقاله از آن میرسد. چرا که نتایج تحقیقات و پژوهشهای چند ماهه یک محقق زمانی به ثمر میرسد که در مجلات معتبر دنیا انتشار یابند تا توسط سایر محققین و پژوهشگران نیز مورد مطالعه و استفاده قرار گیرند. از این روست که اغلب دانشجویان علاقه دارند حاصل زحمات خود در نگارش پایان‌نامه را به صورت مقاله در مجلات معتبر به چاپ برسانند. کارشناسان و اساتید فعال در بخش استخراج مقاله موسسه سینا برای تسهیل هرچه بیشتر این کار برای دانشجویان خصوصا در مواردی که بدلیل کمبود وقت قادر به نگارش مقاله نیستند، استخراج مقالات را پس از بررسیهای لازم در این زمینه برای آنها انجام میدهند تا سهمی هرچند کوچک در انتشار نتایج پژوهشهای محققان ایرانی داشته باشند. استخراج مقاله از پایان نامه مزایای زیادی برای نویسنده مقاله و مجامع علمی در بر دارد از جمله: 

نشر نتایج پژوهش در سطح دنیا

معمولا پایان‌نامه‌ها تنها در دانشگاه‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در نتیجه مخاطبین کمتری دارند و صرفا دانشجویان می‌توانند از نتیجه آنها در مطالعات خود استفاده کنند. اما با استخراج مقاله از پایان نامه و چاپ آن در یکی از مجلات معتبر، طیف بیشتری از مخاطبین را به خود جلب میکند، دسترسی به نتایج پژوهش آسان‌تر می‌شود و نویسنده مقاله بیشتر در معرض ارتباطات تخصصی در زمینه تخصصی خود قرار میگیرد.

ارتقاء شغلی

نگارش مقاله به خودی خود زمانبر است. این درحالیست که شما یک پایان نامه باکیفیت و آماده دارید که قابلیت استخراج مقاله از آن وجود دارد و می‌توان با توجه به محتوای آن چند مقاله از پایان‌نامه استخراج کرد و و برای بهبود و تقویت رزومه شغلی و کاری از امتیازات آن استفاده کرد.

تقویت اعتماد بنفس و حس رضایت شخصی

مطالعه و تحقیق برای نگارش پایان نامه خصوصا در زمینه های تخصصی ای که مورد علاقه فرد باشد، کاری بسیار ارزشمند است که جدای از همه مزایا و امتیازات آن، یک حس رضایت درونی و اعتماد بنفس در فرد ایجاد میکند. چرا که به نحو احسن از پس این مهم برآمده است. حال اگر این مطالعات در رده های بالاتر و سطحی وسیع تر نسبت به محیط دانشگاه به نام شما منتشر شود، این حس رضایت  دو چندان میشود. زیرا افزایش تعداد مخاطبان تحقیق شما و باور اینکه مطالعات و پژوهش‌های شما سزاوار مخاطبین بیشتری است، رضایت شخصی شما را به دنبال خواهد داشت.

برای استخراج مقاله از پایان نامه لازم است برخی نکات مورد توجه قرار گیرد و بعضی قسمت‌های پایان نامه مطابق با استانداردهای مجلات تغییر داده شود؛ زیرا مخاطبان پایان‌نامه و مقاله گروههای متفاوتی هستند و هرکدام از این نوشته‌ها برای هدف جداگانه‌ای تدوین می‌شوند. در ادامه به برخی از این نکات میپردازیم:
1- تکراری نبودن عنوان مقاله
2- توجه به موضوعات و تحقیقات به روز برای بالا بردن شانس اکسپت مقاله
3- رعایت اصالت مقاله و اکتفا نکردن به نقل قول از مقاله های دیگر و داشتن حرفی نو در موضوع و محتوای مقاله
4- تنظیم و تکمیل مقاله استخراج شده در 10 الی 15 صفحه با ساختار زیر:
عنوان، چکیده، کلیدواژه ها، مقدمه، مرور پیشینه تحقیق و بررسی مبانی نظری، روش تحقیق، سئوالات و فرضیات و مدل مفهومی، تحلیل داده ها و نتیجه گیری، فهرست منابع مورد استفاده.
5- مطالعه و بررسی چند نمونه مقاله پژوهشی چاپ شده در مجلات معتبر 
6- بررسی و انتخاب مجله مورد نظر جهت چاپ و مطالعه راهنمای نویسندگان آن مجله جهت اعمال استانداردهای مجله در مقاله و انتخاب نویسنده مسئول. 
7- اقدام هرچه سریعتر برای شروع فرایند استخراج مقاله از پایان نامه به جهت زمان بر بودن فرایند داوری مقاله در برخی از مجلات معتبر
8- بررسی هزینه چاپ مقالات در مجلات مختلف از جهت تناسب با بودجه ای که برای اینکار در نظر گرفته اید.                                                                   9- شناسایی همایش های داخلی و بین المللی به عنوان یکی از راه های آسان چاپ مقاله

استخراج مقاله از پایان نامه در موسسه سینا

برای اینکار کافیست با کارشناسان موسسه ارتباط برقرار کنید تا در اولین فرصت و بدون فوت وقت، پایان نامه شما را پس از بررسی های لازم وارد پروسه استخراج مقاله نمایند. اینکه چند مقاله میتوان از پایان نامه شما استخراج کرد با محتوا، تعداد فرضیات و سوالات مطرح شده و کیفیت مطالب در بررسی هر فرضیه یا سوال رابطه مستقیم دارد که این مورد نیز قبل از آغاز کار، به اطلاع شما خواهد رسید. پس از استخراج، باقی امور مربوط به اکسپت و چاپ مقاله نیز توسط کارشناسان مستقر در بخش تخصصی مربوط به این حوزه در موسسه انجام خواهد گرفت تا در کمترین زمان ممکن و  بصورت تضمینی مقاله شما به مرحله چاپ برسد. 

بیشتر بخوانید:

مقاله استخراج شده از پایان نامه چه تفاوتی با مقاله دارد؟

مراحل استخراج مقاله از پایان نامه

چند مقاله از یک پایان نامه استخراج می شود؟

هزینه استخراج مقاله از پایان نامه

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام