سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اعتبار یا عدم اعتبار نشریات بین المللی و داخلی

انتشار 9 تیر 1399
مطالعه 5 دقیقه

به طور کلی نشریات علمی به دو دسته  ” بین المللی ” و ” داخلی ” تقسیم می شوند که توضیحات مربوط به اعتبار و یا عدم اعتبار هریک در این مطلب آمده است. 

اعتبار یا عدم اعتبار نشریات بین المللی و داخلی

به طور کلی نشریات علمی به دو دسته ” بین المللی ” و ” داخلی ” تقسیم می شوند که توضیحات مربوط به اعتبار و یا عدم اعتبار هریک در ذیل آمده است.

نشریات بین المللی

نشریات نامعتبر بین المللی :

فهرست نشریات نامعتبر وزارت علوم
فهرست نشریات نامعتبر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
فهرست نشریات نامعتبر تا۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۸
فهرست نشریات بدون امتیاز تا۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۸

باستحضار می رساند فهرست نشریات نامعتبر اعلام شده، نشریاتی است که توسط وزارت علوم، دانشگاههای معتبر در سطح کشور و کمیته اعتبارسنجی معاونت پژوهشی دانشگاه تهران نامعتبر اعلام شده و این معاونت نسبت به ادغام کلیه فهرست ها اقدام نموده است ، این فهرست در پایان هر ماه به روزرسانی می گردد.
بدیهی است کلیه نشریات دارای ضریب کیفیت (Q) در پایگاه استنادی wos به شرط آنکه اوپن اکسس اجباری نباشند و در فهرست نشریات نامعتبر قرار نداشته باشند مورد تایید این دانشگاه می باشد، لذا قبل از انتشار مقاله می بایست نشریه مورد نظر را در لیست نشریات نامعتبر جستجو نمایید، نشریاتی که دارای نمایه JCR می باشند ممکن است در لیست نشریات نامعتبر نیز معرفی شده باشند.

نشریات معتبر بین المللی :

تصویر
نحوه تعیین اعتبار نشریات بین المللی(مصوبه شورای پژوهش و فناوری دانشگاه مورخ ۹۷/۱۲/۰۴)

شیوه نامه اعتبارسنجی نشریات بین المللی

نشریاتی که در کارگروه مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند، در نهایت، با رای اکثریت اعضا جزو یکی از دسته های زیر قرار خواهند گرفت:

نشریات A+: این دسته شامل نشریاتی است که در فهرست JCR می باشند و دارای ضریب کیفیت Q1 تا Q4 هستند. همچنین نشریاتی که در گروه هنر و علوم انسانی در پایگاه WOS نمایه می شوند.
اعتبار نشریه های Q3 و Q4 با دسترسی باز اجباری با تشخیص کارگروه تعیین خواهد شد.

نشریات A: نشریاتی که در پایگاه WOS دارای نمایه ESCI هستند و یا در پایگاه اسکوپوس نمایه می شوند و نیز ناشر شناخته شده دارند و معیارهای کیفی مندرج در ماده ۴ این آیین نامه را نیز داشته باشند.
نشریات B: نشریاتی بدون نمایه WOS یا اسکوپوس که از سوی ناشران کمتر شناخته شده منتشر می شوند و با تشخیص کارگروه دارای اعتبار بوده و معیارهای کیفی مندرج در ماده ۴ این آیین نامه را نیز داشته باشند.
چنانچه نشریه ای جزو یکی از دسته های فوق قرار گیرد، اما در فهرست نشریات نامعتبر دانشگاه تهران (نشریاتی که توسط کارگروه نامعتبر اعلام شده است)، یا در فهرست سیاه وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داشته باشد، نامعتبر و فاقد امتیاز می باشد.

نشریات C: نشریاتی که براساس معیارهای کیفی مندرج در ماده ۴ این آیین نامه اعتبار آن ها محرز نشود.
نشریات D: نشریاتی که حداقل دو سال از آغاز به کار آنها نگذشته باشد و حداقل چهار شماره از آنها منتشر نشده باشد. بررسی و ارزیابی این نشریه ها بعد از احراز شرایط فوق قابل انجام است.
نشریات نامعتبرE: نشریاتی که براساس معیارهای کیفی مندرج در ماده ۴ این آیین نامه بی اعتبار بودن آن ها محرز شود.
نشریات جعلیF: نشریاتی که نام و نشان علمی نشریات دیگر را جعل کرده و با ظاهرسازی دروغین، مثل قراردادن آرشیو مقاله ­های نشریه اصلی، درج شاپای نشریه اصلی و یا ثبت دامنه با نام نشریه اصلی یا مشابه با آن و غیره به دنبال فریبکاری با هدف سودجویی هستند.
به نشریات گروه های C تا F امتیازی تعلق نمی گیرد.

با توجه به انتشار لیست سفید نشریات در سایت دانشگاه در سال ۱۳۹۵ ، باستحضار می رساند لیست مذکور مورد بازبینی قرارگرفته و می بایست تنها با مراجعه به فهرست های منتشر شده در این صفحه نسبت به تعیین اعتبار نشریه اطمینان حاصل نمایید. لذا لیست سفید سال ۱۳۹۵ از اعتبار خارج گردیده است.
باطلاع کلیه اعضای محترم هیات علمی، دانشجویان ، پژوهشگران و کارشناسان حوزه پژوهشی واحدهای تابعه دانشگاه می رساند جهت استعلام از اعتبار نشریه مورد نظر می بایست نسبت به تکمیل اطلاعات نشریه مطابق جدول زیر اقدام نموده و فایل تکمیل شده را به آدرس پست الکترونیکی کمیته اعتبارسنجی دانشگاه ارسال نمایند. بدیهی است چنانچه اطلاعات درخواستی مطابق فرم زیر تکمیل نشود به هیچ درخواستی پاسخ داده نخواهد شد.

فرم درخواست استعلام نشریات

نشریات داخلی

معتبر داخلی :

فهرست نشریات مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (اردیبهشت ۱۳۹۸)
فهرست نشریات علمی پژوهشی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
فهرست نشریات علمی پژوهشی حوزه های علمیه (اردیبهشت ۱۳۹۸)
فهرست نشریات علمی ترویجی حوزه های علمیه (اردیبهشت ۱۳۹۸)
برای مشاهده اطلاعات نشریات معتبر داخلی و مصوب وزارت علوم می توانید به سایت زیر مراجعه کرده و فرایند اعتبار نشریات علمی پژوهشی مصوب وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری را ملاحظه نمایید.

نشانی جستجوی آنلاین نشریات معتبر وزارت علوم

برای جستجو و مشاهده اطلاعات نشریات معتبر علمی پژوهشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به سایت زیر مراجعه نموده و فرایند بررسی اعتبار مجله مصوب وزارت بهداشت را ملاحظه نمایید

نشانی جستجوی آنلاین نشریات معتبر وزارت بهداشت

برای جستجو و مشاهده اطلاعات نشریات معتبر علمی – پژوهشی و علمی – ترویجی حوزه های علمیه به سایت زیر مراجعه نموده و فرایند بررسی اعتبار مجله های مصوب این حوزه را ملاحظه نمایید.

نشانی جستجوی آنلاین نشریات معتبر حوزه های علمیه

خدمات موسسه سینا

موسسه پژوهشی سینا مفتخر است با 5 سال سابقه رایزنی با مجلات بین المللی خارجی و داخلی، و با استفاده از افراد متخصص در تمامی حوزه ها می تواند مقالات پژوهشگران را در اسرع وقت به چاپ برساند،موسسه سینا در زمینه های ویرایش،چاپ کتاب و همچنین ترجمه تخصصی (ضمانت گارنتی دار) آماده ارائه خدمات خود به پژوهشگران محترم می باشد.

جهت تماس با موسسه سینا به ایمیل زیر مراجعه نمایید:

pub.sina@gmail.com

تلفن ثابت:

04133250787

تلفن همراه:

09149724522

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام