سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اعزام اساتید به 7 کشور

انتشار 21 اردیبهشت 1398
مطالعه 3 دقیقه

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: سالانه ۱۳۰۰ نفر از دانشجویان دوره دکتری در قالب فرصت‌های مطالعاتی ۶ تا ۹ ماهه به خارج از کشور اعزام می‌شوند.

اعزام اساتید به 7 کشور

به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسین سالار آملی، رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی گفت: هدف از شرکت اساتید و محققان کشورمان در سمینارها و کنفرانس‌ها آن است که بهترین نفرات داخل کشور با ارائه مقاله به کشورهای خارجی اعزام شوند تا بستری مناسب در جهت استفاده از علم جهانی و مراودات علمی شکل گیرد.

به گفته وی، در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۰۲۲ نفر از اعضای هیئت علمی کشورمان به سمینارها و کنفرانس‌ها و کارگاه‌های بینالمللی اعزام شدند که حاصل این امر ورود ده‌ها نوع دانش فنی و روز دنیا به کشور است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ بیشترین اعزام اساتید به کشورهای ترکیه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه، کانادا و هلند بوده است و مسلماً ایرانیان به عنوان ارائه‌دهنده در این کشورها حاضر خواهند شد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: در سال ۱۳۹۷ در مجموع ۲ هزار و ۱۶۸ نفر از دانشمندان، اعضای هیئت علمی و افراد برجسته دنیا به ایران آمدند که این آمار قابل توجهی است؛ در واقع هر هفته ۱۰ هیئت علمی خارجی به ایران می‌آیند و این افراد با تمرکز روی ۴ محور حضور در سمینارها و کنفرانس‌ها، راهنمایی دانشجویان دوره دکتری (مشترک)، آموزش و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک به ایران می‌آیند.

اجرای بیش از ۴۰۰ پروژه مشترک دانشمندان ایرانی و خارجی

وی با اشاره به زمان به سرانجام رسیدن پروژه‌های تحقیقاتی عنوان کرد: هم اکنون ۴۶۶ پروژه بین دانشمندان داخلی و خارجی در حال انجام است. محورهای کلان این پروژه‌های مشترک از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تبیین می‌شود و سپس دانشگاه‌های ما عمدتاً هدایت علمی این امر را بر عهده می‌گیرند.

وی پروژه‌های تحقیقاتی مشترک را بیشتر با کشورهای هدف شامل اتحادیه اروپا، چین، روسیه، ژاپن و کره دانست و گفت: در یک ماه اخیر طی پروژه‌ای با چین، دانشگاه‌های شیراز، گیلان و اصفهان ۳ مرکز پایش هوا را در کشور راه‌اندازی کردند و مقرر شد دستگاه‌ها و تجهیزات از کشور چین وارد شوند و پایش هوا در آنجا صورت گیرد.

به گفته وی، اساتید و دانشجویان ما توانمندی و نوآوری و تراوش فکری خوبی دارند و این امر باعث شده تا کشورهای خارجی برای مراودات علمی با ایران تمایل داشته باشند. بسیاری از کشورهای منطقه با وجود امکانات و تجهیزات کافی، اما مانند ایرانیان از علم و تیزهوشی برخوردار نیستند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: سالانه ۱۳۰۰ نفر از دانشجویان دوره دکتری در قالب فرصت‌های مطالعاتی ۶ تا ۹ ماهه به خارج از کشور اعزام می‌شوند تا از تجهیزات و آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های خارجی استفاده و دانش جدیدی را به کشور منتقل کنند. نیازی به اعزام تمام وقت یا سالانه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نیست چرا که ما پایه‌های علمی قوی داریم.

اجرای پروژه مشترک با عراق

وی درباره توافقات با کشورهای خارجی بیان کرد: قرار است در کشور عراق دانشگاه علوم پزشکی مشترک از سوی وزارت بهداشت داشته باشیم؛ همچنین برای راه اندازی دانشگاه مشترک با این کشور دانشگاه صنعتی امیرکبیر و الزهرا (س)پیش‌قدم شده اند. از طرف دیگر سه دانشگاه مهم ایران در افغانستان شعبه دارند و هم اکنون دانشجویان زیادی آنجا مشغول به تحصیل هستند.

جذب دانشجو از مهرماه در دانشگاه بین‌المللی D۸

سالارآملی با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی D۸ گفت: چند سال گذشته راه‌اندازی این دانشگاه تصویب شد و مقرر شد ایران سردمدار آن باشد. نشست هیئت امنای این دانشگاه برای اولین بار با حضور وزرا و برخی معاونان کشورهای عضو این طرح تشکیل شد و اساسنامه آن به تصویب نهایی رسید و از مهرماه امسال دانشجو پذیرش می‌کند.

وی ادامه داد: پشتوانه اصلی دانشگاه D۸، دانشگاه بوعلی سینای همدان است، البته در این راه دانشگاه‌ها با هم همسو هستند و این طرح آغازی است برای توسعه دانش میان کشورهای اسلامی و ثمرات خوبی برای کل کشورهای اسلامی به همراه دارد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام