سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

فرآیند آماده سازی مقاله برای چاپ

انتشار 14 بهمن 1397
مطالعه 3 دقیقه

هر مقاله بعد از اتمام نگارش نیاز به طی چندین فرآیند دارد تا آماده چاپ شود. هر یک از این مراحل شیوه و اصول و قواعد خاصی دارد که باید رعایت شود.چنانچه مشکلی در هر مرحله وجود داشته باشد ممکن است باعث رد مقاله شود.

فرآیند آماده سازی مقاله برای چاپ

هر مقاله قبل از ارسال به مجله مراحلی را طی میکند تا آماده چاپ شود.این مراحل هر کدام باید با رعایت دقت و توجه انجام پذیرد این مراحل عبارتند از:

مراحلی که باید طی شود تا مقاله برای چاپ آماده شود به شرح زیر میباشند:

ابتدا باید تصمیم بگیرید که برای چاپ مقاله مجله داخلی در نظر دارید یا مجله خارجی چون هر مقاله برای چاپ شدن در مجلات خارجی باید به زبان انگلیسی ترجمه شود و سپس سایر مراحل طی شود اما اگر تصمیم دارید که مقاله را در یک مجله داخلی چاپ کنید دیگر نیازی به ترجمه ندارید و میتوانید سراغ مراحل بعدی بروید.اما در مورد ترجمه مقاله باید دقت و توجه داشته باشید که هر مقاله به صورت کاملا تخصصی و با دقت ترجمه شود.اگر در حین ترجمه مقاله کیفیت خود را از دست بدهد حتما دچار دردسر خواهید شد و مقاله پذیرفته نخواهد شد و علاوه بر آن باید دقت کنید هر مقاله برحسب درجه و سطح تخصصی ترجمه میشود.

گام بعدی در چاپ مقاله انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله میباشد مجله ای که برای چاپ مقاله انتخاب میکنید باید از لحاظ سطح اعتبار و موضوع رشته متناسب با موضوع مقاله باشد در غیر اینصورت مقاله پذیرفته نخواهد شد و دچار دردسر خواهید شد.

بعد از انتخاب مجله مورد نظر باید مقاله را تبدیل به فرمت قابل قبول برای مجله کنیم هر مجله ای فرمت و ساختار و قالب منحصر به فردی دارد که باید قبل از ارسال مقاله این ویرایشات را انجام دهیم تا برای مجله قابل قبول باشد.هر مقاله باید هم از لحاظ محتوایی و هم از لحاظ ساختاری ویرایش و باز بینی شود و سپس فرستاده شود.

بعد از ویرایش مرحله ارسال مقاله و رای زنی با سردبیر میباشد که این مرحله نیز دشواری های خاص خود را دارد چون در مرحله سابمیت مقاله احتمال دارد سردبیر سوالاتی را بپرسد که باید به آنها پاسخ دهید و بعد از سابمیت مقاله باید منتظر نتیجه داوری ماند تا رای نهایی از طرف داوران مجله به شما ارسال شود.

فرایند آماده سازی هر مقاله برای چاپ به این صورت میباشد و این مراحل توسط دانشجو نیز میتواند انجام پذیرد اما از آنجایی که دانشجو شناخت کافی از حوزه رشته های قابل پذیرش برای هر رشته ندارد به همین دلیل ممکن است نتواند مجله مناسب را برگزیند و علاوه بر آن ممکن است در ویرایش مقاله نیز دچار دردسر شود و نتواند مقاله را به قالب و ساختار قابل پذیرش برای مقاله تبدیل کند.

خدمات موسسه سینا در خصوص چاپ مقاله

موسسه سینا با سابقه چندین ساله در زمینه پذیرش و چاپ مقالات و با همکاری کادر مجرب و خبره در زمینه ویرایش ترجمه مقاله:

مقالات را در اسرع وقت و در سریع ترین زمان با بیشترین کیفیت ترجمه میکند.علاوه بر ترجمه حرفه ای و سطح بالا ترجمه توسط گروه کنترل کیفی بررسی میشود و تمام ایرادات احتمالی از بین میرود.نکته قابل توجه دیگر این که هر مقاله توسط کارشناس مرتبط در همان زمینه ترجمه میشود.

بعد از مرحله ترجمه مقاله به بخش ویراستاری واگذار میشود ت ساختار و قالب مقاله را تغییر دهند و به فرمت و ساختار قابل قبول آن مجله در آورند.

بعد از بخش ویراستاری مقاله باید به سردبیر ارسال گردد و سابمیت شود و در مرحله سابمیت باید با سردبیر در مورد زمان اعلام نتایج بحث و رایزنی کرد.که کارشناسان موسسه سینا با سابقه چندین ساله در زمنیه رایزنی با سردبیر میتوانند بهتر پاسخگوی پرسش های احتمالی سردبیر مجله باشند.

بعد از سابمیت مقاله از طرف مجله به داوری ارسال ارسال میشود و در مرحله داوری باید نتیجه پذیرش یا رد مقاله مشخص شود.چون مقاله در موسسه سینا به صورت صد در صد تضمینی ویرایش و ترجمه شده است در مرحله داوری به مشکلی برنخواهید خورد و حتما مقاله  پذیرفته خواهد شد.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در موسسه سینا :

گام اول: ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل  pub.sina@gmail.com 

گام دوم: بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی( تلفن ثابت: ⌕   تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲) برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان

گام سوم: معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما

گام چهارم: تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما

گام پنجم: ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری

گام ششم: پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسپت به ایمیل نویسندگان مقاله

تصویر

 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام