سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

فرایند سابمیت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی

انتشار 12 اسفند 1397
مطالعه 5 دقیقه

مقالات علمی پژوهشی به مقالاتی گفته میشود که دارای نوآوری باشند و یک علم جدید را معرفی کنند و در پی مقالات پیشین نباشند بلکه به خودی خود تحقیقات آنها منتهی به یک هدف منحصر به فرد شود.

فرایند سابمیت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی

چاپ مقالات علمی پژوهشی از جمله معتبر ترین مقالات میباشند که امتیازات بسیار زیادی نیز دارند.تفاوتی که این مقالات با سایر مقالات علمی دارند این است که این مقالات نوآوری دارند و معرفی کنند یک علم جدید هستند تحقیقاتی که انجام میگیرد در راستای تحقیقات پیشین نیستند.مراحل نوشتن یک مقاله علمی پژوهشی به صورت زیر میباشد:

یک مقاله علمی پژوهشی شامل بخش های زیر است:

عنوان مقاله:عنوان مقاله علمی پژوهشی باید بسیار ناب و جدید باشد و نوآوری داشته باشد. و تا حد امکان مختصر و کوتاه باشد.

نام نویسندگان:نام نویسندگان را به ترتیب بنویسید و در این بخش نویسنده مسئول را نیز مشخص نمایید.

چکیده:بعد از نام نویسندگان بخش چکیده را قرار دهید چکیده یک متن کوتاه است که خلاصه ای قسمت های اصلی مقاله میباشد.

کلمات کلیدی:بعد از بخش چکیده کلمه های کلیدی را قرار دهید.چند کلمه را باید به عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنیم و در این بخش قرار دهیم.

مقدمه:بعد از بخش کلمات کلیدی نوبت به بخش مقدمه میرسد در مقدمه باید یک آشنایی کلی به فرد در مورد مقاله و مطالبی که قرار است مطالعه کند به همین توجه داشته باشید که ممکن است داوران فقط بخش مقدمه را مطالعه کنند پس تا حد امکان کامل بنویسید و سعی کنید بخش های جذاب و اصلی مقاله را در این بخش ها بنویسید.

متد ها و روش ها:در این بخش باید روش های پژوهشی و داده هایی که در طول تحقیق کسب کرده اید را در این بخش بنویسید.

تجزیه و تحلیل داده ها:داده هایی که در طول تحقیق کسب کرده ای را باید در این بخش قرار دهید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید داده های آماری در صورتی که ایرادی در محاسبات آنها وجود داشته باشد ایراد بزرگی محسوب میشود و ممکن است باعث ریجکت مقاله شود پس در نوشتن تجزیه و تحلیل داده های آماری دقت و توجه لازم را داشته باشید.

خلاصه و نتیجه گیری از مقاله :این بخش را اختصاص دهید و در این بخش نتایج تحقیق را بنویسید.

منابع و ماخذ:به همه منابع و ماخذی که به آنها استناد کرده اید را در این بخش بنویسید منابع باید مشخص شوند اگر به آنها اشاره نکنید ممکن است سرقت علمی محسوب شود.

ساختار یک مقاله علمی پژوهشی به این صورت میباشد و بعد از اینکه نگارش مقاله را به اتمام رسانده اید باید آنرا چاپ کنید برای چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی شما باید ابتدا مجله مرتبط با زمینه نگارشی مقاله خود را پیدا کنید و سپس مقاله را ویرایش کنید و به قالب و ساختار مرتبط با مجله مورد نظر تبدیل کنید تا مقاله پذیرفته شود.در این مرحله شما ممکن است با مراحل چاپ مقاله آشنایی کافی نداشته باشید و مقاله را در مجله ای سابمیت کنید که مرتبط با حوزه نگارشی مقاله شما نباشد برای اطمینان از پذیرفته شدن و چاپ مقاله میتوانید با کارشناسان موسسه سینا تماس بگیرید و مراحل پذیرش مقاله را بر عهده کارشناسان موسسه سینا قرار دهید کارشناسان موسسه به دلیل سابقه آشنایی زیادی که با مجلات مورد نظر دارند میتوانند مجله ی متناسب با مقاله شما را به شما معرفی کنند.و همچنین مراحل ویرایش مقاله را نیز انجام میدهند تا برای اولین بار در مرحله داوری مقاله پذیرفته شود و نیازی به بازبینی و ویرایش دوباره نباشد.

انتخاب مجله مناسب

انتخاب مجله مناسب برای سابمیت در مجلات isi چگونه است؟

انتخاب مجله مناسب برای ارسال مقالات مساله بسیار مهمی است. اگر بهترین پژوهش‌ها را هم انجام بدهید اما در این امر دقت کافی به خرج ندهید، نتیجه‌ای جز رد شدن نخواهید دید.پس بهتر است دقت کنید و به سراغ مجلاتی بروید که به حیطه تخصصی‌تان نزدیک هستند. یعنی باید مقاله خود را برای مجلاتی ارسال کنید که در زمینه تحقیق شما مطالبی چاپ و منتشر می‌کنند و شما در حوزه کاری‌شان قرار می‌گیرید. بعد از یافتن چنین نشریاتی باید به مقالات پرطرفدار در زمینه پژوهشی‌تان در آن هم سری بزنید تا ببینید که مخاطبان آن ژورنال بیشتر به چه مباحثی علاقه‌مند هستند.

مراحل چاپ مقاله علمی پژوهشی در موسسه سینا

ابتدا شما فایل مقاله خود را که در قالب یک فایل ورد آماده کرده اید به کارشناس موسسه تحویل میدهید و کارشناس باید ابتدا آنرا در صورت لزوم به بخش ترجمه تحویل دهد تا ترجمه تخصصی انجام شود و بعد از ترجمه تخصصی بعد از اتمام ترجمه مقاله به بخش کنترل کیفی ارسال میشود تا بررسی های لازم انجام شود و همه ایرادات ممکن در ترجمه از بین برود.و بعد از بخش ترجمه مقاله به بخش ویرایش ارسال میشود ویرایش مقاله هم باید از لحاظ فنی صورت پذیرد و هم ساختاری و محتوایی پس توجه داشته باشید که مقاله را از هر لحاظ بررسی نمایید.بعد از ویرایش باید مجله مناسب بر حسب عنوان متناسب با مقاله مورد نظر انتخاب شود و مقاله را سابمیت کرد بعد از سابمیت مقاله به بخش داوری ارسال خواهد شد و چون ایرادی در ساختار و محتوای ان وجود ندارد پذیرفته خواهد شد.

عنوان مقاله و چکیده را در قسمت تعیین شده وارد نمایید.مجلات اغلب چکیده را بصورت ساختار یافته و جداگانه از کاربر دریافت می کند.

نام مؤلفین را به ترتیب اسامی ثبت کنید و وابستگی (Affiliation) آن ها یعنی سازمانی که در آن مشغول به کار هستند را مشخص کنید.

نویسنده مسئول را مشخص نمایید. تمام اطلاعات به حساب کاربری نویسنده مسئول ارسال خواهد شد و ادامه مراحل تنها برای نویسنده مسئول امکان پذیر خواهد بود.

در این مرحله موافقت با تمامی قوانین مجله از جمله عدم چاپ مقاله در سایر مجلات یا کپی برداری از نتایج دیگران و ... را تأیید نمایید.

نامه انگیزشی را در قسمت مخصوص آن بنویسید.نامه انگیزشی مشتمل بر معرفی نویسندگان و موضوع مقاله بوده و به بیان اهمیت و منحصربه فرد بودن تحقیق انجام شده می پردازد.

در مرحله بعد باید فایل متنی و فایل جداول و یا تصاویر را به صورت جداگانه آپلود نمایید. نباید نام یا اطلاعات نویسندگان را در فایل های آپلود شده درج کنید.

دو گزینه pdf و html نمایش داده خواهند شد که با انتخاب هر کدام، فایل مقاله ارسالی به همان فرمت به شما نشان داده خواهد شد. که پس از تایید یکی از گزینه ها ، گزینه Submit فعال می شود که اگر روی آن کلیک کنید، مقاله به دفتر مجله ارسال می گردد.

یک کد یا Manuscript number دریافت می کنید که در صورتی هر نوع مکاتبه و انجام اصلاحات روی مقاله می توانید از این کد استفاده کرده وهر عملیاتی که از سوی مجله روی مقاله شما انجام می گیرد، در پروفایل کاربری نویسنده مسئول ببنید و از این طریق می توانید روند سابمیت مقاله خود را پیگیری کنید.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی معتبر

ثبت سفارش

ثبت سفارش چاپ

توسط پشتیبانی

بررسی توسط پشتیبانی

معرفی مجله

معرفی مجله و انتخاب آن

ارسال مقاله

ارسال مقاله به مجله و پیگیری

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

بله در سینا ترجمه برای تمامی زبان های عربی ، انگلیسی، فرانسوی و .... سابمیت انجام میگیرد.

بله. تمامی مکاتبات مقالات سابمیت شده شما توسط سینا ترجمه انجام می گیرد.

بله سابمیت به اسم نویسنده می باشد و پس ورد توسط سینا ترجمه به نویسنده ارسال می گردد.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام